Autor |
Wiadomość
|
mcfrag
|
Wysłany: Sob 17:54, 24 Paź 2009 Temat postu: [M04] 1951 frag |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DWL
|
Gdy do mnie trafiła, było tak:
Jak widać, więcej było w tym kundelku WFM-ki niż SHL.
Dziś, po dwóch latach spokojnej kompletacji, sytuacja ma się tak:
Czawórka rośnie równolegle z dwoma innymi projektami, więc tempo nie jest oszołamiające. Niemniej pokażę Wam, gdy coś dobuduję . Aktualnie kończę szprychowąc koła. Niedługo pierdziak stanie na własnych "nogach".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
CZESIO1958
|
Wysłany: Sob 18:55, 24 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
Widzialem dziś taka 04 po reanimacji
Fajna tylko.....
Jak dla mnie ciut malutka. Ja mam 176cm i 86 kg a w SHL M04 siedzisko jest ok. 20 cm niżej niz w Junaku . i dystans od kierownicy do siedziska jest ciut mały.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Sob 19:27, 24 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
CZESIO1958 napisał: |
Ja mam 176cm i 86 kg a w SHL M04 siedzisko jest ok. 20 cm niżej niz w Junaku . i dystans od kierownicy do siedziska jest ciut mały. |
Czesiu to identycznie tak jak ja . Fragu nie pekaj, są na necie zdjęcia motocykli a Azji, tak że 4 luda na 125 to normalka A Czesław się lęka, że sam jeden się nie pomieści.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Nie 11:14, 25 Paź 2009 Temat postu: Re: [M04] 1951 frag |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
mcfrag napisał: |
Czawórka rośnie równolegle z dwoma innymi projektami, więc tempo nie jest oszołamiające. |
Możesz nam zdradzić jakim to sprzętom przywracasz dawny blask
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez barteq dnia Nie 11:16, 25 Paź 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rybamlooda
|
Wysłany: Nie 18:25, 25 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
fajny masz taborecik, w kształcie żółwia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Pon 10:40, 26 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
Napisz jak postępowałeś z poszczególnymi elementami. Będzie to swoisty instruktaż. Na których elementach stosowałeś lakier proszkowy? Felgi, piasty, rama, widelec? Szparunki malowane, logo kalkomania czy malowane? Jak zachowują się sprężyny pomalowane? Czy pod wpływem pracy lakier nie odpada?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SM-500 dnia Pon 10:44, 26 Paź 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mcfrag
|
Wysłany: Pon 15:31, 26 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DWL
|
Motorek jest cały pomalowny akrylem, pomimo czrnego koloru zawsze wychodzą cyrki z miksem proch-akryl. szparunki malowane, podobnie jak logo.
Co do spręzyn - nie przewiduję kłopotu. Kiedyś malowali je piecowo i jakoś działały.
Jak się ogarnę, to sklecę może jakiegoś dłuższego posta. Robię dużo zdjęc, to zawsze się przydaje podczas remontów. Pokażę szczególy. już niedługo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maci3j11
|
Wysłany: Wto 17:46, 27 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koźmin Wlkp.
|
No 4 wyglada slicznie .
Narazie probuje jakis egzemlarz do siebie zdobyc.
Szparunki i logo sam malowales??
Gratuluje jeszcze raz swietnie to zrobiles
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Wto 18:58, 27 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
maci3j11 napisał: |
Narazie probuje jakis egzemlarz do siebie zdobyc.
|
Już wiadomo, kto trafił ostatnią kumulację w ,,Lotto".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wild
|
Wysłany: Pią 22:59, 30 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Mam pytanie frag - malujesz felgi dodatkowo bezbarwnym?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wild dnia Śro 17:51, 04 Lis 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maci3j11
|
Wysłany: Pon 17:42, 02 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koźmin Wlkp.
|
Suchy napisał: |
maci3j11 napisał: |
Narazie probuje jakis egzemlarz do siebie zdobyc.
|
Już wiadomo, kto trafił ostatnią kumulację w ,,Lotto". |
Heh Suchy przydala by sie bardzo kumulacja . Jakbym wygral to bym wam wkleil zdjecia sokola . Narazie ciulam grosz do grosza, uzupelniam sobie troche moj maly warsztacik i powoli rozbieram i cos tam dlubie w silniku w m11 ale jak cos sie wiecej bedzie dziala to zaloze nowy temat tego nie bede zasmiecal. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 1:09, 09 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
|
Czesc,
Mozna sie zapytac w jakim kolorze powinien
byc kopnik i dzwignia zmiany biegow?
Szczegolnie do 1954 roku?
Widzalem oryginalne w kolorze czarnym,
ale i tez duzo srebrnych.
Moze nawet ocynk?
Cos mi sie wydaje ze sprzedawca mi podlozyl
jakis szajs jako kierownice, bo nietylko
ze ma okolo 10 dziur za duzo,
to wogule wzor nie pasuje do oryginalow.
A i m04 juz jest w polsce. Bedzie malowana akrylem
jak trzeba, ze szparunkami malowanymi recznie , tylko to jeszcze potrwa.
Jest mozliwosc naprawienia zeberka na cylindrze czy
trzeba caly wymienic?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doktor
|
Wysłany: Śro 2:12, 09 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
Co do ułamanych żeberek to ja dwukrotnie zlecałem dospawanie brakujących części ,oczywiście pochodzących z innego "dawcy". Za każdym razem odbywało się to przy proteście spawacza,który twierdził,że żeliwo spawane migiem nie będzie trzymać. Ja mam odmienne zdanie,do uratowałem cylindry z dobrym skutkiem,i np. w Awo Turiście już latami trzyma!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mcfrag
|
Wysłany: Śro 8:06, 09 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DWL
|
Kieleckie czwórki miały zawsze malowane, czarne dźwignie silnika. To wiem na pewno. Co do Czworek produkowanych w WFM, to nie mam już takiej pewności. Mam w archiwach kilka fotek pierwszych WFM-ek, jeszcze w czarnym lakierze, oczywiście w oryginalnym z epoki. Tam także dźwignie są juz chromowane.
Oto fotka nie grzebanej WFM M-06 z 1955:
Można więc pokusić się o stwierdzenie, że rok wcześniej także już tak je wykanczano. Ale czy od momentu przeniesienia produkcji M04 do Warszawy, czy też może zaczęto to robić później (i od kiedy) - to pytanie zostawiam otwarte.
A co do spawania żeliwa - jest tak, że żeliwo jest spawalne, ale nie jest to łatwa zabawa. Ze wzgłedu na wysoką zawartośc węgła, oraz dużą kruchość, proces ten jest niewykonalny dla większości spawaczy.. Potrzebna jest specjalna elektroda z otuliną o odpowiedniem składzie chemicznym, oraz pewne doświadczenie - łączone elementy należy wcześniej podgrzać i odpowiednio wyczyścić i zukosować. Kolejnośc położenia szczepów (żeliwa nie lspawa się spoiną ciągłą) ma krytyvczne znaczenie dla odprowadzenia naprężeń, czyli późniejszej trwałości połączenia.
Mam jeden tak naprawiany cylinder, ale nie użyłem go jeszcze w boju. Dlatego do spawanych żeberek żeliwnych na razie podchodzę z dystansem.
O wiele łatwiej naprawić taki ubity cylinder lutując go lutem twardym (mosiądz lub srebro). Tu już nie ma żadnych komplikatorów. To dużo łatwiejsza, a równie (jezeli nie bardziej) skuteczna metoda.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mcfrag dnia Śro 8:14, 09 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marcio
|
Wysłany: Śro 21:17, 09 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Kazimierz m04 w M05 kopke i zmieniacz mam w chromie. Wfmka ze zdjecia tez wiec moze modele z Kielc były malowane a w Warszawie juz chrom.
Dzwignie hamulca mam malowana a Wy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|