Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->[M11] Koła - renowacja.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny
[M11] Koła - renowacja. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Pią 11:57, 29 Wrz 2006 Temat postu: [M11] Koła - renowacja.







witam
mam pytanie,
czy wie moze ktos w jaki sposob odrestaurowac kola do motocyka SHL M11,
rok produkcji 1964
jakie byly w orginale
niklowane, chromowane, malowane
a co na temat szprych
z gory wielkie dizeki za odp
pozdrwiam makary87
Powrót do góry
SM-500
PostWysłany: Sob 9:14, 30 Wrz 2006 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Jeśli to jest wersja LUX to koła były chromowane. Sprawdż czy ma chromowany zbiornik paliwa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 11:13, 02 Paź 2006 Temat postu:







no nie ma cgromowanego zbirnika, tylko malowany na szaro po bokach, a wiec??
Powrót do góry
SM-500
PostWysłany: Pon 13:55, 02 Paź 2006 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Więc najprawdopodobniej nie jest to SHL LUX. Więc koła nie były chromowane. Czy były pokryte farbą i jaką tego nie wiem. Spróbuj poobserwować aukcje internetowe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 19:06, 02 Paź 2006 Temat postu:







aha no to dzieki wielkie,
no ja mysle ze obrecze kol byly malowane na szaro tak jak boki zbiornika i oslony na lancuch, teraz nie wiem jak byly robione szprychy
Powrót do góry
Doli_M11
PostWysłany: Śro 21:36, 04 Paź 2006 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Własnie apropo chromów... obecnie jestem na etapie składania silnika na nowych podzespołach (wszystko co juz sie nie nadawalo wymienilem na nowe i musze sie zabrac do złozenia), ale mam pytanie: otóz chce zrobic moja SHLke na wersje lux, tylko nie wiem czy jest mozliwe pochromowanie boków baku?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Czw 8:25, 05 Paź 2006 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Najprawdopodobniej zbiornik był cały chromowany a póżniej zamalowywany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doli_M11
PostWysłany: Czw 8:29, 05 Paź 2006 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Wydaje mi sie ze nie ... bo od chromu strasznie farba odchodzi ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Czw 21:12, 05 Paź 2006 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

zbiornik jest na 100% cały chromowany, a jeszcze najpierw jest miedziowany potem jest położony lakier, nikt ci inaczej tego nie pochromuje jak w całości

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doli_M11
PostWysłany: Czw 21:33, 05 Paź 2006 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

No miedziowany to zawsze jest Wesoly tzn powinien byc... w marych zakładach daja bardzo malo miedzi albo wcale...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doli_M11
PostWysłany: Wto 0:43, 19 Gru 2006 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Teraz juz wiem ze bak byl rzeczywiscie caly chromowany a na środku tam gdzie pozniej mial byc polozony lakier, chrom byl matowiony Wesoly

A teraz jeszcze jedno pytanie... jak byla pomalowana w luxach osłona łańcucha?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doli_M11
PostWysłany: Wto 18:27, 20 Lut 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

A wracając do tytułu tematu to mam pytanie co do opon... a mianowicie jakiej firmy byly te oryginalne w 60 latach? Stomil?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 1:28, 28 Lut 2007 Temat postu:







Kolego makary87. Teraz już jestem po remoncie kół i moge podzielić się kilkoma informacjami. Po pierwsze jak już było wspomniane w wersji lux rafki były chromowane ale w wersji przeznaczonej dla rodzimych urzytkowników rafki nie były (jak wcześniej wspomniano) malowane tylko podobnie jak osłona łańcuch i półka; oksydowane. Ja niestety nie miałem możliwości ich oksydowac a chciałem byc wierny oryginalnemu wyglądowi m 11 więc pomalowałem je proszkowo na kolor zbliżony do oryginalnego. Dosyć długo zajęło mi rozszprychowywanie kół i nie obyło się bez WD-40. Szprychy zostały ponownie ocynkowane. Po wymianie okładzin chamulców wypolerowałem bębny. Ponowne założenie szprych i centrowanie kosztowało mnie 30 zł(bo to zrobił kumpla ojciec). Moja rada jest taka; jak nie znasz nikogo potrafiącego założyć szprychy i nacentrowac koło, jeżeli sam tego nigdy nie robiłeś daj sobie spokokuj. Wiem to z własnego doświadczenia bo też myślałem że sam to zrobie. Mam nadzieję że te informacje przydadzą sie komuś.
A oto efekt mojej pracy;
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pią 17:27, 02 Mar 2007 Temat postu:







Witam
Ja do swojej Gazelki takze malowalem proszkowo felgi (10pln szt.), kolor 'młotkowy", szprychy byly wstepnie opiaskowane i ocynkowanie (20pln kpl.), beben był wyczyszczony, oszczotkowany i wstepnie polerowany, jak bede mial troche czasu to cos jeszcze w tym temacie pokombinuje.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Powrót do góry
Doli_M11
PostWysłany: Pią 17:48, 02 Mar 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Witam! I powtarzam pytanie czy ktos wie jaka firma produkowała opony do SHL w latach jej produkcji? stomil?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny Strona 1 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->[M11] Koła - renowacja.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group