Autor |
Wiadomość
|
Don Balon
|
Wysłany: Czw 15:47, 22 Maj 2014 Temat postu: [M11] 1963 Don Balon - Remont Elisabeth M11 '63 by Antek |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Czesc! Jak juz pisalem w powitalni wzialem sie za remoncik mojej Elci. Znalazlem ja w szopie u dziadka miedzy DKW a Jawa 323. Wybralem ja bo mysle ze nie jest tak skomplikowana... Jesli uda mi sie ja odnowic to wezme sie za pozostale motocykle Oto ona
[/URL]
(na zdjeciu nie ma gaźnika bo byl czyszczony)
Generalnie wszystko jest w niej orginalne poza kranikiem, ktory juz kupilem (niestety chinski bubel)
[/URL]
W powitalni pisałem ze mam problem z zgrzytem który powstaje podczas wrzucania pierwszego i drugiego biegu. Kolega powiedział ze to oznaka braku kulki miedzy popychaczami... i tu problem sie zaczyna bo niewiem jak sprawdzic czy ona tam jest Odkrecilem pokrywe i probowalem przechylac motor, wyciagac namagnesowanym popychaczem i nic nie wypadalo. Znalazlem tylko jedna kulke przy wysprzegliku:
[/URL]
Także, Panowie doradźcie mi w jaki sposób mam sprawdzić czy jest tam kulka, bo nie chce otwierać silnika z drugiej strony gdzie jest olej...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Don Balon dnia Czw 12:02, 02 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bromba111
|
Wysłany: Czw 19:44, 22 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: kraków
|
To jest właśnie ta kulka. Ale nie wiem czy ona ma jakiś wpływ na skrzynię biegów. Według mnie to jest tylko łożyskowanie popychacza. Chyba że chodzi o kulki w automacie dźwigni zmiany biegów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Czw 20:03, 22 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Elisabeth - ŁADNIE
W wysprzęgliku tzn. dźwigni którą regulujesz jest jedna (kulka śruby regulacyjnej).
A druga jest między popychaczami i ma średnicę chyba 4,7 mm(nie może być grubsza od popychacza!!!).
Ty wyjąłeś jeden.
Zdejm drugą kapę, rozbierz niestety sprzęgło i wypchnij w prawo drugi popychacz.
Zobacz w katalogu!!!!!
A jak nie masz to wyślę Tobie w pdf tylko na pw daj mi adres mailowy.
Tablica T-15 strona 51 i 52.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gazela dnia Czw 20:35, 22 Maj 2014, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Don Balon
|
Wysłany: Wto 15:53, 17 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Panowie, potrzebuje pomocy! Dziś męczyłem się ściągnąć ten pierścień zabezpieczający i za cholerę nie chce wyskoczyć. Czy macie jakieś pomysły jak to zrobić w miarę łatwo nie kalecząc pozostałych części?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
qlasvw
|
Wysłany: Wto 18:23, 17 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec-Wielkopolska
|
Co do wyciągnięcia drugiej części popychacza to ja robię tak:mocnym magnesen (jakiś średni stary głośnik) dotykam popychacza i wtedy powoli wyciągam sklejone ze sobą wszystkie 3 elementy,popychacz,kulkę i drugi popychacz.Powoli razem wszystko wychodzi złączone ze sobą .Jak nie to rozbieraj drugą strone i jak mówił Pawełgazela wypchnij go i zobacz czy jest kulka. Co do zabezpieczenia to Zwróć uwagę na końcówki pierścienia,są lekko skośne na górnej krawędzi,włóż tam śrubokręt i starając się nie obrócić pierścieniem obkręć wkrętak jednocześnie lekko przeginając go od siebie (OD siebie) aż wysunie się lekko na zewnątrz końcówka pierścienia,przytrzymaj teraz nieruchomo ten wkrętak a tam gdzie się uniosło włóż drugi,też płaski wkrętak i zablokuj tak by nie wskoczył z powrotem, teraz lekko podważ pierścień kawałek dalej tym pierwszym wkrętakiem i wkładaj drugi wkrętak zaraz za pierwszym po to by pierścień nie wskakiwał w swoje miejsce, i tak dookoła aż wypadnie.Najciężej jest to robić samemu bo ten pierścień zabezpieczający lubi się obracać a to wyprowadza z równowagi.Ja to robię sam ale Ty jak masz problem to wez kogoś do pomocy,pomoże Ci przytrzymać pierścień albo będzie blokował za tobą wkrętakiem,trzecia ręka się przyda.POWODZENIA!!!
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez qlasvw dnia Wto 18:38, 17 Cze 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Don Balon
|
Wysłany: Wto 22:48, 17 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Dzięki za cenne wskazówki. Skorzystałem z opcji "trzecia ręka" i się udało
Niestety brakowało tam tej kulki, ale wsadziłem nową i śmiga jak ta lala.
Będę jeszcze musiał zmienić łańcuch ze względu na duży luz, ale to może poczekać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Wto 23:10, 17 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Kulka ma znaczenie bo pierwsza część popychacza obraca się tak jak zębatka z łańcuchem.
A druga tak szybko się obraca jak kosz sprzęgłowy.
Jak nie ma kulki to te szybkości się nie zgrywają i powodują zgrzyt.
Nie ma to nic wspólnego z długością popychacza!!!!!!!!!!!!!!!
Długość popychacza reguluje się śrubą regulacyjną w której jest kulka bo popychacz się kręci z szybkością zębatki a śruba regulacyjna stoi!!!
Ot cała filozofia.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Don Balon
|
Wysłany: Nie 20:46, 22 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Chciałbym zamontować taka wisienkę do motocykla, lecz nie wiem czy to się w ogóle sprawdzi ze względu na wahacz pchany... Spotkaliście się już z taka tablica w M Jedenastkach?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Nie 22:04, 22 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Takie dziadostwo nie było montowane w motocyklach M11. Też się kiedyś zastanawiałem, czy nie zamontować takiej tablicy, ale myślę, że wyglądałaby obciachowo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Nie 23:01, 22 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Nie rób wiochy!!!
Nie montuj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Nie 23:51, 22 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Sam producent nie pokazuje tego na M11 bo coś takiego tam nie występowało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Don Balon
|
Wysłany: Czw 23:54, 17 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Po renowacji i nawet jeździ
[/code]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Don Balon dnia Pią 0:05, 18 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mprojekt
|
Wysłany: Pią 0:24, 18 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: malopolska
|
Pikna tylko te szparunki na boczkach trochę przesadzone w założeniu szparunek z tylnego błotnika ma przechodzić jako płynna linia na boczek a pociągając go pionowo do samej góry straciłeś ten efekt. Żeby nie było, że się czepiam, motorek piekny cieszy oko.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|