Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M04->[M04] 1951 frag

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
[M04] 1951 frag <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
mcfrag
PostWysłany: Sob 17:54, 24 Paź 2009 Temat postu: [M04] 1951 frag


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DWL

Gdy do mnie trafiła, było tak:











Jak widać, więcej było w tym kundelku WFM-ki niż SHL.

Dziś, po dwóch latach spokojnej kompletacji, sytuacja ma się tak:















Czawórka rośnie równolegle z dwoma innymi projektami, więc tempo nie jest oszołamiające. Niemniej pokażę Wam, gdy coś dobuduję . Aktualnie kończę szprychowąc koła. Niedługo pierdziak stanie na własnych "nogach".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Sob 18:55, 24 Paź 2009 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Wesoly Widzialem dziś taka 04 po reanimacji
Fajna tylko.....
Jak dla mnie ciut malutka. Ja mam 176cm i 86 kg a w SHL M04 siedzisko jest ok. 20 cm niżej niz w Junaku . i dystans od kierownicy do siedziska jest ciut mały.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Sob 19:27, 24 Paź 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

CZESIO1958 napisał:
Wesoly Ja mam 176cm i 86 kg a w SHL M04 siedzisko jest ok. 20 cm niżej niz w Junaku . i dystans od kierownicy do siedziska jest ciut mały.


Czesiu to identycznie tak jak ja Wesoly . Fragu nie pekaj, są na necie zdjęcia motocykli a Azji, tak że 4 luda na 125 to normalka Hyhy A Czesław się lęka, że sam jeden się nie pomieści.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Nie 11:14, 25 Paź 2009 Temat postu: Re: [M04] 1951 frag


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

mcfrag napisał:
Czawórka rośnie równolegle z dwoma innymi projektami, więc tempo nie jest oszołamiające.


Możesz nam zdradzić jakim to sprzętom przywracasz dawny blask ? Hyhy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez barteq dnia Nie 11:16, 25 Paź 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rybamlooda
PostWysłany: Nie 18:25, 25 Paź 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

fajny masz taborecik, w kształcie żółwia Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Pon 10:40, 26 Paź 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Napisz jak postępowałeś z poszczególnymi elementami. Będzie to swoisty instruktaż. Na których elementach stosowałeś lakier proszkowy? Felgi, piasty, rama, widelec? Szparunki malowane, logo kalkomania czy malowane? Jak zachowują się sprężyny pomalowane? Czy pod wpływem pracy lakier nie odpada?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SM-500 dnia Pon 10:44, 26 Paź 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcfrag
PostWysłany: Pon 15:31, 26 Paź 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DWL

Motorek jest cały pomalowny akrylem, pomimo czrnego koloru zawsze wychodzą cyrki z miksem proch-akryl. szparunki malowane, podobnie jak logo.

Co do spręzyn - nie przewiduję kłopotu. Kiedyś malowali je piecowo i jakoś działały.

Jak się ogarnę, to sklecę może jakiegoś dłuższego posta. Robię dużo zdjęc, to zawsze się przydaje podczas remontów. Pokażę szczególy. już niedługo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maci3j11
PostWysłany: Wto 17:46, 27 Paź 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koźmin Wlkp.

No 4 wyglada slicznie Wesoly.
Narazie probuje jakis egzemlarz do siebie zdobyc.
Szparunki i logo sam malowales??
Gratuluje jeszcze raz swietnie to zrobiles Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Wto 18:58, 27 Paź 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

maci3j11 napisał:

Narazie probuje jakis egzemlarz do siebie zdobyc.
Wesoly


Już wiadomo, kto trafił ostatnią kumulację w ,,Lotto". Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wild
PostWysłany: Pią 22:59, 30 Paź 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Mam pytanie frag - malujesz felgi dodatkowo bezbarwnym?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wild dnia Śro 17:51, 04 Lis 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maci3j11
PostWysłany: Pon 17:42, 02 Lis 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koźmin Wlkp.

Suchy napisał:
maci3j11 napisał:

Narazie probuje jakis egzemlarz do siebie zdobyc.
Wesoly


Już wiadomo, kto trafił ostatnią kumulację w ,,Lotto". Mruga



Heh Suchy przydala by sie bardzo kumulacja . Jakbym wygral to bym wam wkleil zdjecia sokola Jezyk. Narazie ciulam grosz do grosza, uzupelniam sobie troche moj maly warsztacik i powoli rozbieram i cos tam dlubie w silniku w m11 Wesoly ale jak cos sie wiecej bedzie dziala to zaloze nowy temat tego nie bede zasmiecal. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 1:09, 09 Gru 2009 Temat postu:







Czesc,

Mozna sie zapytac w jakim kolorze powinien
byc kopnik i dzwignia zmiany biegow?
Szczegolnie do 1954 roku?

Widzalem oryginalne w kolorze czarnym,
ale i tez duzo srebrnych.
Moze nawet ocynk?

Cos mi sie wydaje ze sprzedawca mi podlozyl
jakis szajs jako kierownice, bo nietylko
ze ma okolo 10 dziur za duzo,
to wogule wzor nie pasuje do oryginalow.

A i m04 juz jest w polsce. Bedzie malowana akrylem
jak trzeba, ze szparunkami malowanymi recznie Hyhy , tylko to jeszcze potrwa.

Jest mozliwosc naprawienia zeberka na cylindrze czy
trzeba caly wymienic?
Powrót do góry
Doktor
PostWysłany: Śro 2:12, 09 Gru 2009 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Co do ułamanych żeberek to ja dwukrotnie zlecałem dospawanie brakujących części ,oczywiście pochodzących z innego "dawcy". Za każdym razem odbywało się to przy proteście spawacza,który twierdził,że żeliwo spawane migiem nie będzie trzymać. Ja mam odmienne zdanie,do uratowałem cylindry z dobrym skutkiem,i np. w Awo Turiście już latami trzyma! Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcfrag
PostWysłany: Śro 8:06, 09 Gru 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DWL

Kieleckie czwórki miały zawsze malowane, czarne dźwignie silnika. To wiem na pewno. Co do Czworek produkowanych w WFM, to nie mam już takiej pewności. Mam w archiwach kilka fotek pierwszych WFM-ek, jeszcze w czarnym lakierze, oczywiście w oryginalnym z epoki. Tam także dźwignie są juz chromowane.

Oto fotka nie grzebanej WFM M-06 z 1955:



Można więc pokusić się o stwierdzenie, że rok wcześniej także już tak je wykanczano. Ale czy od momentu przeniesienia produkcji M04 do Warszawy, czy też może zaczęto to robić później (i od kiedy) - to pytanie zostawiam otwarte.

A co do spawania żeliwa - jest tak, że żeliwo jest spawalne, ale nie jest to łatwa zabawa. Ze wzgłedu na wysoką zawartośc węgła, oraz dużą kruchość, proces ten jest niewykonalny dla większości spawaczy.. Potrzebna jest specjalna elektroda z otuliną o odpowiedniem składzie chemicznym, oraz pewne doświadczenie - łączone elementy należy wcześniej podgrzać i odpowiednio wyczyścić i zukosować. Kolejnośc położenia szczepów (żeliwa nie lspawa się spoiną ciągłą) ma krytyvczne znaczenie dla odprowadzenia naprężeń, czyli późniejszej trwałości połączenia.

Mam jeden tak naprawiany cylinder, ale nie użyłem go jeszcze w boju. Dlatego do spawanych żeberek żeliwnych na razie podchodzę z dystansem.

O wiele łatwiej naprawić taki ubity cylinder lutując go lutem twardym (mosiądz lub srebro). Tu już nie ma żadnych komplikatorów. To dużo łatwiejsza, a równie (jezeli nie bardziej) skuteczna metoda.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mcfrag dnia Śro 8:14, 09 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcio
PostWysłany: Śro 21:17, 09 Gru 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

Kazimierz m04 w M05 kopke i zmieniacz mam w chromie. Wfmka ze zdjecia tez wiec moze modele z Kielc były malowane a w Warszawie juz chrom.

Dzwignie hamulca mam malowana a Wy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M04->[M04] 1951 frag
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group