Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->Malowanie-teoria-praktyka

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Malowanie-teoria-praktyka <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
pawe86
PostWysłany: Śro 13:37, 06 Paź 2010 Temat postu: Malowanie-teoria-praktyka


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

witam,

Ponieważ zamierzam pierwszy raz w zyciu sam pomalować motocykl mam kilka pytań:
-kupilem lakier i utwardzacz oczywiście to sie miesza przed nałożeniem tak?
-na jakim ciśnieniu powinno sie malować? 2 bary?
-jak ustawić pistolet aby było dobrze?
mam dostęp do sprzętu mniej więcej takiego
[link widoczny dla zalogowanych]

Wszystkie porady mile widziane, co do przygotowania powierzchni to robiłem to nie raz jednak malowania się nigdy nie podejmowałem:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Śro 16:15, 06 Paź 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

a)Miesza w odpowiedniej proporcji są do tego w lakierniach takie fajne jednorazowe kubeczki z oznaczeniem stosunku mieszania.Akryl przeważnie 2:1 podkłady 5:1
b)Zależy od specyfikacji producenta lakieru, przeważnie na 3atm ale na pistolecie nie przy sprężarce. ja do każdego pistoletu mam mały manometr na którym reguluje się ciśnienie na pistolecie. Dużo ciśnienia traci się na wężu. Im dłuższy to więcej.Ja na moim tracę około 1 atm.
c) na pistolecie ustawiasz ilość podawanej farby i szerokość strumienia , musisz dobrać to metoda prób i błędów nie ma recepty
Do sprężarki musisz sobie dokupić odwadniacz z odolejaczem (nie pomylić z NAOLEJACZEM do narzędzi pneumatycznych !!!!) bez tego po pewnym czasie malowania pistolet zacznie pluć wodą i całe malowanie na marne.
Ja zakupiłem taki :
[link widoczny dla zalogowanych]

Ale na początek możesz zacząć od czegoś tańszego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->Malowanie-teoria-praktyka
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group