Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->M11 1964r.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Następny
M11 1964r. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
drix1994
PostWysłany: Pią 0:37, 02 Mar 2012 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

430 zł to dosyć spora cena, bo szklanki dolne amorków też się chromuje, więc koleś pewnie grubo ponad 500 zł by sobie policzył..
Co do bierzni, to halcik chyba miał na myśli to, żebyś bierznie zabezpieczył przed piaskowaniem, co by jej nie uszkodzić Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Pią 0:38, 02 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 8:14, 02 Mar 2012 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Jeśli chodzi o bieżnie to w SHL tego jeszcze nie robiłem, ale co by nie było trzeba ją zabezpieczyć. Co do korundu to słyszałem opinię, że jest lepszym ścierniwem, piaskowałem nim (nie osobiście) przedni wahacz w moim Trophy, który jest aluminiowy i jak dla mnie wyglądał jak po delikatnym szkiełkowaniu. Ale dobra, dajmy pisać koledze o jego remoncie bo się robi off topic, a osobiście lubię takie historie okraszane zdjęciami

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Pią 8:15, 02 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rojek
PostWysłany: Pią 18:26, 02 Mar 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RLU

No teraz widzę, że cena faktycznie taka okazyjna nie jest. Zastanawiałem się nad tą galwanizerią, do której Michallers wysłał swoje elementy i tam jest taniej z tego co widzę. Tylko nie wiadomo jakie są końcowe efekty pracy obu zakładów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rojek
PostWysłany: Pią 0:15, 09 Mar 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RLU

Prace się posuwają, wróciły elementy z piaskowania i cynkowania. Conieco można już powiedzieć o stanie poszczególnych części. I tak:
rama-idealna
osłony boczne-super
błotnik przód-ujdzie
błotnik tył-masakra
szklanki- trzy są super, a jedna zrobiona z jakichś odpadów chyba
wahacz-może być
reszta drobnych elementów w miarę.
Zdjęcia wstawię jutro bo net dzisiaj niezbyt ma ochotę na szybki upload Mruga
Przy okazji zapytam bo mam mały kalambur. Otóż po wypiaskowaniu tylnego błotnika uwidocznił się fabryczny szew i po obu stronach tegoż są jakby przetłoczenia i moje pytanie brzmi: czy zaszpachlować ten szew na równo z tymi przetłoczeniami czy było w oryginale jakieś zagłębienie pośrodku błotnika? Mam nadzieję, że jakoś przejrzyście to objaśniłem i ktoś wie o co chodzi Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Pią 1:09, 09 Mar 2012 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Rozchodzi Ci się o to łączenie w tylnym błotniku co u mnie na fotce widać, tak?
[link widoczny dla zalogowanych]

Więc to powinno być zaszpachlowane, ale tylko od zewnątrz, bo od spodu to i tak znaczenia nie ma, bo nie widać tego. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rojek
PostWysłany: Pią 10:07, 09 Mar 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RLU

Tak dokładnie o to łączenie mi chodziło, dzięki Drix

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Inżynier
PostWysłany: Sob 12:21, 10 Mar 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty koło Bielska

Przyjrzałem się dokładnie swojemu nowemu fabrycznie egzemplarzowi i okazuje się że szpachla znajduje się tylko na tylnej części błotnika. Na przedniej i pod siodłem jest rowek widoczny na zgrzewach. Tak to Panowie w fabryce robili. Ekonomia Wesoly
Jak chcesz to służę zdjęciem, ale tak jak napisałem. Fabrycznie szpachla ma być na górnej części błotnika mniej więcej od jego tylnej połowy (Tam gdzie błotnik jest widoczny). I tak polecam tobie zrobić, będzie jak fabryka nakazała.

Poza tym miło ze starasz trzymać się oryginału. Nie zbaczaj z tego kursu. Jest szansa że w końcu powstanie coś zgodnego z oryginałem, a myślę wszyscy sobie tego życzymy Wesoly Jak coś jeszcze będziesz chciał wiedzieć to pisz. Mam takie ilości nowych fabrycznych podzespołów że zawsze mogę pomóc w dojściu do oryginalnego wyglądu i zrobić jakąś fotkę. Szczególnie malowanie zbiornika czy szparunków, bo tu najwiecej rodzi się błędów i pomyłek. Działaj dalej Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Inżynier dnia Sob 12:46, 10 Mar 2012, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rojek
PostWysłany: Nie 13:50, 11 Mar 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RLU

Dzięki serdeczne Inżynier, napewno skorzystam z pomocy którą oferujesz. Ja swojemu błotnikowi przed wypiaskowaniem się nie przyjrzałem, a zdjęcia które zrobiłem nie oddają tego co było w rzeczywistości. Błotnik wyszpachlowany został od połowy do końca czyli od oryginału chyba nie odbiega Wesoly Trochę fotek:
Błotnik w szczególe
[link widoczny dla zalogowanych]

i w ogóle
[link widoczny dla zalogowanych]

idealna osłona
[link widoczny dla zalogowanych]

trochę spawania
[link widoczny dla zalogowanych]

i szlifowania
[link widoczny dla zalogowanych]

efekt powyższych zabiegów
[link widoczny dla zalogowanych]

osłona łańcucha w super stanie
[link widoczny dla zalogowanych]

w wachaczu ktoś wywiercił dziury. Wie ktoś po co?
[link widoczny dla zalogowanych]

szpachla
[link widoczny dla zalogowanych]

szpachla
[link widoczny dla zalogowanych]

i jeszcze raz szpachla Rotfl
[link widoczny dla zalogowanych]

rama po pierwszym podkładzie
[link widoczny dla zalogowanych]

elementy po ocynkowaniu
[link widoczny dla zalogowanych]

ośki mam w na tyle dobrym stanie, że widać logo SHL Hyhy
[link widoczny dla zalogowanych]

błotnik po wytarciu pierwszej szpachli
[link widoczny dla zalogowanych]

pierwsza szpachla na grzbiecie
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Nie 14:50, 11 Mar 2012 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

A nie powinieneś wpierw na blachę po piaskowaniu prysnąć epoksydowym podkładem ??
Ogólnie widzę prace pełną parą idę Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gabste91
PostWysłany: Nie 17:17, 11 Mar 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

drix1994 napisał:
A nie powinieneś wpierw na blachę po piaskowaniu prysnąć epoksydowym podkładem ??


Ogolnie sa teraz takie szpachle ze można kłaść na gołą blachę Mruga
P.s nozem nakładałeś szpachle? Kwadratowy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 17:34, 11 Mar 2012 Temat postu:







Nie jestem prowokatorem ale według mnie Drix ma rację. Szpachlówkę powinno się kłaść na elementy zabezpieczone od podłoża odpowiednim podkładem. Najlepiej podkład epoksydowy bądż reaktywny w technologi mokro na mokro z podkładem akrylowym. Czemu... otóż szpachla nie posiada właściwości antykorozyjnych tylko plastyczne a po 24 h od zdarcia poprzedniej powłoki na elemencie tworzą się nie widoczne mikrowżery rdzy. Podkład zablokował by ten proces.

W karcie produktu zwykle podają że można klaść na metal ale to jest chwyt reklamowy chwalący przyczepność produktu.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 17:36, 11 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Rojek
PostWysłany: Nie 18:14, 11 Mar 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RLU

Nożem szpachla była mieszana z utwardzaczem :-) A z tą szpachlą to nie wiem muszę jutro poczytać na opakowaniu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Nie 19:11, 11 Mar 2012 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Jak już tak zacząłeś robić to się śpiesz z robotą, bo nawet po 1-2 dniach może wyskoczyć Ci nalot rudej na blachach, a no i oczywiście blachy w suchym trzymaj.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rojek
PostWysłany: Nie 19:32, 11 Mar 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RLU

Wczoraj pierwszy podkład był położony Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Nie 19:59, 11 Mar 2012 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Miałbym do Ciebie ogromną prośbę Wesoly
Mógłbyś napisać konkretnie co dałeś do ocynku? Bo sam w końcu zbiorę graty i wyślę, tylko nie bardzo wiem coo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Następny Strona 2 z 11

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->M11 1964r.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group