Autor |
Wiadomość
|
tomn1970
|
Wysłany: Sob 18:06, 01 Mar 2025 Temat postu: Regulacja gażnika g-16 |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 07 Lut 2025
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Czy ktoś mógłby napisać krok po kroku jak wyregulować gażnik g -16 w SHL 04. Tam regulację mozna robić tylko linką gazu i filtrem powietrza , co i w jakiej kolejności należy zrobić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
hajfong
|
Wysłany: Wto 14:54, 04 Mar 2025 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 13 Paź 2018
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wydaje mi się, że ten wątek powinien być w dziale Silnik i skrzynia biegów / S01, a nie w dziale Garaż (Nowy nabytek) / M04.
Regulację gaźnika G-16 przeprowadza się:
- ustawiając poziom paliwa w komorze pływakowej (regulacja składu mieszanki),
- dobierając eksperymentalnie rozmiar dyszy paliwowej (regulacja składu mieszanki),
- dobierając eksperymentalnie ustawienie iglicy rozpylacza (regulacja składu mieszanki),
- ustawiając spoczynkowe położenie przepustnicy regulacją linki gazu (regulacja wolnych obrotów).
Przesłona filtra powietrza nie służy do regulacji gaźnika. Zamknięcie przesłony powietrza powoduje wzbogacenie mieszanki, czyli, podobnie jak ssanie, ułatwia rozruch i rozgrzewanie zimnego silnika. Efekt wzbogacenia mieszanki przed rozruchem zimnego silnika daje również przelanie gaźnika (chwilowe podniesienie poziomu paliwa w komorze pływakowej).
Regulację gaźnika przeprowadza się na sprawnym (ustawiony zapłon, ustawiona przerwa na świecy, dobrana świeca o właściwej ciepłocie, szczelne połączenie gaźnika z cylindrem, szczelna skrzynia korbowa, sprawny układ wydechowy), rozgrzanym silniku, przy otwartej przesłonie na filtrze powietrza.
Przed rozpoczęciem regulacji należy sprawdzić ustawienia gaźnika:
- poziom paliwa (o ile nie mylą mnie notatki, powinien być około 2mm poniżej krawędzi rozpylacza, czyli 16-18mm poniżej krawędzi komory pływakowej),
- rozmiar dyszy (o ile mnie nie mylą notatki, to w SHL M04/M05 zalecana była dysza 75 w lecie i 78 w zimie, a w WFM M06 dysza 100).
Procedura regulacji jest dobrze opisana w książce Motocykl WFM-M06. Instrukcja naprawy z 1959 roku (do roku 1959 WFM-ki jeździły na gaźniku G16). Książka jest dostępna, ponieważ parę lat temu ukazał się jej reprint.
Kilkukrotnie korzystałem z tej procedury i w moim przypadku ona działała, z tym że wcześniej w gaźniku ustawiałem poziom paliwa w komorze pływakowej, montowałem nominalną dyszę paliwa i ustawiałem iglicę rozpylacza na drugim rowku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tomn1970
|
Wysłany: Wto 21:00, 04 Mar 2025 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 07 Lut 2025
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Dzięki Wielkie informacje od Ciebie bardzo mi pomogły!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|