Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->[M11] 1963 Don Balon - Remont Elisabeth M11 '63 by Antek

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[M11] 1963 Don Balon - Remont Elisabeth M11 '63 by Antek <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Don Balon
PostWysłany: Czw 15:47, 22 Maj 2014 Temat postu: [M11] 1963 Don Balon - Remont Elisabeth M11 '63 by Antek


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Czesc! Jak juz pisalem w powitalni wzialem sie za remoncik mojej Elci. Znalazlem ja w szopie u dziadka miedzy DKW a Jawa 323. Wybralem ja bo mysle ze nie jest tak skomplikowana... Jesli uda mi sie ja odnowic to wezme sie za pozostale motocykle Wesoly Oto ona


[/URL]

(na zdjeciu nie ma gaźnika bo byl czyszczony)
Generalnie wszystko jest w niej orginalne poza kranikiem, ktory juz kupilem (niestety chinski bubel)


[/URL]



W powitalni pisałem ze mam problem z zgrzytem który powstaje podczas wrzucania pierwszego i drugiego biegu. Kolega powiedział ze to oznaka braku kulki miedzy popychaczami... i tu problem sie zaczyna bo niewiem jak sprawdzic czy ona tam jest Odkrecilem pokrywe i probowalem przechylac motor, wyciagac namagnesowanym popychaczem i nic nie wypadalo. Znalazlem tylko jedna kulke przy wysprzegliku:


[/URL]


Także, Panowie doradźcie mi w jaki sposób mam sprawdzić czy jest tam kulka, bo nie chce otwierać silnika z drugiej strony gdzie jest olej...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Don Balon dnia Czw 12:02, 02 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bromba111
PostWysłany: Czw 19:44, 22 Maj 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: kraków

To jest właśnie ta kulka. Ale nie wiem czy ona ma jakiś wpływ na skrzynię biegów. Według mnie to jest tylko łożyskowanie popychacza. Chyba że chodzi o kulki w automacie dźwigni zmiany biegów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Czw 20:03, 22 Maj 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Elisabeth - ŁADNIE
W wysprzęgliku tzn. dźwigni którą regulujesz jest jedna (kulka śruby regulacyjnej).
A druga jest między popychaczami i ma średnicę chyba 4,7 mm(nie może być grubsza od popychacza!!!).
Ty wyjąłeś jeden.
Zdejm drugą kapę, rozbierz niestety sprzęgło i wypchnij w prawo drugi popychacz.
Zobacz w katalogu!!!!!
A jak nie masz to wyślę Tobie w pdf tylko na pw daj mi adres mailowy.
Tablica T-15 strona 51 i 52.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gazela dnia Czw 20:35, 22 Maj 2014, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Don Balon
PostWysłany: Wto 15:53, 17 Cze 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Panowie, potrzebuje pomocy! Dziś męczyłem się ściągnąć ten pierścień zabezpieczający i za cholerę nie chce wyskoczyć. Czy macie jakieś pomysły jak to zrobić w miarę łatwo nie kalecząc pozostałych części?

Zalamany

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
qlasvw
PostWysłany: Wto 18:23, 17 Cze 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec-Wielkopolska

Co do wyciągnięcia drugiej części popychacza to ja robię tak:mocnym magnesen (jakiś średni stary głośnik) dotykam popychacza i wtedy powoli wyciągam sklejone ze sobą wszystkie 3 elementy,popychacz,kulkę i drugi popychacz.Powoli razem wszystko wychodzi złączone ze sobą .Jak nie to rozbieraj drugą strone i jak mówił Pawełgazela wypchnij go i zobacz czy jest kulka. Co do zabezpieczenia to Zwróć uwagę na końcówki pierścienia,są lekko skośne na górnej krawędzi,włóż tam śrubokręt i starając się nie obrócić pierścieniem obkręć wkrętak jednocześnie lekko przeginając go od siebie (OD siebie) aż wysunie się lekko na zewnątrz końcówka pierścienia,przytrzymaj teraz nieruchomo ten wkrętak a tam gdzie się uniosło włóż drugi,też płaski wkrętak i zablokuj tak by nie wskoczył z powrotem, teraz lekko podważ pierścień kawałek dalej tym pierwszym wkrętakiem i wkładaj drugi wkrętak zaraz za pierwszym po to by pierścień nie wskakiwał w swoje miejsce, i tak dookoła aż wypadnie.Najciężej jest to robić samemu bo ten pierścień zabezpieczający lubi się obracać a to wyprowadza z równowagi.Ja to robię sam ale Ty jak masz problem to wez kogoś do pomocy,pomoże Ci przytrzymać pierścień albo będzie blokował za tobą wkrętakiem,trzecia ręka się przyda.POWODZENIA!!! Mruga Mruga

Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez qlasvw dnia Wto 18:38, 17 Cze 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Don Balon
PostWysłany: Wto 22:48, 17 Cze 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Dzięki za cenne wskazówki. Skorzystałem z opcji "trzecia ręka" i się udało Mruga
Niestety brakowało tam tej kulki, ale wsadziłem nową i śmiga jak ta lala.
Będę jeszcze musiał zmienić łańcuch ze względu na duży luz, ale to może poczekać...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Wto 23:10, 17 Cze 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Kulka ma znaczenie bo pierwsza część popychacza obraca się tak jak zębatka z łańcuchem.
A druga tak szybko się obraca jak kosz sprzęgłowy.
Jak nie ma kulki to te szybkości się nie zgrywają i powodują zgrzyt.
Nie ma to nic wspólnego z długością popychacza!!!!!!!!!!!!!!!
Długość popychacza reguluje się śrubą regulacyjną w której jest kulka bo popychacz się kręci z szybkością zębatki a śruba regulacyjna stoi!!!
Ot cała filozofia.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Don Balon
PostWysłany: Nie 20:46, 22 Mar 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Chciałbym zamontować taka wisienkę do motocykla, lecz nie wiem czy to się w ogóle sprawdzi ze względu na wahacz pchany... Spotkaliście się już z taka tablica w M Jedenastkach?

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Nie 22:04, 22 Mar 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Takie dziadostwo nie było montowane w motocyklach M11. Też się kiedyś zastanawiałem, czy nie zamontować takiej tablicy, ale myślę, że wyglądałaby obciachowo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Nie 23:01, 22 Mar 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Nie rób wiochy!!!
Nie montuj.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Nie 23:51, 22 Mar 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Sam producent nie pokazuje tego na M11 bo coś takiego tam nie występowało

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Don Balon
PostWysłany: Czw 23:54, 17 Gru 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Po renowacji i nawet jeździ Wesoly





[/code]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Don Balon dnia Pią 0:05, 18 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mprojekt
PostWysłany: Pią 0:24, 18 Gru 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: malopolska

Pikna tylko te szparunki na boczkach trochę przesadzone Wesoly w założeniu szparunek z tylnego błotnika ma przechodzić jako płynna linia na boczek a pociągając go pionowo do samej góry straciłeś ten efekt. Żeby nie było, że się czepiam, motorek piekny cieszy oko.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->[M11] 1963 Don Balon - Remont Elisabeth M11 '63 by Antek
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group