Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->Przygotowanie do lakierowania

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Przygotowanie do lakierowania <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Sob 21:00, 13 Cze 2009 Temat postu: Przygotowanie do lakierowania







Witam,
remontujac moja shl zabieram sie do przygotowania czesci do malowania, rame i kilka dodatkow dam do piaskowania, a reszte chce sam przygotowac, jakie papiery scierne uzyc i co robic krok po kroku...

dzieki za rady

Pozdr
Powrót do góry
Wojt@s
PostWysłany: Sob 23:42, 13 Cze 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

Wszystko oddaj do piaskowania, majątku to nie kosztuje a zaoszczędzi Ci roboty i zapewni dobrą podstawę do przygotowania blach.

Po otrzymaniu towaru z piaskowania, musisz wyrównać powierzchnię ( zawsze jest minimalnie chropowata ), zwiększasz gradacje papieru, ja to robiłem 150-200-300-500-800-1500 , po wszystkim odtłuszczasz wszystko benzyną ekstrakcyjną i zostawiasz do wyschnięcie. Następnie kładziesz podkład reaktywny ( kwaśny ) kolor przeważnie żółci, w celu zabezpieczeniu blach przed korozją. Dopiero później szpachluj/podkładuj akrylem, kładź bazę itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 11:07, 06 Wrz 2011 Temat postu:







A co powiecie na uzycie past polerskich do przygotowania końcowego? Chyba szybciej niż szorowanie papierem 1500...

Właśnie jestem na etapie polerowania części alu i myśle czy aby nie użyć tego do blach... Co sądzicie?
Powrót do góry
motomaciey
PostWysłany: Wto 23:06, 06 Wrz 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Sądzę że prędzej połamiesz sobie ręce niż przygotujesz powierzchnie do malowania pastą polerską

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 7:46, 07 Wrz 2011 Temat postu:







Ano być może, na razie skromną próbkę tylko przepolerowałem. Poki co zgrubna zdzierka, ale odpowiedni pakiet papierów wodnych tez już czeka.
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pią 7:02, 23 Wrz 2011 Temat postu:







U mnie staneło na tym, że cały motor jest wypiaskowany (poza bakiem, o który jakoś bardziej się bałem i przednim wachaczem którego oddać zapomniałem Wesoly. Wg lakiernika żeby było porządnie to podkład na goły metal i rdze+szpachla na większe wgniecenia+szpachla natryskowa..no i później podkłady,lakiery..wiadomo.
W związku z tym że i tak ma być szpachla, to wydaje mi się że gładzenie gołych apierem 1500 nie ma sensu. Myle się?
Po piaskowaniu przejechałem wszystko szczotka drucianą na wiertarce, bak zdzieram papierem do gradacji 320 i chyba tyle.. Co myslicie?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->Przygotowanie do lakierowania
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group