Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Sob 8:52, 24 Paź 2009 Temat postu: [M04] Kazimierz m04 |
|
|
|
Witam ,
Aby mialo wszystko pozadek to tutaj zaczne temat.
Duzo zdjec, ale pradwobodobnie jeszcze wiecej dojdzie
Tak wyglada motocykl po wstepnej rozbiurce.
Bedzie remontowany po kolei, ale na razie jakos
musze sie dowiedziec jak ten motocykl powinien wygladac,
i czy czesci z innych motocyklow byly zabudowane
Kupiony na allegro, dosyc kompletny ale
ma pare mankamentow, jak n.p brak manetek gumowych i pompki z montazem,
nie ma drugiego siedzenia (moze tylko opcionalne?)
bardzo nieladnie "naprawiony" tylny bagaznik etc.
Numer motocykla do identyfikacji
Nie wiem czemu ale na tym motocyklu bylo uzywane kilka roznych
kolorow, watpie ze kiedykolwiek ten motocykl byl niebieski lub
czerwony.
Niestety jeden z zeberek jest zlamany i brakuje
Lekko przygieta stopka
Opony oryginalne z roku 54, beda prawdobodobnie
wymienione, aby mozna bylo jezdzic
Znow rozne kolory gruntowe
Inne na zdjeciach nie widoczne czesci sa,
ale plywaja w oleju bo narazie jeszcze nie bede
ich oderdzewial
Chcialbym przede wszystkim wiedziec,
jakie kolory ten motocykl powinien miec.
Byly tylko czarne m04?
Ktore elementy nalezy chromowac?
Mogly by te kola byc chromowe, czy raczej
powinny byc czarne?
No to zapraszam do dyskusji
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mcfrag
|
Wysłany: Sob 14:59, 24 Paź 2009 Temat postu: Re: [M04] Kazimierz m04 |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DWL
|
Kazimierz m04 napisał: |
Chcialbym przede wszystkim wiedziec,
jakie kolory ten motocykl powinien miec.
Byly tylko czarne m04? |
Były też wiśniowe, ale wiem tylo o takich czwórkach z Kielc. Czy robili takie w Warszawie, tego niestety nie potradię powiedzieć.
Innych kolorów nie stwierdzono.
Cytat: |
Ktore elementy nalezy chromowac?
Mogly by te kola byc chromowe, czy raczej
powinny byc czarne? |
Elementy chromowane:
kierownica z osprzętem (klamki, gaszak)
ramka reflektora
gwiazdki trapezu
kołpakowa nakrętka sztycy trapezu
kolanko z nakretką cylindra
korek zbiornika paliwa
kranik
Częstym błedem jest pochromowanie:
tłumika (lub jego elementów)
sprężyny trapezu
wahaczyków
spreżyn siodła wraz z pałakiem
dżwigni silnika i zmiany biegów.
dekli hamulców
elementów kół
Co do kół - piasty, dekle, felgi były malowane. Szprychy w ocynku.
Powodzenia w remoncie, nie spiesz sie, to nie spieprzysz, jak większość remontujących małą Czwórkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 3:32, 28 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
|
mcfrag
Dziekuje za te informacje,
przygotuje teraz czesci do chromowania
ktore wruca do Polski, tutaj w austrii jakos "fachowce"
nie interesuja sie potrzebami malych klientow
Ma to ses proszkowac elementy motocykla?
Czy lepiej lakierowac wszytko?
A co do jezdzenia
Niby robimy sobie nadzieje uzywac ten motor
pare razy w roku, tylko na okazje, ale musze powiedziec ze
niebardzo widze sie nam tym motorku
przy 1,90m i
okolo setki kilosow
Bede aktualizowal postepy remontu,
ale mcfrag to duzo lepiej opisuje we wlasnym
remoncie.
A mozne poprosic o zdjecie uchwytow przedniej tablicy rejestracyjnej,
bo ktos je zniwelowal
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 3:46, 28 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Śro 7:24, 28 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Do malowania proszkowego, można ewentualnie ramę, bo jest ono bardzo twarde. I teoretycznie ochroni ramę przed obiciem. Ale skoro planujecie we dwóch tak ,,katować" ten motor to myślę, że zwykłe lakierowanie nawet ramy wystarczy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suchy dnia Śro 7:25, 28 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
CZESIO1958
|
Wysłany: Śro 17:24, 28 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
W większosci widzianych przezemnie M04 rama wyagała ingerencji.
Ceownik od silnika w góre do główki ramy zazwyczaj byl już hmmm
"papierowy" . I grozil zlamaniem sie ramy w czasie jazdy .
Sprawdz dokladnie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez CZESIO1958 dnia Śro 17:24, 28 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 1:57, 18 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
|
witam ,może ktoś dopisać czy te same elementy były chromowane w m05,co do ramy to zgazam sie moja byla robioma przy mocowaniu silnika
|
|
Powrót do góry |
|
|
JunaKiszka
|
Wysłany: Wto 22:17, 19 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łańcut
|
ja bym nie chromował kół bo w takim klasyku wg mnie to paskudnie wygląda .Motor powinien wyglądać jak z lat w kteych został wyprodukowany ,a nie jak świecąca japonia .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 17:18, 17 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
|
Witam,
No, duzo czasu zeszlo, ale nadchodzi zima i jest wiecej czasu na nasz projekt.
Szparunki sa malowane recznie (ladnie krzywo ) przez innego kolekcjonera, bo nie mialem czasu i mozliwosci zrobic to sam.
Wszystkie elementy ktore nalezy czarno pomalowac sa malowane akrylem. Nie bedzie dodatkowo chromowanych czesci, jak felg, piast itd.
Nie wiem jaka jest opinia do szkielkowania, ale bardziej mi sie podoba jak totalna polerka:
Dopiero siedzenie jest tak na miare zamontowane (oryginalna miska siedzenia i skora jest, ale nie na zdjeciu), uzywajac sruby oryginalne kwadratowe
Tlumik troche ma drobnych wgniotow i sladow uzycia, ale nie bede
go zamienial na nowy
Mysle ze w nastepnych tygodniach projekt troche pojdzie do przodu,
z tym ze robiac tylko w soboty to bedzie trwalo.
Mozna zalozyc lozyska stozkowe do glowki ramy, czy to nie ma sensu?
Jakos nie mam zaufania do tych starych, a po za tym zgubily mi sie ich rozmiary.
|
|
Powrót do góry |
|
|
shl1961
|
Wysłany: Śro 17:25, 17 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrów Wiekopolski-Odolanów
|
I to mi się podoba.Porządna robota
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marcio
|
Wysłany: Czw 0:22, 18 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Jesteś na tym samym etapie co ja z "em piątką" Teraz pozostaje mi czekać na części i zacząć składać.
Gdzie zaopatrujecie się w śrubki? To co jest w Obi, Castoramie itd często nie jest takie jakie być powinno. Nie pasują długości, średnice no i oczywiście gwinty, które są nietypowe w niektórych miejscach...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 15:12, 18 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
|
Ja na szczescie mialem wszystkie srubki oryginalne bo kupilem kompletny motocykl, obawiam sie ze tych srubek kwadratowych nie bedzie latwo znajzdz, lepiej chyba dorobic z miekiej blachy i przegwintowac.
Jak do reszty srubek, to w katalogu czesci do m04 gdzies byly rozmiary
podane.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marcio
|
Wysłany: Czw 17:23, 18 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Tez mam wszystkie srubki natomiast część dobrze by bylo wymienic. Poszedlem ze spisem srub do hurtowni i wiekszosci nie mieli a reszte dawali ale w innych dlugosciach itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 18:45, 23 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
|
Co do śrubek wczoraj chodziłem po hurtowniach, nie mają nic a nic drobnozwojowego. Wysłali mnie do Krakowa na Makuszyńskiego, na dniach pojadę, tam ponoć mają. Chcę kupić wszystkie wymiarowe i w stanie surowym żeby mozna było oksydować.
Niestety w moim egzemplarzu oryginalnych śrubek zachowało się niewiele...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marcio
|
Wysłany: Nie 22:02, 23 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Na Makuszynskiego jest Wiking. Pisalem do nich meila czy maja odpowiednie sruby i owszem maja natomiast sprzedaja hurtowo w paczkach.
Raz bylem w ich innym odzdziale w Krakowie ktory juz zlikwidowali i tam sprzedawca byl wkurzony ze musi mi dawac po kilka sztuk... Jesli z nimi pogadasz to moze zloza ci wszystko i odbierzesz pozniej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 18:15, 24 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
|
Ooo Marcio, gadaliśmy kiedyś na GG, Ty masz m05 czyż nie? Nawet mam Cię jeszcze na liście:) Podjadę zatem z listą do nich, wziąłbym 3-4 komplety więc powinni być zadowoleni. A powiedz mi czy pamiętasz może czy mieli śruby skręcające główkę ramy? Bo one mają taki problematyczny kształt...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|