Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->M11 Szprychy i Obręcze

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
M11 Szprychy i Obręcze <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
J_M_M
PostWysłany: Sob 20:02, 10 Sty 2009 Temat postu: M11 Szprychy i Obręcze


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poręba Górna

Czy opłaca się szprychy dawać do ocynkowania? Jeśli tak to gdzie?

Moje są w stanie nadającym się do cynkowania, ale nie wiem czy lepiej cynkować czy kupić nowe u Bartnika w Częstochowie. Ktoś ma jakieś zdanie na temat tych co Bartnik sprzedaje?


To samo z obręczami. Warto malować czy od razu uderzyć w nowe chromowane?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Sob 22:17, 10 Sty 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Jeżeli szpryszki ładnie sie poodkręcały i nie mają głębokich wżerów to można je ocynkować. Cynkowanie kosztuje grosze i robią je w wielu firmach.
Rafki w gazel były malowane więc dla mnie w tym wypadku nie ma dyskusji. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
J_M_M
PostWysłany: Sob 22:30, 10 Sty 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poręba Górna

Szprychy się bardzo ładnie odkręciły, są proste i tylko niektóre mają powierzchowny nalot rdzy. Wżerów nie ma na żadnej. Sęk w tym że ocynk bardzo brzydko wygląda i napewno wymaga odnowienia. Na niektórych szprychach częściowo poodchodził.

Moja SHL też miała malowane obręcze. Czym to najlepiej zrobić? Rozumię że należało by je wcześniej wypiaskować.

Acha w jednej obręczy mimo ze nie ma dużo rdzy i raczej jest to powierzchowne słychać że coś lata wewnątrz pod zagięciami. Nie dużo, ale słychać tak jak by tam było z pół łyżeczki piasku. Czy taka obręcz się nadaje do odnowienia? Usuwać to w jakiś sposób?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Nie 10:10, 11 Sty 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Obręcze wypiaskuj, pomaluj tym podkładem epoksydowym co podładowałeś cały motocykl potem srebrny akryl.
Co do tego piasku , każda obręcz ma na wewnętrznej stronie otwory do konserwacji . Po malowaniu wstrzyknij trochę preparatu do konserwacji profili zamkniętych rozprowadź go po całe rafce(może być więcej potem jak postawisz otworem na dół nadmiar wypłynie)preparat zwiąże latające śmiecie a dodatkowo zakonserwuje obręcz.
Warto też zakonserwować inne elementy motocykla. Wahacz , mocowania podnóżek tez mają otwory do konserwacji. Błotniki wnętrza szklanek amortyzatorów , widelca przedniego , bagażnik od spodu w profilu , i inne elementy warto zabezpieczyć, barankiem i ty środkiem co powyżej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wild
PostWysłany: Pon 10:56, 23 Mar 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

To nie prawda że ocynk brzydko wygląda! I wcale nie trzeba go odnawiać (jeśli się będzie dbać o powłokę) jest najlepszym zabezpieczeniem przed rdzą Wesoly

Mam takie pytanie. Ciężko jest dobrać kolor obręczy taki jak oryginalnie., więc może kupić srebrne aluminiowe? Ładnie to wygląda, poprawią się osiągi (mniejsza masa yee) no i chyba będzie jak oryginał (chodzi o kolor).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wild dnia Pon 10:58, 23 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rybamlooda
PostWysłany: Pon 12:52, 23 Mar 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

słyszałem że dobrze jest wypiaskować i poniklować szprychy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 22:11, 14 Cze 2009 Temat postu:







witam jeśli chodzi o szprychy (czytałem na innym forum) ze jesli chcce się samemu zrobic to sie to nie opłaca... bardzo duśżo pracy Smutny czy może wie ktoś jak je odnowić bez demontażu?
Powrót do góry
wild
PostWysłany: Wto 16:03, 16 Cze 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

No samemu szprych produkować to pewnie się nie opłaca - bo zanim sprawdzimy naszą linie produkcyjną + zbadamy czy nasz wyrób jest dobry, to pochłonie to kupę kasy.
Jeżeli chodzi Ci o to - czy je wszystkie zdemontować i np. ocynkować - to wcale nie można powiedzieć że to się nie opłaca. Trochę pracy jest ale ile zabawy Wesoly
Jeżeli chodzi o to jak je odnowić bez demontażu - oczyść porządnie szczotką plus papier i pomaluj cienkim pędzlem na czarno. Ale efekt jest taki sobie, nawet bardzo. [/i]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->M11 Szprychy i Obręcze
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group