Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Wto 20:16, 19 Gru 2006 Temat postu: [M11] Koła - piaskowanie, malowanie. |
|
|
|
Na początek się przedstawię, bo jestem tu nowy.
Jestem Don i mieszkam w Gdańsku, od niedawna jestem posiadaczem SHL-ki, którą właśnie remontuje...
Mam pytanie, czy ktoś z was piaskował już koła? Bo właśnie się chce za to zaprać i nie wiem czy to robić ze szprychami, czy je powykręcać....
Obręcze będą malowane i tu nasuwa się drugie pytanie, jaką farbą, jakim podkładem?
Z góry dzięki za rady!!
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Wto 23:41, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wydaje mi sie ze lepiej jak szprychy zdejmiesz, ale nie jestem pewny bo tego nie robilem Ja bede kupował nowe chromowane
A farba szara
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Śro 9:48, 20 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
Jeśli nie wykręcisz szprych to później będziesz musiał doczyszczać w miejscach nypli. Jeśli wykręcisz to niewiem czy ktoś podejmie się piaskowania szprych !!! Moja rada to jeśli rafka jest ok. to kup nowe szprychy. A jeśli jest bardzo skorodowana to zostaw sam bęben i dokup resztę. Rozumiem że bęben też chcesz wypiaskować?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 17:23, 20 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
|
Bęben jest aluminiowy (chyba) wygląda ok, więc chciałem potraktować go tylko pastą polerską i polerką....
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Śro 21:14, 20 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Tak bęben jest aluminiowy, i skoro chcesz go wypolerowac to tak czy inaczej bedziesz musiaj go wyjac a wiec bedziesz musial odkrecic szprychy tak wiec problem sam sie rozwiazal
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Czw 21:47, 21 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
tylko że jak odkręcisz szprychy to potem trzeba dać centrowac felge a to dość droga zabawa...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Czw 22:30, 21 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
centrowac mozna samemu w domu a opis jak to zrobic jestw ksiazce naprawa wsk albo jezdze wsk ktore umiescilem tu
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Czw 23:28, 21 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Ja tak czy inaczej bede musial kolka rozebrac, bo kupuje nowe obrecze chromowane, szprychy dam do chromowania a beben do polerki na lustro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 14:56, 01 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
|
A jakim podkładem i farba pomalowac felgi ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 21:32, 21 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
|
Witam,
Po pisakowaniu, najpewniej dac felgi na proszkowy, wychodzą śmieszne pieniądze. Z tego co pamietam jak robilem u siebie to za podklad piecowy i na to lakier piecowy dalem 10pln za felge. Lakier moze miec różne oznaczenie, ale jak sie powie ze ma być szary młotkowy to wszyscy wiedza o co chodzi. Szprychy jak ktoś chce zostawic orginalne to najlepiej oczyscic z wszelkiego tluszczu i farby( np. szczotka na wiertarce, lub czyms podobnym) i dac do ocynku, efekt zblizony wygladem do chromowania, o wiele tanszy (kpl. szprych z nyplami na dwa kola 20 pln za ocynk). Polerke aluminium najlepiej prysnać bezbarwnym, inaczej po pol roku cala polerka robi sie srednio ciekawa. Centrowanie nie jest wcale takie trudne jak sie moze wydawac na pierwszy rzut oka, na potrzeby centrowania mozna wykorzystac jakis przedni widelec od motorku, a za klucz mozna miec kawalek plaskownika z dobrze doszlifowanym nacieciem dokladnie pod wymiar nypla. I tu uwaga, warto zadbać o to by klucz pasowal akurat, inaczej przy dociaganiu moze sie obslizgnac po nyplu i bedzie to wygladac nieciekawie.
Pozdrawiam i powodzenia
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Nie 23:10, 21 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Hmmm... Podejzewam ze ja za chromowanie kpl. szprych razem z nyplami zaplace tyle samo, bo robie to pod zuo nizszej cenie niz normalnie ... ale o tym zeby prysnac wypolerowane alu bezbarwnym lakierem to pierwszy raz slysze ... takim zwykłym czy jakims specjalnym?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Nie 23:24, 21 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
lakierowac polerowane aluminium hmm, ciekawe jak to sie sprawdza na dłuższą mete?? ja tam wole co jakiś czas wziąść ten filc i przepolerować bo o ile przy takich elementach jak bębny motocykla to przejdzie to przy silniku juz niebardzo no chyba że jakiś żaroodporny lakier
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Pon 0:02, 22 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
NO tez mi sie tak wydaje, a po za tym odprsyki lakieru nie wygladałyby estetycznie ....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 0:37, 22 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
|
Na takich elementach jak np piasty, swietnie nadaje sie twardy lakier samochodowy i zadnych odpryskow nie ma, no chyba ze ktos jezdzi swoja wyremontowana SHLą na crossie, to przepraszam. Jesli chodzi o silnik to widzialem juz w ten sposob zrobione kapy przy silnikach. Kartery zostały oszkiełkowane. Tworzy to ladne zestawienie. Oczywiscie jak kogos cisnie kasa to zawsze moze oddac czescie alu na chrom, efekt najlepszy i najtrwalszy...do momentu kiedy nie musimy grzebac w silniku. Wtedy przy kazdej ingenercji z kluczami trzeba obchodzic sie z tym jak z jajkiem, alu jest miekkie i latwo mozna uszkodzic powierzchnie chromowana, a to juz takie latwe do naprawy nie jest jak tylko polerowane alu...Jak ktos ma watpliwosci co do lakierowania polerowanych czesci to wyprobujcie na jakis detalach, i sprawdzcie jak to sie zachowuje podczas proby uszkodzenia mechanicznego, oczywiscie w granicach rozsadku... Lakier nadaje gladkosci i jak wszystko jest solidnie zrobione daje to naprawde dobry efekt:)
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Pon 17:18, 29 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
barteq napisał: |
tylko że jak odkręcisz szprychy to potem trzeba dać centrowac felge a to dość droga zabawa... |
Droga tzn ile za oszprychowanie i wycentrowanie? Bo ja znam gościa ktory zna sie na tym i robi to bardzo dobrze i bierze 50 zł od koła... jestem w stanie tyle zapłacic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|