Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->Wybór lakieru i przygotowanie zaplecza.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Wybór lakieru i przygotowanie zaplecza. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Sob 13:51, 02 Lip 2011 Temat postu: Wybór lakieru i przygotowanie zaplecza.







Witam ponownie!
Zabieram się za nadwozie mojej Eli, mam pod ręka sprężarkę z Ził'a z filtrem powietrza zasysanego, 2 zbiornikami od naczepy (ok 70l każdy), do tego osuszacz z odolejaczem kupiłem CKD 1/2", sprężarka będzie stała w osobnym pomieszczeniu, rury będą puszczone z odpowiednimi spadami i ślepą rurką (lub dwoma) dla spuszczania skroplin po drodze, oczywiście na końcu wspomniany osuszacz z odolejaczem (z reduktorem) i reduktor pod pistoletem. Do malowania chcę użyć starego polskiego pistoletu (ma regulację powietrza, dawki farby i strumienia, tylko muszę uszczelnienia wymienić). Co myślicie o tym zestawie? O czymś jeszcze zapomniałem? Coś trzeba zmienić?

A teraz farby:
chcę zastosować podkład antykorozyjny epoksydowy (wszystkie elementy będą piaskowane na miejscu w krótkim czasie przed malowaniem dlatego myślę że podkład reaktywny nie jest potrzebny, a może się mylę?), na to szpachlówkę (czy potrzeba? a może sobie odpuścić?) dalej podkład pod lakier główny (akryl?), lakier (znów akryl?) i bezbarwny (trzeba?). I tu właśnie moje pytania, czy mój tok myślenia jest dobry czy może typy lakierów pomyliłem? a może coś innego ktoś zaproponuje? Motocykl ma być zrobiony dobrze i bardzo trwale z efektem jak najbardziej zbliżonym do oryginału, nie interesują mnie świecidełka ale nie chcę tez żeby blacha zaczęła rdzewieć czy farba odpadać przy lekkim puknięciu.
I jeszcze kolejna kwestia, producent całej tej chemii...
Wolał bym wszystkie chemikalia jednego producenta zakupić, tak żeby nie było problemów ze się coś zważy czy pogryzie, cena nie gra zbyt dużej roli, co proponujecie?
I ostatnia kwestia, czy cały proces technologiczny mogę zastosować taki sam przy malowaniu obręczy kół (tylko zmiana koloru lakieru) czy z obręczami inaczej się zająć, jeśli tak to jak?

pozdrawiam

edit:
tak jeszcze myślę nad lakierem proszkowym, na dniach podjadę popytać o ceny i technologię, gdybym się zdecydował na proszek (rama i elementy mało widoczne) to oprócz piaskowania coś jeszcze muszę zrobić? jakiś podkład pod to czy nie trzeba?


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 15:25, 02 Lip 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
wild
PostWysłany: Sob 13:51, 23 Lip 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Wszystko o co pytasz było kilka razy na forum.
Do malowania proszkowego zawozisz ramę po piaskowaniu i czkasz na odbiór. Jakiekolwiek próby szpachlowania (chyba że posiadasz specjalną szpachlę wysokotemperaturową) czy własny podkład spowodują że wszystko wróci do Ciebie, w najlepszym przypadku niepomalowane. Jeżeli pomalują będziesz miał piękne strupy.
Jeżeli pomalujesz podkładem epoksydowym nie stosujesz już innych podkładów.
Lakiery i podkłady kup firmy Sikkens lub Lesonal - wszystkie informacje znajdziesz na stronie producenta. Epoksyd Sikkensa kosztuje 150 zł/litr - dają gwarancję na 5 lat.
Jako lakier zewnętrzny zastosuj zwykły akryl jeżeli zależy Ci na oryginalności. Jeżeli chcesz mieć piękne cacko z niewyczuwalnymi progami szparunków kupujesz bazę a następnie klar.
Koła malujesz tak samo jak resztę motocykla.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->Wybór lakieru i przygotowanie zaplecza.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group