Autor |
Wiadomość
|
holipa
|
Wysłany: Pon 17:17, 20 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wioski ;)
|
jak niema żadnych luzów w zawieszeniu to ładnie się kładzie w zakręcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mikelos
|
Wysłany: Śro 18:26, 22 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice W-wy
|
Dziś ostatecznie uporałem się z przygotowaniem gratów do piaskowania. Miski z główki ramy wyjęte, amortyzatory rozłożone. Po dokładnych oględzinach okazało się, że jeden tylni amor jest pokrzywiony - zarówno oś tłoczyska jak i tuleja tłoczyska mają ok 1,5 mm odchyłu od pionu. To by wyjaśniało czemu górna i dolna szklanka były względem siebie przekrzywione.
Chwilę walczyłem o ocalenie szprych ale nyple były tak pomazane srebrzanką, że po połamaniu drugiego klucza sięgnąłem po ciężką artylerię. Z bólem serca wyciąłem szprychy nożycami do cięcia zbrojeń - 5 minut i po sprawie. Ja wiem - można było walczyć z każdym nyplem - ale czasu zajęłoby to hektar a i tak nie uratowałbym wszystkich szprych i nypli.
Jutro jadę do piaskowania i fosforanowania, uzgodniłem też malarnię proszkową. Waham się jeszcze czy robić ramę, widelec, wahacze w czarnym półmacie czy na połysk - jak radzicie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miernik13
|
Wysłany: Śro 18:38, 22 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrzeszów
|
Ja kazałem pomalować na połysk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rojek
|
Wysłany: Śro 21:00, 22 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RLU
|
Jakby co mam komplet nypli na dwa koła od Bartnika do oddania. Pisz na priv i za piwo na zlocie są Twoje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bodzys
|
Wysłany: Pią 20:05, 24 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Jak nie da się odkręcić nypla to palnik pomaga. Wystarczy podgrzać i puszcza. Mosiądz szaybko przyjmuje temp i się rozszerza. Ja tak robiłem i tylko jedna szprycha mi pękła reszta rozkręcona 2 koła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mikelos
|
Wysłany: Pon 15:51, 27 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice W-wy
|
W weekend odebrałem graty z piaskowania i fosforanowania. Piaskowane było wszystko (poza silnikiem). Blachy wyszły bardzo ładnie, widać rękę fachowca, który szanuje blachy a nie bezmyślnie napieprza ciśnieniem. Jeśli ktoś jest z okolic Pruszkowa, to polecam (Pan Sawicki, ul. 2 Sierpnia 13). Pewnie zapytacie ile ta przyjemność: 470 zeta razem z fosforanowaniem. Ktoś powie że można taniej. Jasne, można. Tyle, że na drugim końcu Polski, albo po znajomości albo byle jak.
Dziś część gratów jedzie do malarni proszkowej. Zdecydowałem się na czarny połysk. Kilka detali (rawki, osłona łańcucha i bębny/pasty) będą jasno szare (RAL7035). To nie jest wersja LUX więc chromowanie obręczy raczej odpada. Polerowanie piast rozważałem, ale czytając wasze opisy ile zajmuje to czasu odpuściłem. Drugą część gratów zawiozę do lakiernika ale to dopiero za kilka dni. Przy okazji trzeba będzie zrobić kilka blacharskich prac przy tylnym błotniku - pęka tam gdzie wszystkie.
Przy okazji wybiłem w rodzinnym warsztacie slusarskim łożyska z bębnów a jeden z nich od razu został przetoczony. W drodze powrotnej kupiłem worek łożysk/simmeringów i pierścieni segera do kół. Przy okazji udało mi się kupić pasy gumy mikroporowej - będą na podkładki pod bak i uszczelkę między puszką filtra a narzędziówką.
Karton z gratami z galwanizerni po cynkowaniu wraca na początku czerwca, nadal czekam na wycenę robienia chromów - pewnie będą na koniec czerwca. Akurat lakiernik będzie miał 2-3 tygodnie na mokre malowanie i zabawę ze szparunkami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rojek
|
Wysłany: Pon 18:00, 27 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RLU
|
Może wyrobisz się na zlot SHL?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mikelos
|
Wysłany: Pią 9:51, 31 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice W-wy
|
@Wołti: jeśli zdążę poskładać elce nadwozie do końca wakacji to będzie sukces W czerwcu jadę polatać afryczką po Albańskich szutrach, teraz głównie skupiam się na przygotowaniu do wyjazdu. Na jesień zostawiam silnik i gaźnik. Wydech chcę dać do chromowania - będzie finansowo bolało. Słowem: szanse na zlot są, ale dopiero w sezonie 2014
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rojek
|
Wysłany: Pią 13:24, 31 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RLU
|
Aha, takie buty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mikelos
|
Wysłany: Wto 17:31, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice W-wy
|
Na początku czerwca odebrałem części z malarni proszkowej. Na ramę, wahacze i inne detale położony został czarny połysk, rawki i osłona łańcucha na jasno szary (RAL 7035). Obejrzałem dokładnie detale, wygląda to bardzo ładnie, tyle że z portfela wyparowało 350 zeta.
Odebrałem też ocynkowane graty z galwanizerni, chyba z godzinę odcinałem drobne detale z tych drucików. Dopiero po ocynku dobrze widać stan detali. Kila śrub wymienię jednak na nowe, bez sensu pakować coś z objechanym łbem albo lekko uszkodzonym gwintem. Za ocynk zapłaciłem 120 zł.
Doczekałem się też wyceny chromowania, dobrze że siedziałem: 1500 zł (bez tłumika i kolanka wydechu). Można niby zlecić wersję "po taniości" za 800 zł, ale jak zobaczyłem jak to wygląda to odpuściłem. Jak ma być widać wżery to ja dziękuję za taką usługę. Zabrałem graty i pojechałem do innego zakładu - zobaczymy co tu powiedzą.
Reszta gratów blacharskich leży i czeka u lakiernika na spawanie/prostowanie/malowanie. W lipcu kupię szprychy i zabiorę się za montaż kół. Jak dobrze pójdzie, do końca wakacji poskładam nadwozie, silnik zostanie na jesień/zimę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Szczur60
|
Wysłany: Wto 17:40, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2012
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Powodzenia, zapowiada się kolejna super Elka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Wto 21:25, 25 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Już mi się podoba.
Powodzenia w kolejnym etapie remontu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maniekgazela
|
Wysłany: Śro 6:40, 26 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: MIESBACH
|
''Dla dobrego smaku i bezpiecznych produktów" to zdanie przy ocynkach pasuje do shl
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez maniekgazela dnia Śro 6:42, 26 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rojek
|
Wysłany: Śro 21:26, 26 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RLU
|
Za chromy, to ładnie zaśpiewali. Pomalutku do przodu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Sob 10:32, 29 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Powoli, ale skutecznie do przodu Tak trzymać !
Za 1500 zł, to byś dobrał graty z nierdzewki do SHL...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|