Autor |
Wiadomość
|
Wojt@s
|
Wysłany: Wto 16:36, 16 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Niestety górnej pokrywy łańcucha nie mam. Odpowiedzcie mi proszę na moje pytania które zadałem przy zdjęciach. W ten weekend będą kwity do shlki , więc zobaczymy co tam w nich będzie wisieć.
Szprychy to ja nowe w ocynku zamówie, bo tez popękają na banka przy próbie wycentrowania koła. Felgi wypiaskuje, później w proszek utwardzany piecowo i będziemy działać. Powolutku, na razie mam już ramę i silnik ( tzn za parę tygodni będzie u mnie ) . Resztę też dokupię, bak ma duże wgnioty ale spróbuje je wyciągnąć i wybić od środka troszkę.
Grunt to skompletować braki w miarę do rocznika, nie będę sobie żył podcinał że coś jest starsze rok czy dwa. Ale postaram się dokupić co trzeba. Czekam na wypowiedzi:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
wild
|
Wysłany: Wto 21:06, 16 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Stacyjka nie jest oryginał od Shl - chyba że w późniejszych latach takie stosowali. Ja mam chyba gdzieś na zbyciu, poszukam ale nie obiecuję.
Lampa - ciężko mi ocenić bo najważniejsza jest w niej średnica - w Shl chyba 16,5 cm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
picek
|
Wysłany: Śro 21:34, 17 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
Wracając do numeru ramy- to i ja mam SHLkę z numerem 188tyś przystosowaną pod silnik S32- niestety dziejów tej SHLki jeszcze nie znam.
Zawsze jednak myślałem że numery ram ( ram ze sklepów) miały jeszcze jakiś symbol, a numeracja ram zamienników następowała w trakcie numeracji produkcyjnych SHLek - czyli 45678 to motocykl fabryczny a 45679 to rama jako zamiennik. Myślenie moje opieram na przypuszczeniu - że skoro w roku 62 różnica w numeracji na tabliczce znamionowej motocykla między numerami silnika a ramy wynosi około 1tyś-1,5tyś to w roku 65 różnica ta wynosi już około 5tyś-8tyś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wild
|
Wysłany: Czw 20:28, 18 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Ja wczoraj kupiłem WSK "czwórkę". No i ogromne moje zdziwienie gdy na ramie odczytałem dzisiaj: S01 i nr ramy. SO1 - to oznaczenie silnika 125. Motocykl jest oryginalny, więc pozostaje taka możliwość iż do wyprodukowanych ram do 125 wkładali silniki Wiatra. Także z tą numeracją w Naszych fabrykach niezła zagadka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wojt@s
|
Wysłany: Sob 18:23, 20 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Odnalazł się dowód do tej ramy, wyszło że motocykl jest z 1964 roku. Zastanawia mnie fakt, bo koła mam 19'' ja zmierzyłem. Na dniach do dowodu powinna znaleźć się umowa i dopiero wtedy zacznę działać bez kwitów ani rusz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 19:40, 21 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
|
Z tymi kołami to też dziwnie.
Ja w 67 miałem też oryginalnie 19 co ciekawe.
I jeszcze jednej rzeczy nie rozumiem bo na boczkach mailem w środku 3 poziome białe kreski - taki szparunek i to też było oryginalnie czy ktoś się z czymś podobny spotkał?
Powodzenia w renowacji.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wojt@s
|
Wysłany: Śro 16:40, 24 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Powiem że rozebrałem to co miałem na części.
Według dokumentów które posiadam i które zgadzają się z ramą, jest to rocznik 1964. Pierwsza rejestracja luty. Czyli motocykl mógł być wyprodukowany jeszcze w 1963. To są tylko moje dywagacje ale może ktoś coś więcej wywnioskuje niż moja głowa:
- bak ewidentnie wzór malowania od 1963 roku, numer vin zgadza się nawet z malowaniem
- szparunki na błotnikach zgadzają się oprócz tego że na przednim błotniku jest przerwa w szparunku na wysokości amortyzatorów po jednej i po drugiej stronie
- koło 19 cali, z tego co wyczytałem na forum montowane do końca 1964
- wąski rozstaw mocowań silnika , czyli motor s32
- blachy boczne, szparunek wewnętrzny tylko dlaczego zgrubienie na rantach od dołu i szparunek?? wyczytałem że takie coś zdarzało się w rocznikach po 65/66 roku
- kanapa - oryginał , doszukałem się jednego, że podobna trafiała się zamontowana w shl m 06T ( mowa o doborze kolorów ) czarna góra z ala turkusowymi bokami.
Co o tym myślicie, w sumie rocznik by się zgadzał oprócz blach bocznych.
Mocowanie filtra było na śrubie bo SM500 prosił o dokładne info. Na razie z ramy odzyskałem wszystko, da rade to wszystko uratować. Zostaje czekać na info na temat paru części w Łodzi i ramy i silnika od kolegi forumowego. Pozdrawiam i czekam na pomysły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Śro 17:22, 24 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
Super wykorzystałeś informacje z forum. Gratuluje dociekliwości. Osłony boczne zmieniły się według mnie w 1965roku. Przepraszam za za milczenie. nie miałem czasu podejść do tematu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wojt@s
|
Wysłany: Czw 19:11, 25 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Troszeczkę zapędzam się w literaturze, udało mi się dostać kolejne zapomniane papiery, ale mniejsza z tym. Teraz moje pytanie: może ktoś mi wrzucić tutaj zdjęcie oryginalnego akumulatora. Bo z książek mało można wywnioskować, tyle że miał oddzielna pokrywkę. Nawet jak ktoś ma na sprzedaż zjeżdżony, z rozwalonymi komorami to też chętnie odkupie bo sobie zrobię.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|