Autor |
Wiadomość
|
mikelos
|
Wysłany: Wto 15:06, 30 Kwi 2013 Temat postu: SHL M11 z 1964 (mikelos) |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice W-wy
|
Polowanie na pierwszą SHLkę zakończone. W sobotę przywiozłem z Wrocławia SHL M11 z 1964 od drugiego właściciela. Ponad 700 km wolałem jechać bez przyczepy, jak widać elka mieści się do środka Berlingo, musiałem tylko wypatroszyć siedzenie pasażera.
SHLka stała mniej więcej od końca lat osiemdziesiątych w piwnicy. Jest kompletna, z dokumentami. Do kompletu przywiozłem jeszcze trochę zapasowych gratów (nową ramę - z dokumentami !, wahacze, boczki, itd).
Z tego co widzę jest to wczesny model (koła 19", wlew oleju do skrzynki biegów od góry, inna konstrukcja amortyzatorów i żeliwny cylinder czyli silnik S32). Jest parę rzeczy do wymiany - przedni błotnik polepiony na szpachli, obudowa lampy też nie jest idealna. Rama nie jest popękana, boczki nie pogięte, wżerów nie ma albo są niewielkie.
Więcej zdjęć po długim weekendzie, na razie przygotowuję ją do pierwszego odpalenia, zobaczymy w jakim stanie silnik i skrzynia. Potem demontaż i weryfikacja każdej śrubki. Plan jest taki, by na przyszły sezon "babcia" była gotowa do wycieczek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
drix1994
|
Wysłany: Wto 17:58, 30 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Kurde jeśli to jest w oryginalne to Ci zazdroszcze! Broń Boże nie zdzieraj farby ! Choć nie jestem za ratowaniem oryginału tka w tym przypadku jestem za !
No i pochwal się ile Cie kosztowała
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gabste91
|
Wysłany: Wto 19:34, 30 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
W oryginale to ona nie jest ale i tak ładny egzemplarz no i jak kolega wyzej jaka kwota za takie cudo
P.s. jak udało sie trzymac sama nowa rame i miec do niej dokumenty?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
|
Wysłany: Wto 19:47, 30 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wioski ;)
|
gabste91 normalnie. kiedyś można było kupić takie rzeczy
jak są papiery zakupu to niema problemu żeby zarejestrować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rojek
|
Wysłany: Wto 20:11, 30 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RLU
|
Gratuluję zakupu! Przygoda przed tobą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dudek83
|
Wysłany: Śro 9:00, 01 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Skoro poprzedni właściciel kupił drugą ramę to może oznaczać, że ta w motorze jest pęknięta, albo skrzywiona po dzwonie i miał w planach ją wymienić. O dzwonie może śwaiadczyć naprawiany przedni błotnik.
Spróbuj odpalić i zobaczyć czy kierownica jest prosto podczas jazdy. A i skontroluj odstęp przedniego koła od ramy.
Jakbyś musiał podmieniać ramy to ja bym przebił numery, żeby zgadzały się z aktualnymi papierami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rojek
|
Wysłany: Śro 11:36, 01 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RLU
|
A po co przebijać, skoro do drugiej ramy są papiery? Pomijam już fakt, że to nielegalne...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mikelos
|
Wysłany: Czw 10:57, 02 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice W-wy
|
Witam
SHL była wystawiona za 2600, udało mi się ją kupić za 2200 a więc żadna okazja. Zdecydowałem się na ten egzemplarz bo ma dokumenty i jest kompletna. Do ideału trochę jej brakuje. Przedni błotnik polepiony szpachlą, szukam teraz jakiegoś ładnego. Obudowa lampy też musiała kiedyś zaliczyć glebę, ale jest do odratowania. Z tego co widzę, zbiornik był spawany w górnej części, tam gdzie jest górna guma na ramie. Zrobię test po piaskowaniu, jak będzie szczelny to tak zostawię. Tylny błotnik pęknięty tam gdzie zwykle. Boczne osłony niestety mocno pryszczate, ale nie pogięte. Miejscami złazi farba i wyłazi rude. Obręcze i szprychy pomalowane srebrzanką - ohyda. Może na zdjęciach wygląda nieźle, ale w realu nie bardzo - czeka mnie malowanie.
Ramę oglądałem dokładnie, nie widzę pęknięć ale po piaskowaniu obejrzę jeszcze raz. Zapasowa rama jest z fakturą (1979 !), numery zgodne, jest nawet stempel z ceną na spodzie. Kupiłem ją na osobną umowę, więc zawsze mogę złożyć kolejny motor i zarejestrować go bez problemu. Do tego mam jeszcze (używany) przedni widelec, wahachcze (przód/tył), osłony boczne, puszkę na narzędzia i kawałek osłony łańcucha.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rojek
|
Wysłany: Czw 14:00, 02 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RLU
|
To powiem Ci, że wcale tak dużo nie zapłaciłeś. Zwróć uwagę jakie ceny osiągają ramy z papierem, osłony boczne i łańcucha też do tanich nie należą. Myślę, że to dość uczciwa cena. Ta dodatkowa rama ma nabite numery?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mikelos
|
Wysłany: Czw 17:54, 02 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice W-wy
|
Za moto zapłaciłem 2200, druga rama i reszta bambetli to kolejne 500 zł. Zapasowa rama ma numer i ten sam numer jest wpisany na fakturze. Gdyby nie ten kawałek papieru, to bym tego nie brał - ram do SHL bez papierów jest sporo.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mikelos dnia Czw 17:58, 02 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
szczesk
|
Wysłany: Czw 18:02, 02 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Wygląda fajnie . Jeśli osłony boczne i tylny błotnik są w oryginalnym lakierze to ją bym ich nie piaskował
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Czw 19:51, 02 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Uważam, że dużo za nią nie dałeś biorąc pod uwagę to co otrzymałeś w zamian.
Bylebyś teraz to konkretnie odrestaurował, co by motorek pojeździł kolejnych x lat.
Tak na marginesie mówiąc, rama z papierem to przeważnie wydatek koło 5-8 stówek... A ty jeszcze kupiłeś parę innych cennych gratów za 500 zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rojek
|
Wysłany: Czw 22:19, 02 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RLU
|
Mikelos, a jaki numer ma ta dodatkowa rama? Ciekawi mnie czy to jakiś leżak magazynowy, czy ramy dostępne w aftermarkecie miały inną numerację.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mikelos
|
Wysłany: Czw 23:10, 02 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice W-wy
|
Numeracja jest normalna, sto pięćdziesiąt ileś tam tysięcy - nie mam pod ręką dokumentów a rama upchnięta na stryszku. Myślę, że to był zwyczajny leżak magazynowy. Pod koniec lat 70tych te motocykle normalnie jeździły po drogach i nikt się z nim nie pieścił, części zamienne były dostępne w zwykłym GSie. Poprzedni właściciel był dosyć zapobiegliwy a sądząc po przebiegu (ok 45 tys km) dbał o to, by moto było sprawne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CZESIO1958
|
Wysłany: Pią 10:06, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
Ładny nabytek.
Miałeś farta i tyle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|