Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Śro 17:32, 26 Gru 2007 Temat postu: [SHL] Szkiełkowanie i piaskowanie - porady. |
|
|
|
Szkiełkowanie i piaskowanie to temat znany zarówno zwolennikom jak i przeciwnikom technik strumieniowego oczyszczania powierzchni metalowych. Obecnie jestem na etapie kompletowania sprzętu. Chętnie podyskutuję z osobami, które wgłębiły się w temat i w swoich przytulnych warsztatach bawią się w oczyszczanie silników, ram motocykli itp.
Interesują mnie porady, wymiana doświadczeń itp. Pozdrawiam.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
ronin
|
Wysłany: Śro 20:53, 26 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice (Jaworzno)
|
Ja nie mam takiego sprzętu ale zlecałem piaskowanie wszystkich blach i jestem zadowolony z efektu, jeżeli chodzi o szkiełkowanie to sam nie prosiłem o taką usługę, słyszałem trochę skrajne opinie, od wychwalających po przeklinające ten proces. Trudno mi się wypowiedzieć na ten temat, jeżeli coś będę szkiełkował to wtedy dorzucę opinie do tego tematu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ToX
|
Wysłany: Czw 20:31, 27 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Szkiełkowanie to niezbyt ciekawa sprawa(IMHO*). Po pierwsze nie jest tanie, po drugie krótko trwałe, po trzecie tak oczyszczony element wygląda jak z tandetnego plastiku. Lepiej włożyć trochę więcej pracy i wypolerować dany element lub dać do wypolerowania... Kasa ta sama a efekt moim zdaniem lepszy.
*IMHO = In My Humble Opinion = Moim Skromnym Zdaniem
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
picek
|
Wysłany: Czw 21:27, 27 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
jakim sprzętem będziesz piaskował? i będziesz korzystał z pistoletów do piaskowania czy będziesz robił lance z dyszą? ja piaskuje trochę ale głównie bez pyłówką , a pyłówkę dopiero udoskonalam - może nawet uda sie elektrozawór założyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 21:43, 27 Gru 2007 Temat postu: szkiełkowanie |
|
|
|
Jeśli piszemy o silniku (kartery, głowica, cylinder, gaźnik) to mam na myśli tzw. "szkiełkowanie" za pomocą granulatu szklanego, a później poprawienie tzw. "kulkami szklanymi".
Ścierniwo nie jest takie drogie, jeśli masz kompresor to wystarczy odpowiedni pistolet i już można rozpocząć zabawę. Już przy dwuch silnikach czyszczenie samemu spłaca się.
TOX - efekt czyszczenia ciśnieniowego znacznie bardziej mi odpowiada niż opisywane przez Ciebie polerowane. Z dwóch powodów: czas, silniki fabrycznie nie miały polerki.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 21:52, 27 Gru 2007, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ToX
|
Wysłany: Czw 21:52, 27 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Po prostu wyrażam moje zdanie . Silniki również nie były szkiełkowane fabrycznie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 22:00, 27 Gru 2007 Temat postu: Szkiełkować |
|
|
|
Można przetrzeć szmatą, umyć benzyną i też będzie działał. Jeśli zas odpowiada Ci czyszczenie wg. własnych recept (polerowanie) to tak zrób. Ja jestem za "szkiełkowaniem" i chętnie porozmawiam ze zwolennikami którzy wniosą treść do dyskusji. Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
lehoom
|
Wysłany: Pią 8:45, 28 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: London,Bydgoszcz
|
Moim zdaniem szkiełkowanie to dobra rzecz. mozna usunąć utlenione warstwy materiału, stare plamy czy farbę/lakier. Do szkielkowania potrzebny jest mocny kompresor bo moj np. maxymalnie daje 8atm a to za mało na dobre szkiełkowanie. Conajmniej 10atm potrzeba. Pistolet mam z allegro i tak samo proszek też. Kupiłem to do Harleya ale w SHl tez czasem cos smignę tylko ze potrzeba duzo czasu ze slabym kompresorkiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
picek
|
Wysłany: Pią 10:23, 28 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
Co do ciśnień to wydaje mi sie że powinno być tak samo jak z piachem- bo ja jak mam ustawiony sprzęt to piaskuje przy 4. A bawił się może ktoś w porównanie wagi kulek szklanych i piachu lub korundu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 15:23, 28 Gru 2007 Temat postu: szkiełkowanie |
|
|
|
Wobec tego "lehoom" jakim granulatem wykonywałeś czyszczenie. Czy możesz opisać dokładniej swoje doświadczenie? Może jakieś fotografie ...
|
|
Powrót do góry |
|
|
lehoom
|
Wysłany: Pią 21:36, 28 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: London,Bydgoszcz
|
Tak jak wyzej pisałem. Slabe cisnienie kompresorka powstrzynmało mnie przed dalszym szkiełkowaniem, praca szła wolno a fabryczny lakier na silniku nie należy do łatwych w obróbce więc zorbiłem tylko kawałek na próbe. AN fotkach widac część pokrywy sprzęgła od uszczelki wgłąb silnika na szer. ok.2-3cm wzdłuz linii uszczelki. Na fotkach widac tez ów granulat który jest w postaci białego, mieniącego sie pyłu, coś jakby cukier tylko ze bardzo drobny. Narazie zostawiłem to tak jak jest, jak bede mial dostep do innego kompresora to bede robił dalej bo z tym to szkoda granulatu - pistolet pluje nim ale nie wystarczająco aby uzyskac konkrenty efekt. Na ponizszych fotkach widac gdzie było szkiełkowane bo materiał jest jasniejszy i ma lekki połysk.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
ronin
|
Wysłany: Pią 21:42, 28 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice (Jaworzno)
|
O żesz k..! Nie spodziewałem się że efekt jest aż tak porażający! Powierzchnia "przed" o "po" nie do poznania! Świetnie to wygląda
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
lehoom
|
Wysłany: Pią 23:41, 28 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: London,Bydgoszcz
|
Eeetam. Gdybym mial wieksze cisnienie to byłby ekeft bo jesli przy tak małym cisn. daje jakies skutki to przy wlasciwym byloby super. Z mojego pistoletu leciało mocniej tylko jak nasypałem proszku do pełna i dałem max. cisnienie ale to juz wchodziło na czerowne pole na manometrach i nie chciałem zajechac kompresora.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ronin
|
Wysłany: Pią 23:45, 28 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice (Jaworzno)
|
To ja nawet nie chce wiedzieć jak to będzie wyglądać przy odpowiednim ciśnieniu Poważnie mówiac to naprawdę efekt mnie zaskoczył.
A! Tak na marginesie - możesz gdzieś zapodać fotki Harleya w całości? Chętnię spojrzę, marzę o WL ale to chyba na starość....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lehoom
|
Wysłany: Pią 23:48, 28 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: London,Bydgoszcz
|
Ok. Fotki sa tu razem z resztą moich pokemonów na bikepics. A co do WL-ki to tez sie zastanawiam czy moze brac sie za składanie jakiejs sztuki....
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|