Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Nie 10:50, 17 Cze 2007 Temat postu: [M11 W] Chrmowanie, lakierowanie. |
|
|
|
Witam wszystkich,
przymierzam się do odnowienia mojej SHL M11 W. Silnik już jest naprawiony. Teraz zamierzam odnowić karoserię. Czy moglibyście mi doradzić które elementy pochromować, a które nie oraz gdzie dać lakier metalic, a gdzie nie?
prosiłbym również o jakieś namiary, gdzie można konkretnie (za rozsądną cenę) pochromować elementy.
Za wszystkie rady będę bardzo wdzięczny.
mó email to [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
ToX
|
Wysłany: Nie 19:29, 17 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wszystko co było chromowane, wychromuj. W Żorach ( [link widoczny dla zalogowanych] ) robią dość tanio i dobrze ale niestety trochę trzeba poczekać na odbiór części bo roboty im nie brakuje, często są to nawet dwa lub cztery miesiące. A co do malowania, to jeśli masz kasę na metalic to wszystko w metalicu malnij, jeśli trochę Ci 'żal' to zakup akryl i jakiś dobry podkład. A jeśli w ogóle nie chcesz dużo wydać na malowanie a mieć więcej roboty przy przygotowywaniu części do malowania, to kup sobie Autorenolak i unikor(podkład do Autorenolaków). Da on podobny wygląd do akrylu(niestety daleko mu do metalicu)ale musi być położony na bardzo dobrze przygotowaną powierzchnie!!! Jest to tani, dobry i trwały sposób, lecz musisz mieć trochę pojęcia o malowaniu aby dobrze pomalować to Autorenolakiem i po prostu nie spieprzyć całej przygotówki na darmo. Życzę powodzenia w dalszym odnawianiu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 20:44, 17 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
|
kasy w niego nie będę szczędził do pewnych granic oczywiście.
Chciałbym wykonać remont do kwoty 3000 zł. A jakieś namiary, gdzie mogę kupićdobry i trwały lakier metalic ktoś ma?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 8:05, 18 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
|
witam rowniez jestem szczesliwym posiadaczem SHL M11W! mam pytanko odnośnie silnika: czy wymieniales wszystkie lozyska i zimmeringi? uszczelki itd...? czy byly takie same jak dla modelu m11?? i jak z walem korbowym? wymieniales?
a co do lakieru: osobiscie chyba chyle sie ku zleceniu malowania profesjonalistom i chyba ramy nie bede malowal metalikiem bo wg mnie mila sie z celem...
powodzenia przy remoncie o pozdrawiam!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 9:24, 18 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
|
Silnik remontował poprzedni właściciel więc moja rola ograniczyła się do wymiany głowicy i cylindra oraz zmiany uszczelek (poprzedni właściciel dał za dużo silikonu). Wału nie ruszałem, ale mam jeszcze dwa silniki do SHL M11 W, które chcę doprowadzić do stanu używalności, a w jednym wał jest uszkodzony....ale z tego co się orientuję można to zrobić domowym sposobem....
|
|
Powrót do góry |
|
|
ToX
|
Wysłany: Pon 9:29, 18 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Racja że malowanie ramy metaliciem mija się z celem. Tam nie zobaczy się róźnicy bo są to małe powierzchnie. A co do dobrego lakieru, to najlepiej jak weźmiesz ze sobą np. bak do jakiegoś sklepu z farbami pokażesz im kolor i oni dobiorą pod to metalic i podkład. Oczywiście jeśli już kupisz metalic na wszystko to maluj nim wszystko i nie kupuj specjalnie innej farby do ramy bo to dopiero by się mijało z celem. Namiary Ci nic nie dadzą, wszystko zależy od firmy lakieru, tanio kupisz metallic z Profix'a (ok. 135zł za 1L), drożej będzie jak chcesz kupić coś firmowego, i dopasowywać z jakiegoś samochodu(Spies Hecker itp.). Radzę Ci kupić dobry podkład(w sklepie powinni dać Ci wybrać droższy lub tańszy) i do tego ten lakier z Profix'a+bezbarwny z Profix'a. Wtedy tylko zostaje dobrze zmatowić części, odtłuścić i malować . Aha, jak masz jeszcze jakieś małe wgniecenia go musiałbyś zakupić jeszcze szpachle, najlepiej byłoby natryskową i poliestrową w pudełeczku. Na gołą blache kładziesz szpachle poliestrową, czekasz aż wyschnie później na mokro ścierasz np. 180 lub 220 i na nią natryskujesz szpachel natryskową, później znowu na mokro i trzesz lekko aż będzie równo i gładko jak pupcia niemowlęcia . Później tylko podkład na to i lakier.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ToX dnia Pon 18:56, 18 Cze 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 9:44, 18 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
|
A w jakich granicach cenowych będzie oryginalny lakier metalic od jakiegoś samochodu? Ile lakieru będę potrzebował na cały motocykl?
|
|
Powrót do góry |
|
|
ToX
|
Wysłany: Pon 18:54, 18 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Zależy co chcesz kupić... Mrecedes, BMW itp. czy może Fiat, Polonez itp. Te pierwsze chodzą w granicach 200-300zł te drugie 170-220zł. Do całego motoru powinien starczyć Ci litr do tego półtorej litra bezbarwnego lakieru(przy zakupie metallicu). Ale nie ma sensu co pasować od jakiegoś samochodu bo po co przepłacać jak jest mała różnica, dlatego radze Ci lepiej kupić ten metallic z Profix'a, i jak dobrze pomalujesz to wyjdzie piękne, świecące się cacko. Powodzenia!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 20:21, 18 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
|
jestem z województwa lubelskiego, więc chromowanie w Żorach to kawałek drogi. Może ma ktoś namiary, gdzie w bliższej okolicy można pochromować części?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|