Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->[M11] 1961 luce11 pamiętnik renowacji

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
[M11] 1961 luce11 pamiętnik renowacji <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
luce11
PostWysłany: Czw 21:39, 28 Maj 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrzeg Czechowice

Ostatnio odświeżyłem kontakt z moim kolegą z zawodówki i okazało się, że tak jak i ja interesuje się reanimacją zapomnianych motocykli. W jego warsztacie jest już mała kolekcja motocykli: dwie wski 125, wfmka 125, motoryna i p kilku dniach od mojej wizyty dołączyła również shlka z 63-go roku (czyżby mi pozazdrościł? Wesoly ) Był u mnie na oględzinach i stwierdził że blachy są przyzwoicie przygotowane do lakierowania i że pomaluje mi shlkę przy okazji malowania swojego zabytku- cieszę się bo jest profesjonalnym lakiernikiem i jestem pewien, że robota będzie zrobiona do porządku.

Tym czasem u mnie w warsztacie trwają prace nad polerowaniem dekli piast. Robota ciężka ze względu na ich nieregularne kształty i wszystko trzeba robić ręcznie. Dekle miały delikatnie poprawioną fabrykę. W przednim przyspawałem nowy uchwyt linki hamulca bo stary był ułamany, zaś w tylnym brakowało jednego szczegółu wyrózniającego rocznik 61 od pozostałych- dospawałem tulejkę kalamitki. Zdjęcia pokryw dodam po wypolerowaniu.
Dzisiaj nie miałem zbyt wiele czasu na pracę przy motorze, więc odnowiłem całkowicie stacyjkę. W środku znalazłem mnóstwo rdzy z kulej i sprężynek. Stacyjka była zapieczona, ale udało się ją naprawić.





elementy wypiaskowane i przygotowane do napraw spawalniczych, będą cynkowane i malowane proszkowo




stara fotka z polerki piast


naprawa i początek polerki dekli piast



poskładane koła czekające na termin u magika-centryka


przykręcony wahacz do przerobionego widelca i częściowo złożona rama (pomalowana proszkowo ale brudna)



Wszystkie zdjęcia w pełnej rozdzielczości możecie na bieżąco oglądać tutaj [link widoczny dla zalogowanych]

Stan na dzień dzisiejszy tj. 25.06.

Tylny wahacz założony na tulejkach poliamidowych i nowej nierdzewnej tulejce- Części dorabiał mój nadworny tokarz Józik który mocno mnie dopinguje:)
Udało mi się zakupić ośkę tylnej zębatki która jest częścią praktycznie niedostępną, oryginalną lampę tylną z połamanym kloszem oraz kompletne siedzenie po renowacji które dojdzie do mnie początkiem lipca.

Doszedł też klosz od naszego forumowego kolegi motomaciey który ku mojemu zaskoczeniu nie jest kloszem od elki lecz od wfmki, ale nic straconego- kolega robi wfmkę i nie pogardził ładnym oryginalnym kloszem. Dziękuję Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez luce11 dnia Czw 22:15, 25 Cze 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
luce11
PostWysłany: Wto 20:59, 08 Gru 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrzeg Czechowice

Po prawie półrocznej przerwie czas zejść do warsztatu i korzystając z zimy popracować trochę nad motocyklem. W ostatnim czasie niewiele się działo, jedynie siedzenie odzyskało dawny blask.





Zamówiłem wszystkie części do poskładania amortyzatorów, włącznie z nowymi dolnymi szklankami ponieważ stare nadawały się już tylko na złom. Zamówiłem również sporo nietypowych śrub nierdzewnych od firmy AG-MAR z alledrogo i komplet nierdzewnych śrub ze Skuter Dębica. W piątek trochę części idzie do ocynku, a następnym krokiem będzie chromowanie.



Podliczyłem koszty do dnia dzisiejszego i się przeraziłem- dobrze, że małżonka jest przychylnie nastawiona do mojego projektu Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez luce11 dnia Wto 21:46, 08 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gordon_Shamway
PostWysłany: Wto 22:14, 08 Gru 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kaszczor

Tak z ciekawości - siedzenie jest złożone na nowej gąbce? Bo ma taki trochę nietypowy profil i mnie to zastanawia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
luce11
PostWysłany: Wto 22:45, 08 Gru 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrzeg Czechowice

tak, jest to nowa gąbka, trochę była za gruba i dlatego tak to wygląda, kolega, który jest tapicerem i wycinał mi ją stwierdził, że jeszcze musi się usiedzieć, poza tym pokrowiec też jest uszyty na cisno

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
luce11
PostWysłany: Śro 22:43, 09 Gru 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrzeg Czechowice

wyczyściłem cylindry amortyzatorów na błysk, na dnie było kilka milimetrów 50-cio letniego osadu. Przy okazji złamałem pierścień na tłoczysku Zalamany czy ktoś wie gdzie takowy kupić, albo może ktoś ma na zbyciu? może być nawet z tłoczkiem na którym siedzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Śro 23:53, 09 Gru 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Ładnie to robisz.
Miło się ogląda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
luce11
PostWysłany: Czw 19:16, 10 Gru 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrzeg Czechowice

Sprawa pierścieni na tłoczkach amortyzatorów rozwiązana, zakupiłem u tego samego gościa co sprężynę amortyzatora. Gościu policzył sobie 10zł/szt- wziąłem dwa żeby mieć na zapas jak znów schrzanię.
Dzisiaj dotarła paczka ze śrubami nierdzewnymi. Pracuję w metalu, ale tak ładnie zrobionych elementów jeszcze nie widziałem. Facet ma rękę do tokarki, ale jak to w życiu bywa za jakość trzeba płacić.







Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez luce11 dnia Czw 21:03, 10 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Czw 21:14, 10 Gru 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Ok! Ok! Ok!
Biżuteria to jest to!!!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gazela dnia Czw 21:15, 10 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mprojekt
PostWysłany: Czw 21:27, 10 Gru 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: malopolska

Ładnie idzie kolego, powodzenia, gdzie będziesz robił chromy? Mnie mają wrócić z Tiger chrom w przyszłym tygodniu to dam foty, aha będe miał też jedną ramkę lampy na zbyciu bo wysłałem dwie i mieli zrobić lepszą a z rozpędu zrobili dwie Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
luce11
PostWysłany: Czw 22:44, 10 Gru 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrzeg Czechowice

Chromy prawdopodobnie w Żorach bo mam całkiem nie daleko- poza tym do chromowania niewiele już zostało bo wszystkie śruby będą nierdzewne. Na ramkę się piszę jeśli mi ją przetrzymasz do przyszłego miesiąca bo trochę się ogołociłem z kasiorki- pisz cenę na PW to się dogadamy.
Żona w pracy, dzieci w łóżku a ja w warsztacie- założyłem amortyzator skrętu- idę jak perszing Rotfl w przyszłym tygodniu dojdzie komplet śrub więc znikną te czarne brzydule.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez luce11 dnia Czw 23:26, 10 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mprojekt
PostWysłany: Czw 23:39, 10 Gru 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: malopolska

Galux? oni robią na podkładzie miedzi czy chromują jak leci? bo koledze kierownicę do awo polecieli bez miedzi bo na kawałku zeszło to pod chromem stal. Mnie Galux nie pofatygował się wycenić nawet a wysłałem zdjęcia i dzwoniłęm, olali mnie i tyle Wesoly Spokojnie ramkę przetrzymam najpierw niech przyślą i ocenimy efekt pracy tiger chrom bo opinie różne a w razie coś kolegi z forum syfem nie zarażę. Jak przyjdzie to wstawię foto na forum, na razie czekam na fakture bo dane dziś dałem i na mailu pusto a doszły bo dzowniłem

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mprojekt dnia Czw 23:41, 10 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
luce11
PostWysłany: Czw 23:48, 10 Gru 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrzeg Czechowice

Ja dam to na firmę w której pracuję- nam robili kiedyś sporo elementów i zawsze było na cacy bo od czasu do czasu szlifowaliśmy próbkę i sprawdzaliśmy więc tak mi się wydaje że dla stałych klientów jest inna jakość niż dla ludzi z ulicy. Z tą ramką to daj znać jak dojdzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mprojekt
PostWysłany: Pią 0:49, 11 Gru 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: malopolska

dam znać na pewno sam też już nie mogę się doczekać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
luce11
PostWysłany: Pią 22:46, 11 Gru 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrzeg Czechowice

Dzisiaj pierwsza próba składania amortyzatorów- na pierwszy ogień poszły tylne. Poszło całkiem sprawnie, problem był z pierwszym ponieważ odwrotnie włożyłem sprężynkę zaworka i skapnąłem się dopiero przy składaniu drugiego. Co do uszczelek ze skuter Dębica to faktycznie mocno odbiegają od oryginału, simmeringi są krótsze i nie mają podkładki, ale przełożenie jej z oryginału nie stanowi większego problemu. Uszczelka wewnętrzna nakrętki jest za gruba i po ściśnięciu podkładki trzeba frezem palcowym powiększyć jej otwór na tłoczysko- na razie nie cieknie- zobaczymy później. Uszczelka zewnętrzna jest bez rowka pod tym kołnierzykiem.

Amortyzatory ładnie schodzą na dół, ale myślałem że będzie ciężej je wyciągnąć. Łapią dopiero tak po ok 2cm wysunięcia i dopiero czuć opór, ale nie jakiś taki mocny- nie wiem czy tak ma być czy nie. Olej jaki zastosowałem to Castrol Fork 10W. Jeśli ktoś byłby w stanie mi doradzić to będę zobowiązany, a jeśli nie to zobaczę jak się będzie zachowywał podczas jazdy.
Jutro postaram się poskładać jeden przedni, drugi dopiero w przyszłym tygodniu bo czekam na tłoczki z pierścieniami. Części pojechały do cynkowania, a z nimi podkładki górne sprężyn wiec sprężyny i szklanki później.

Dzisiaj dotarł też komplet śrub nierdzewnych na cały motocykl oraz tulejki stalowe i gumowe amortyzatorów. Niestety w Dębicy zabrakło dwóch tulejek stalowych do przednich amorków ale do ocynku poszły moje stare- na zapas dla następnych pokoleń. Mój syn ciągle pyta kiedy pojeździmy. Fotki wstawię jak amorki będą gotowe do montażu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez luce11 dnia Pią 22:48, 11 Gru 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 23:49, 11 Gru 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Ja wlałem gęstszy bo też mi strasznie latały, niestety nie były testowane w jeździe, ale na motorze wydaje się ok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny Strona 2 z 7

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->[M11] 1961 luce11 pamiętnik renowacji
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group