Autor |
Wiadomość
|
picek
|
Wysłany: Pią 22:20, 23 Gru 2011 Temat postu: szkiełkowanie- zdjęć kilka |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
hej
jako że udało mi się w końcu uruchomić szkiełkowanie na "masową skale" postanowiłem zamieścić kilka zdjęć.
Tak wygląda dekiel boczny silnika S32
[link widoczny dla zalogowanych]
A tak wygląda dekiel od wewnątrz- chemicznie grafitowany
[link widoczny dla zalogowanych]
A teraz dla porównania kartery WSK wyszkiełkowane z karterami S32 (brudnymi)
[link widoczny dla zalogowanych]
kartery WSK z bliska
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
teraz dla porównania element po piaskowaniu i po szkiełkowaniu
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Zdjęcia nie pokazują wszystkiego ale ja jestem zadowolony bardzo z efektu, wprawdzie większość elementów było moich kolegów, ale po świętach będę szkiełkował dla siebie czyli silniki S32 S06 i cylindry aluminiowe oraz głowice
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez picek dnia Pią 22:24, 23 Gru 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
ronin
|
Wysłany: Sob 14:02, 24 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice (Jaworzno)
|
Bardzo dobrze to wygląda!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CZESIO1958
|
Wysłany: Sob 16:20, 24 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
Ano mnie się też podoba
Lepiej niż chionkowa polerka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 18:23, 26 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
|
Wygląda ładnie.
A powiedz trochę więcej o tym "uruchomieniu". Kupiłeś sprzęt do szkiełkowania? Jeśli tak to za ile? Czy szkiełkowanie samemu jest trudne?
|
|
Powrót do góry |
|
|
picek
|
Wysłany: Wto 0:18, 27 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
Tak na szybko ci odpowiem że sprzęt kosztował mnie 2tyś bez sprężarki- szkiełkowanie jest proste ale nie opłacalne dla jednego silnika. Mikrokulki około 5zł za kg. Ja zainwestowałem w to bo mam do zrobienia około 20 silników. Ale i tak nie opłaca się tego dla takiej ilości robić. Prawdopodobnie będę zmuszony zacząć się gdzieś ogłaszać by zwróciły się nakłady.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Wto 23:05, 27 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Efekt na prawdę fajny. Jestem na etapie czyszczenia piast kół i chciałbym je widzieć właśnie w takim stanie Lustrzana polerka jakoś nie wpada mi w oko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
picek
|
Wysłany: Śro 9:42, 28 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
Bębny kół też bardzo ładnie wyglądają po szkiełkowaniu, trzeba je dobrze zabezpieczyć by nie zanieczyścić mikrokulkami. Ja osobiście uważam że aluminium wygląda najlepiej po szkiełkowaniu lub delikatnej polerce (taki półpołysk)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Inżynier
|
Wysłany: Pią 9:57, 30 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty koło Bielska
|
No właśnie półpołysk jest najlepszy. W prl piasty polerowano, ale nikt nie miał wtedy past polerskich na taką skalę jak dzisiaj i w efekcie końcowym wychodził półpołysk z licznymi ubytkami i rysami. I myślę że taka opcja jest najlepsza. Natomiast powłoki pokryw silnika oczywiście powinny być matowe!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 21:48, 30 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
|
A czy ktoś wie co zrobić, żeby wyszło jak w orginale?
Zacząć od polerki czy szkiełkowania?
|
|
Powrót do góry |
|
|
picek
|
Wysłany: Pią 22:40, 30 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
Odlać nowe- polerowano by zebrać warstwę po odlewie a nie dla efektu, bo pasty polerskie już były w tamtych czasach ale odlewów ciśnieniowych jeszcze nie było.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Inżynier
|
Wysłany: Sob 0:17, 31 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty koło Bielska
|
No tu bym się trochę nie zgodził. Pasek z napisem na pokrywach SHL M11 polerowano tylko dla efektu (po to by było widać sam napis WFM). Same pokrywy (ale tylko boczne) były piaskowane i to też tylko po to by było widać ten pasek z napisem, a i może też po to by po odlewie nadać pokrywom jako taki wygląd - w tym przypadku szary. W różnych etapach produkcji różnie to robili, ale wszystkie oryginalne pokrywy boczne do M11 jakie sie u mnie zachowały sa piaskowane ze spolerowanymi paskami!!!!
Piasty Faktycznie polerowano po to by po odlewie było ładnie i jakoś to wykończyć. Ale to też polerka.
Już Kiedyś olek o tym pisałem. Piasty i dekle polerka, kartery (piaskować bardzo drobnym proszkiem - wychodzi ładnie szara powłoka - szczególnie te zewnętrzne i spolerować pasek z napisem WFM - tylko bez przesady), Cylinder jeśli ,,alu,, to tylko lekko przepolerować (uszło by też szkiełkowanie, ale po co...), resztę rzeczy z ,,alu,, delikatnie przepolerować i tyle....
Jak chcesz to służę swoimi zdjęciami nowych oryginalnych zachowanych pokryw, piast i dekli z PRL do M-ki
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Inżynier dnia Sob 0:25, 31 Gru 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
picek
|
Wysłany: Sob 11:56, 31 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
Inżynier bardzo chętnie obejrzę fotki ale zrób jeszcze zdjęcie od środka dekla- ja mam odmienną teorię od twojej (teorię bo nie pracowałem w SHL i nie wiem jak było)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Inżynier
|
Wysłany: Nie 23:44, 01 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty koło Bielska
|
Mi się wydaje ze nasza teoria jest niemal identyczna. Fotka skrajnej pokrywy jest w temacie związanym z powłokami Alu. - Zresztą widziałeś. Faktycznie szara ze spolerowanym paskiem. Ad środka odlew jest nijak nieobrabiany, ale nie jest szary!!! Szarość brała się od piaskowania i po pewnym czasie szarzała coraz bardziej - no bo to aluminium.
A dekle piasty - zwykła polerka. Fotki wklejam jutro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 21:07, 19 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
|
Jak dla mnie to efekt marny jak na skiełkowanie.
Podobny efekt ja uzyskuje poprzez piaskowanie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rojek
|
Wysłany: Pon 13:34, 20 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RLU
|
Kolego Capek z jakiego rejonu jesteś? I zajrzyj może do powitalni...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|