Autor |
Wiadomość
|
tomn1970
|
Wysłany: Śro 17:45, 26 Lut 2025 Temat postu: Problem z zębatką kosza sprzęgła |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 07 Lut 2025
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Bardzo proszę o poradę , mam taki kłopot w SHL M04 z 54 roku mam pękniety kosz sprzęgłowy z 25 zębami i nigdzie takiego znaleść nie mogę.Wszystko co jest, ma 30 zębów. I nie wiem co robić bo mogę kupić zębatkę na wał z wski i kupić kosz z 30 zębami ,ale nie wiem czy to nie pozbawi silnika mocy , bo wsk 125 ma 8 koni a shlka 4,7. Mogę jescze kupić sam kosz bez zębatki i zębatkę przenitować ,ale tu znowu nie mam pojęcia jakich nitów użyć żeby nie pościnało. Za każdą życzliwą radę bedę wdzięczny.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomn1970 dnia Śro 17:45, 26 Lut 2025, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
halcik
|
Wysłany: Śro 19:53, 26 Lut 2025 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2268
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Witam na forum
Co do twojego problemu to widzę kilka rozwiązań (nie szukam info, jak coś to sam musisz na nie znaleźć odpowiedź).
1. Przenitować sam kosz, do tego celu użyj nitów stalowych. Zmierzysz średnicę otworu to będziesz wiedział jaka średnica nitu, długość też na pewno dojdziesz przy założeniu że część z długości zostanie rozgnieciona do postaci grzybka.
2. Przełożyć napęd z wsk125, ale tu trzeba zrobić tak, żeby nie zmienić znacząco przełożenia skrzyni. Możesz napisać ile zębów jest na wale i ile na koszu to ci podpowiem.
3. Może gdzieś takie rzeczy dorabiają lub można kupić gotowe? Tu może ktoś doradzi.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Śro 19:54, 26 Lut 2025, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
hajfong
|
Wysłany: Pią 1:41, 28 Lut 2025 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 13 Paź 2018
Posty: 29
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
@tomn1970
Wszystko zależy od tego co chcesz osiągnąć i jaki stopień oryginalności chcesz zachować.
Na twoim miejscu jeżeli zębatka zdawcza na wale i zębatka na koszu sprzęgłowym są w dobrym stanie, to spróbowałbym przenitować kosz sprzęgłowy, tak jak pisał halcik.
Zębatka 25-cio zębowa na koszu sprzęgłowym wskazuje, że w silniku masz oryginalny układ przeniesienia napędu silnik-sprzęgło (łańcuszek sprzęgłowy 1/2"x5,21). Zmiana liczby zębów na zębatce zdawczej i koszu sprzęgłowym w WFM i WSK związana była ze zmianą rozmiaru łańcuszka sprzęgłowego na 3/8"x7,5. Przełożenie silnik-sprzęgo pozostało mniej więcej takie samo (11:25 vs 13:30).
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tomn1970
|
Wysłany: Pią 20:29, 28 Lut 2025 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 07 Lut 2025
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Dzieki za radę, znalazłem kogoś kto miał taki kosz ,ale chciał za niego kosmiczne pieniądze.A mój łańcuch miał straszne luzy i był do wmiany. Z łańcuchem byłby podobny problem co z koszem ,dlatego założyłem wszystko z WSKi 125. I działa!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|