|
RENOWACJA S32 |
<-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat-> |
Autor |
Wiadomość
|
tomekshlm06t
|
Wysłany: Sob 0:37, 05 Mar 2016 Temat postu: RENOWACJA S32 |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ze wsi
|
Odgrzebałem w szopie dół silnika s32 i postanowiłem z nim powalczyć. Po rozbiórce zwątpiłem w celowość zabiegu, porozbijane gniazda łożysk korbowych, wykruszone kartery, pęknięta kapa, słowem barachło...
W tym samym czasie próbowałem znaleźć sposób na regenerację wału korbowego dobierając jakieś inne, powszechnie występujące łożysko, dające się zastosować jako łożysko stopy korbowodu. Korba oryginalnie była złożona na łożysku dwurzędowym z luźnymi rolkami fi, 5 bez tarczy oddzielającej rzędy. Wał zacząłem już wcześniej, dobrałem łożysko HK2516, dorobiłem do niego czop, przeszlifowałem korbowód pod łożysko. Zrobiłem polerkę wag, korbowodu i blach zamykających wał.
[link widoczny dla zalogowanych]
Po złożeniu i wycentrowaniu wału musiałem go wyważyć. Wiedziałem, że czop jest cięższy od poprzednika, choć go wierciłem wzdłuż żeby był lżejszy. Mimo tego ciężar został rozłożony tak skrajnie niewłaściwie, że postanowiłem dołożyć tarczę wyrównoważającą.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wał udało mi się wyważyć na 34%.
Jeszcze dodatkowo słowo o koncepcji dla tego silnika. Ujeżdżam shlm06t, 150 ccm. Swego czasu miałem problem z zestawem tłok – cylinder, nie mogłem zdobyć, ani tłoka na 4 szlif, ani mniejszego cylindra. Przetoczyłem cylinder na pojemność 175 (tłok od s32), założyłem nowy tłok i tak przekulałem kilkadziesiąt tysięcy km. Obecnie jeżdżę na zestawie oryginalnym, ten większy założę właśnie do remontowanego silnika. W ramach eksperymentu jako łożyska główne zastosowałem łożyska wałeczkowe, mają większą nośność, łatwiej połowi się silnik (a ten będę na pewno rozbierał).
[link widoczny dla zalogowanych]
Wobec powyższego postanowiłem złożyć silnik z tym właśnie wałem.
Na pierwszy ogień poszły kartery, czyszczenie, skrobanie, mycie, syf niewiarygodny. Następnie zaspawanie niepotrzebnych otworów, napawanie braków i piłowanie naddatków.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Krawędzie łączące połówki silnika i kapa do splanowania. Okazało się, że zgubiłem na płycie traserskiej 0,6 mm. Pociągnęło to za sobą konieczność dopasowania, dystansowania wału i skrzynki przekładniowej.
Po tym pozostało najmilsze, bo składanie silnika.
Wszystkie elementy skrzyni biegów zostawiłem jakie są, czyli w stanie do wymiany....
Poniżej wałek pośredni.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli biegi będą ciężko wchodzić, wtedy ją całą wymienię.
Sprzęgło nowe kompletne zostało mi po wsk 175 (poprawka, od shl175), tutaj znajdzie zastosowanie.
Wytoczyłem nadwymiarowe (zbyt łatwo wyszły z gniazd) tulejki dla wałka pośredniego, dopasowałem do czopów i wprasowałem w kartery. O rowkach smarujących pamiętałem, nie są takie ładne jak w starych, ale będą skuteczne. Łożyska wału i wałka zdawczego musiałem wkleić w gniazda.
[link widoczny dla zalogowanych]
Wymieniając tulejkę w kole zębatym wałka zdawczego wykonałem ją krótszą o 5 mm od oryginału od strony zewnętrznej. W wolne miejsce wstawiłem grubą na 5 mm. okrągła uszczelkę z gumy silikonowej z otworkiem na popychacz sprzęgła. Powinna uszczelnić ewentualne wycieki.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
C.d.n.
Żebym jeszcze wiedział jak wstawić fotki...
WIDAĆ FOTKI???
Tak, tak, tak!!!
To jeszcze w tym poście uzupełnienie komentarza do zdjęć zrobionych przy zamykaniu silnika.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Po zamknięciu wału w karterach pod kołem łańcuchowym nie mieściła się tarcza wyrównoważająca,
[link widoczny dla zalogowanych]
aby ją upchnąć zrobiłem to, czego w zasadzie nie robię.
Podszlifowałem lewy czop wału, dzięki czemu tarcza doszła prawie do samego łożyska zewnętrznego. Jak widać, podciąłem również żebra wzmacniające. Tarcza ma ciężar przeniesiony na stronę wewnętrzną i wchodzi w to miejsce jej kołnierz.
[link widoczny dla zalogowanych]
Miałem nadzieje, że w ten łikend zakończę montaż, niestety pierścionki, których wcześniej nie mierzyłem, a kupiłem na III szlif, okazały się za krótkie. Szczelina na zamku 0,85 mm. A szkoda, bo są chromowane. Montaż znów przesunie się o 2-3 dni.
Głowica do tego silnika jest troszkę nietypowa, ponacinane są żebra. Widziałem już takie, ale tylko na zdjęciach. W ogóle to silnik s06, z którego mam tą głowicę kupiłem za psi grosz. Tłok stał w cylindrze. Kartery mocno skorodowane. Kapa z wywaloną dziurą... Po rozbiórce okazało się, że sprzęgło i skrzynka przekładniowa są prawie nowe, sprzęgło było już świeższego typu, bo z centralną sprężyną, a tłok ma 3 pierścienie. I to nie jest jakaś wydumka, wygląda na firmową robotę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomekshlm06t dnia Nie 21:43, 13 Mar 2016, w całości zmieniany 24 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
halcik
|
Wysłany: Nie 10:03, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Sprzęgła od wski 175 mają inna zębatke. Zwiększysz moc kosztem prędkości, a na zdjęcia czekamy. Teraz pojawiły się podobno fajne korby do silników s32. Na pewno są dobra alternatywą dla wsk 125.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szczesk
|
Wysłany: Nie 12:30, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Nawiązując do korbowodów, ujeżdża ktoś coś takiego?
[link widoczny dla zalogowanych]
Wygląda fajnie, ciekawe jak z twardością bieżni łożysk, czy po paru kilometrach się nie zrobią luzy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Nie 14:09, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wueskowicze na czymś takim jeżdżą i podobno chwalą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Nie 20:14, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Zajebista rzecz.
Kupię sobie do drugiego zapasowego silnika gazelci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomekshlm06t
|
Wysłany: Wto 22:38, 08 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ze wsi
|
halcik napisał: |
Sprzęgła od wski 175 mają inna zębatke. Zwiększysz moc kosztem prędkości, a na zdjęcia czekamy. Teraz pojawiły się podobno fajne korby do silników s32. Na pewno są dobra alternatywą dla wsk 125. |
Dzięki za uwagę, oczywiście z mojej strony błąd. 175, ale nie wsk a shl. Pamięć zawodzi.... Korba z fotki wygląda nieźle, ciekawe jak z jakością. Niewiele osób ujeżdża te motocykle intensywnie i trudno coś wywnioskować po małym przebiegu. Towot pisze, że wski na tym jeżdżą, ale czy aby na pewno? s06 ma sworzeń 13 mm, a to najczęściej spotykana trójka, s34 ma korbę z silnika s06 i sworzeń 15kę, tutaj i owszem.
Pytanie zadam z lenistwa: jest gdzieś na forum opis do dodawania zdjęć? Czytając posty próbuję przeglądać zdjęcia, ale część przekierowań na serwery utrzymujące wyświetla błąd. Chyba nie tędy droga?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szczesk
|
Wysłany: Wto 23:05, 08 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomekshlm06t
|
Wysłany: Śro 8:21, 09 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ze wsi
|
widziałem, dzięki. Dodałem linki z pikasów, ale może wygodniejszy będzie sposób zalecany. Proszę o opinię.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szczesk
|
Wysłany: Śro 12:54, 09 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Odnośnie tego korbowodu, to poczytałem trochę na WSKowym forum i ludzie faktycznie są zadowoleni, na przyszłą zimę szykuje się naprawa główna mojej jednostki napędowej i będę testował ten korbowód
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiekM11
|
Wysłany: Śro 20:23, 09 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 519
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: podlasie
|
Linki wygasły
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomekshlm06t
|
Wysłany: Śro 22:48, 09 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ze wsi
|
wkurza mnie to. Procedury podane przez bloggera dla mnie są bez sensu. Dodawałem kiedyś zdjęcia na elektrodzie, moment i było gotowe. ustawiłem teraz jakoś na pikasach z udostępnionego albumu, ale diabli wiedzą, czy ktoś to widzi. Jak się wylogowałem z googla, to wskakuje strona z logowaniem... Do luftu, nie mam zamiaru zostać komputerowcem.
Lewa strona złożona, trochę pierepałek przy upychaniu tarczy wyrównoważającej pod koło zębate na wale. Musiałem się pogimnastykować, ale poszło. Założyć kapę i prawą stronę. No i oczywiście góra, ale to mam przygotowane do zamontowania. Odezwę się z gotowcem.
Jeszcze powalczyłem z fotkami wg instrukcji....
Proszę o podpowiedź, jak załączyć zdjęcia, żeby po prostu było je widać w poście. Obejrzałem przed chwilką post o remoncie, wszystko jasne, czytelne... Co jest takiego skomplikowanego, żeby w ten sposób zredagować wypowiedź???
Dla przykładu:
http://www.shlka.fora.pl/remont,37/shl-m11-1964r-trzyletni-remont,11132.html
Ciemna masa jestem, wstawiam jak podpowiada pawlasty, z tą różnicą, że z konta googlowego i tyłek z tyłu. Pokazuje się link do albumu i dopiero po kliknięciu na niego wyłazi fotka. Co zrobić, żeby było jak u kolegi z powyższego posta???
Już wiem, proszę przeczytać od początku.
16.03.2016 - Pierścienie już mam, zatem do pracy....
przed wrzuceniem tłoka przyszło mi do głowy, żeby podebrać materiał na wysokości piasty. Nowe tłoki maja wokół gniazd sworznia wypłycenie materiału, przy nadmiernym rozszerzeniu się tłoka nie blokuje się on w cylindrze. Tłok do tego silnika, to jeszcze prlowski wyrób, ocechowany polmo fso, wygląda jak kawałek walca z rowkami pod pierścienie.
Zrobiłem to jak widac na poniższym zdjęciu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomekshlm06t dnia Czw 21:28, 17 Mar 2016, w całości zmieniany 8 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomekshlm06t
|
Wysłany: Śro 22:59, 06 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ze wsi
|
Właśnie złożyłem wał wsk 175. Na nowym korbowodzie duell. Moim skromnym zdaniem wyrób kiepskiej jakości. Luz na łożysku głównym wyczuwalny, na główce - bardzo wyczuwalny. Robiłem go komuś na usługę, sam decydował i chciał. Równolegle zrobiłem synowi wał do takiego silnika z korbą od mz etz 150. Nie ma porównania...
P.s. Powinno się jeszcze sprawdzić równoległość osi oraz dać taki korbowód do zniszczenia i pomierzyć twardości. Ale patrząc po samych pasowaniach, już jest nieciekawie. Na pewno drugi raz nie kupię.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomekshlm06t
|
Wysłany: Nie 19:28, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ze wsi
|
Gotowe, do tego silniczka zastosowałem zapłon cdi, zobaczymy co jest wart taki zestaw. Chcę jeszcze dołożyć do koła magnesowego jakieś dociążenie, bo to magneto coś za lekkie.
[link widoczny dla zalogowanych]
spodnia część dorobionej podstawy, z podtoczeniem centrującym.
[link widoczny dla zalogowanych]
podstawka z cewkami
[link widoczny dla zalogowanych]
podstawa impulsatora
[link widoczny dla zalogowanych]
iskrownik w całej okazałości
[link widoczny dla zalogowanych]
koło na swoim miejscu
[link widoczny dla zalogowanych]
wydłubany szerszy kanałek.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomekshlm06t dnia Nie 20:19, 24 Kwi 2016, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Pon 10:04, 25 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Pięknie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ruszi
|
Wysłany: Pon 10:43, 25 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
podstawa jest stalowa czy aluminiowa? gotową kupiłeś?
w jaki sposób chcesz dociążyć magneto?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|