Autor |
Wiadomość
|
Dejv
|
Wysłany: Pią 16:31, 28 Lip 2017 Temat postu: Po 32 latach znów na kołach |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 28 Lip 2017
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek
|
Witam Wszystkich. Dostałem od dziadka Shl z '65 roku. Nie znam się na motorach,ale uwielbiam nimi jeździć. Chciałbym ja przywrócić do życia,a nie chce jej jeszcze bardziej skrzywdzić. Moze jest tu ktoś ,kto zajmuje się odrestaurowywaniem ,bądź znacie kogoś takiego. Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
halcik
|
Wysłany: Pią 20:13, 28 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Do Kutna masz niedaleko, czego potrzebujesz? Lakiernia proszkowa jest na miejscu we Włocławku. Lakiernia na mokro pewnie też by się coś znalazło, Zostają koła, silnik, elektryka, tapicer. Przemyśl sprawę bo samodzielna renowacja daje więcej frajdy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dejv
|
Wysłany: Pią 22:38, 28 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 28 Lip 2017
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek
|
Najbardziej chodzi mi o to ,żeby ktoś kto zna się na rzeczy,powiedział mi ,które z części nadają się do odnowienia ,a które na złom. Silnika to nawet boje się rozkręcać. Brakuje wydechu, szkiełka lampy przedniej, siedzenia, lusterek itd. Części szukałem na Allegro, ale nie mam pojęcia, czy to właściwe części. Boje się, że jeśli trafie na nieodpowiednia osobę, wciśnie mi co zechce, a ja będę się jeszcze cieszył. Jak już mówiłem, nie chce Jej skrzywdzić. Dziadek włożył ja na strych w rok moich narodzin. Bardzo mi zależy, aby zrobić to dobrze, dlatego trafiłem na forum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Sob 7:01, 29 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
I jeszcze jeden post i będziesz mógł wrzucić nam jej zdjęcie. A wtedy pomożemy.
PS lusterek te motory oryginalnie nie miały. Ale ludzie dla bezpieczeństwa często coś zakładali
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dejv
|
Wysłany: Sob 8:28, 29 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 28 Lip 2017
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek
|
No niestety taka koli rzeczy, na dobre zawsze trzeba poczkac. Dlatego ten post bd bardzo krótki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dejv
|
Wysłany: Sob 22:30, 29 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 28 Lip 2017
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek
|
Minęły 24h, wiec dziś już mogę
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ruszi
|
Wysłany: Nie 10:41, 30 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
A tyle co sie nie znam... to swietna baza. Dobrze sie prezentuje. Takiego by wystarczylo wyczyscic przepolerowac i nie dotykac - mowie o czesciach blacharskich. Bo kola trzeba by bylo znalezc w podobnym stanie zachowania co lakier. Twoje kompletnie skorodowaly. Aaaalbo robic 100% renowacje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Nie 21:11, 30 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Ruszi prawie się z Tobą zgodzę, prawie, bo ja bym został przy Twojej pierwszej opcji. No i dodatkowo motor w rodzinie, gdzie każda ryska to pamiątka Ja w takich motorach doprowadzam do perfekcji wnętrze amortyzatorów i tuleje zawieszenia. Oprócz "klasycznego" wyglądu ten motor ma się przyjemnie prowadzić, a nie gibać na boki i podskakiwać na dołkach
Braki jakieś są, ale bez tragedii, na pewno: manetka gazu, odbłyśnik, szkło i oprawka żarówki przód (ramkę chyba już masz), siedzenie, elementy koła tył (to jest chyba od wski), śrubę zbiornika?, gumy pod nogi kierowcy, stopki dla pasażera, chyba tłumik.
Na błotniku przód chyba jest nieoryginalna farba, chromy do przepolerowania pastą, jeszcze coś z nich wykrzesisz
No, a silnik ... odpal i posłuchaj lub zdejmij głowicę i oceń próg, zdejmij dekiel zapłonu i oceń łożyska na wale, złap za zębatkę i oceń jej luz promieniowy.
Jeśli silnik opali i będzie chodził normalnie po rozgrzaniu, bez żadnych dziwnych i niepokojących dźwięków, to chwilowo bym go zostawił. A jeśli po sezonie stwierdzisz jakieś niedomaganie to będziesz miał zimę na poprawki. Chodź jak jesteś bardziej ambitny, to można zdjąć pokrywę sprzęgła i skontrolować zębatki, łańcuszek i tarcze oraz łożyska po tej stronie wału.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dejv
|
Wysłany: Nie 21:27, 30 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 28 Lip 2017
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek
|
Nastawiłem się na kapletna renowacje. Idąc za Waszymi radami, zabieram się do rozkręcania shlki na części pierwsze. Znajomy znajomego zrobi mi piaskowanie, a ja muszę zkapletowac brakujące części. Teraz pytanie: czy kupywać nowe na Allegro czy szukać części na własna rękę? A jeśli tak, to gdzie? Czekam tez na Wasza pomoc, mianowicie które części bez względu na stan i tak musza być wymienione? A które można próbować zregenerować? Mam jeszcze wiele pytan, ale skoro renowacja dopiero rozpoczyna, zostawię je na później.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dejv dnia Nie 21:38, 30 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pon 7:06, 31 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Będziesz prawdopodobnie żałował - sklep skuterdębica.hg.pl
Jak masz coś do wymiany, co jest uszkodzone mechanicznie to w silniku zregenerować można raptem wał, cylinder przez szlif.
Odnowionych SHL jest sporo, a oryginalnych w dobrym stanie niewiele, dlatego te drugie są cenione bardziej mimo gorszego stanu technicznego. Też popełniłem ten błąd przy jednym z motocykli i go odmalowałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dejv
|
Wysłany: Pon 12:56, 31 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 28 Lip 2017
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek
|
Nie wiem czy widać to na zdjęciach, ale praktycznie każda metalowa cześć, ma na sobie ślady rdzy. Dlatego wydawało mi się ze nowe malowanie będzie niezbędne. Jeśli Twoim zdaniem jest to stan dobry, dla mnie nawet lepiej. Pojawia się jednak kolejne pytanie. Jak powstrzymać rdzę od rozprzestrzeniania się?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pon 13:53, 31 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
I to właśnie cały urok takiego motocykla, jest to na tyle problematyczne, że raczej odnowionych kół tam nie założysz. Ja stosuje cortanin f, a później lekkie zaprawki i polerka, również delikatna. Niech to będzie świadoma decyzja, bo widzę, że jeszcze chyba jednak zdania nie podjąłeś. Jak za tydzień lub nawet dwa nie zmienisz zdania to rób tak jaką decyzję podejmiesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
benicjanin738
|
Wysłany: Wto 8:30, 01 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Benice; zachodniopomorskie
|
Witam!
Mam podobny problem,bo mam s32 w podobnym stanie - tyle , że wygląda znacznie lepiej? Jestem drugim właścicielem ,kupiłem ją od kolegi mojego ojca z wojska. I właśnie powoli się zabieram za nią; i właśnie mam podobny plan jak pan Halcik podpowiada - zrobić silnik i elektrykę, a lakiery z chromami pozostawić poprawiając co się da ,bez rozbiórki i malowania?
I tu moja pytanie do Pana Halcika : czem polerować chromy i co to jest cortanin F (czy to do lakieru jest?) i gdzie go kupić?
Żebym miał bliżej do Ciebie Halcik,tobym z chęcią pohandlował nu usługę remontową wahaczy i amorków,bo sam nie mam warunków ani umiejętności nic a nic?
Pozdrawiam i powodzenia Dejv!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CZESIO1958
|
Wysłany: Wto 9:01, 01 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
Dejv takie rodzinne zabytki mnie kręcą
Powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 9:11, 01 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
benicjanin738 mi tutaj? Oj nieładnie, nieładnie. Jeśli chodzi o chrom to są pasty do tego, jeśli rdza jest duża to papier wodny 2000 i woda i lekko jedziemy, kończąc i natłuszczając pastą lub woskiem.
Tematów o regeneracji amortyzatorów na forum jest wiele (tylko musisz ocenić, czy wystarczy wymienić gumy i całość przepłukać rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym, czy należy jednak coś wymienić - zadziory na tłoczysku, wyrobione tuleje prowadzące itd.), na pewno coś znajdziesz i powoli ogarniesz. Ten motocykl przecież budowali ludzie, a nie kosmici.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Wto 9:14, 01 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|