Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->[M11] Remont by świdro

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
[M11] Remont by świdro <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
świdro
PostWysłany: Pią 10:52, 07 Lip 2017 Temat postu: [M11] Remont by świdro


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Maj 2017
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Hej, właśnie zabrałem się za silnik w mojej M11 Wiatr.
Pierwsza rzecz, która mnie zastanawia to luz łańcucha sprzęgłowego:
[link widoczny dla zalogowanych]
wg mnie łańcuch jest do wymiany, ale wole skonsultować.

Druga rzecz to problem z rozpołowieniem silnika. Nie mogę go rozpołowić nawet w najmniejszym stopniu w części skrzyniowej karteru. Śruby oczywiście powykręcane, ściągnięta aluminiowa obudowa łożyska prawego czopa itd. Kartery mogę lekko rotować w płaszczyźnie łączenia karterów ale w żaden sposób nie moge ich od siebie odkleić. Czy jest jeszcze coś co przegapiłem, a co powinienem wyjąć?

Dzieki za podpowiedzi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 11:30, 07 Lip 2017 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Masz ściągacz? Może ciasno siedzi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Pią 12:55, 07 Lip 2017 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Łańcuch nie jest taki zły, ale jak masz nowy (tylko nie chiński) to załóż.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
świdro
PostWysłany: Pią 19:46, 07 Lip 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Maj 2017
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

halcik napisał:
Masz ściągacz? Może ciasno siedzi


Ale ściągacz do czego? Kolo zębate wału, koszyk sprzęgłowy ściągnięte bez problemu. Łożyska jedynie w skrzyni mogą trzymać, ale aż tak?

Łańcucha jeszcze nie mam, zasugerujecie jakieś konkretne/sprawdzone źródło?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
flakus1981
PostWysłany: Pią 12:10, 08 Gru 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Gru 2017
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Witam
Jestem od niedawna posiadaczem SHL ki z silnikiem Wiatr 1967 roku. Jestem obecnie ( mechanik ) na etapie generalnego remontu silnika i tu mam parę niewiadomych....
Chodzi o to że poszukuję łożyska igiełkowego pod wałek zdawczy czy może znacie jego oznaczenia bądź wiecie gdzie można kupić owe łożysko? WSK-a 4 podobno co innego..Smutny
Cy pasują części od WSK 175 ponieważ kupiłem już parę części koszyczek sprzęgłowy, tarcze,łańcuszek oraz 3 przekładki, wałek startera, uszczelki silnika, korbowód.Podobno WSK-a 175 ma inny łańcuszek sprzęgłowy niż SHL-ka Wiatr czy też Gazela jedno ma wałeczki 5mm. a drugie 6mm.
Ile ogniw ma łańcuch napędowy?
Czy ewentualnie możecie podpowiedzieć gdzie można kupić części do tego silnika....

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gabste91
PostWysłany: Sob 22:48, 09 Gru 2017 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Nie licząc walu i zapłonu to reszta podjedzie z wsk 175 jeśli nie zależy ci na 100% org , za częściami popatrz na skutetdebica

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Patafil65
PostWysłany: Nie 12:22, 10 Gru 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Torunia

Tak jak napisałeś późna WSK 175 ma średnicę tulejki 5 mm, a SHL i wczesne WSK-i z silnikiem W-2 tulejkę 6 mm. Zwróć uwagę na stan zębatki kosza sprzęgłowego, jeśli jest zużyta to kup tą dedykowaną do Gazeli, bo repliki zębatek do WSK-i są pod 5 mm. Moim zdaniem łańcuch do wymiany, umyj go dobrze w benzynie ex i sprawdź czy nie ma wyczuwalnego luzu na ogniwkach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
świdro
PostWysłany: Czw 21:16, 12 Kwi 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Maj 2017
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Pytanie o świece do w2a. Mam w głowicy iskre m50, się wzięła i skończyła i wali iskrą do izolatora. W necie nie mogę znaleźć info czy taka powinna być czy ktoś wcześniej rozwiercił otwór i wsadził większy gwint (18mm).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 21:52, 12 Kwi 2018 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Tam standardowo było m14

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
świdro
PostWysłany: Nie 20:40, 22 Kwi 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Maj 2017
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Dobra, moto odpalone. Ale.... No i tak jak myślałem nie jest łatwo Wesoly Prosze o potwierdzenie moich domysłów:
1. ssanie jest włączone kiedy maneta jest w skrajnym położeniu "do przodu" (przepustnica ssania w gaźniku jest opuszczona) , tak?
2. jaki powinien być poziom paliwa w komorze (nie dam sobie ręki uciąć że nikt wcześniej nie grzebał przy pływaku)

Dlaczego pytam? Mianowicie przy "startowych" ustawieniach gaźnika PEGAZ,tj: śruba mieszanki na 1.5obr, iglica na środku, moto zapala na ssaniu-GIT, ale kiedy próbuje próbuje otworzyć ssanie (podnieść przepustnice) moto gaśnie. Jak próbuje przegazować to słychać że się dławi ale coś tam próbuje zwiększać obroty.
Podnosiłem iglice ale średnio przynosiło to efekt.

Jakaś podpowiedź?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Nie 21:20, 22 Kwi 2018 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

1. Dźwignia na równi z kierownicą - ssanie włączone
2. 2mm powyżej osi.
Podpowiedź jesli na niskich obrotach pracuje równo i wolno pyrka to może to być za niski poziom paliwa lub niedrożny kranik (częsta przypadłość). Jest też szansa że masz zapchany tłumik.
Podstawa to dobrze ustawiony zapłon. Przy zapłonie warto też zmniejszyć przerwę do 0,2 i wymienić świecę na inną.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
świdro
PostWysłany: Pon 17:36, 23 Kwi 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Maj 2017
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

halcik napisał:
1. Dźwignia na równi z kierownicą - ssanie włączone


http://www.shlka.fora.pl/viewimage.php?i=1477

czy tak:

http://www.shlka.fora.pl/viewimage.php?i=1485

czy tak:

http://www.shlka.fora.pl/viewimage.php?i=1483


halcik napisał:
2. 2mm powyżej osi.


Czy macie patent na spr poziomu paliwa? czy można to zrobić bez wycinania rewizji w komorze pływakowej?


halcik napisał:
Podpowiedź jesli na niskich obrotach pracuje równo i wolno pyrka to może to być za niski poziom paliwa lub niedrożny kranik (częsta przypadłość).


Gaźnik zasilany bezposrednio ze strzykawki

halcik napisał:
Jest też szansa że masz zapchany tłumik.
Podstawa to dobrze ustawiony zapłon. Przy zapłonie warto też zmniejszyć przerwę do 0,2 i wymienić świecę na inną.


Świeca nowa i tłumik też, w sumie ręki sobie za niego nie dam uciąć.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez świdro dnia Pon 17:37, 23 Kwi 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pon 21:40, 23 Kwi 2018 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Z dźwignią masz rację, włączone jest do przodu, a nie równo z kierownicą. Tłumikowi można dać spokój ale świecę możesz sprawdzić. Ale zacznij od poziomu paliwa.
Wpisz w wyszukiwarkę poziom paliwa na forum. Są trzy sposoby na ustawienie poziomu. Polecam ten z płaską.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
świdro
PostWysłany: Wto 21:21, 24 Kwi 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Maj 2017
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Poczytałem trochę nt PEGAZów na junakriders.pl i to był strzał w dziesiątkę. Jako że nie miałem wcześniej z tymi gaźnikami do czynienia, dopiero ta lektura uświadomiła mnie o tym że dysza wolnych obr jest ukryta pod "rdzeniem" gaźnika. Dziś rozebrałem go jeszcze raz i nie zdziwiło mnie to że w/w dyszka była całkowicie niedrożna Wesoly Oczywiście oprócz dyszy ponownie wyglancowałem gaźnik.

Poziom paliwa również został ustawiony, metodą opisaną na w/w forum:
http://www.shlka.fora.pl/viewimage.php?i=1487

Po złożeniu wszystkiego w całość i założeniu na moto zagadała i ładnie pyrkała już bez ssania.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Śro 6:39, 25 Kwi 2018 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Dlatego moje pytanie jak pracuje na wolnych obrotach. Cały sezon przed Tobą szerokiej drogi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->[M11] Remont by świdro
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group