Autor |
Wiadomość
|
Marco
|
Wysłany: Sob 23:40, 24 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Kranik po prawej nie będzie pasował, inny gwint, ale jak przełożysz odstojnik do amelinowego , to masz oryginales shl ;-)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marco dnia Sob 23:49, 24 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mprojekt
|
Wysłany: Nie 22:24, 25 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: malopolska
|
kierownica odwrotnie ale fajnie Ci idzie. Elektronik fajna sprawa ucieszysz się jazdą na tym zapłonie.
Szparunki fajnie wyszły, generalnie przy remoncie przejmujemy sie każdą pierdołą i niedociągnięciem a po pierwszych kilkunastu kilometrach okazuje się że wogóle niepotrzebnie, bo wystarczy chwila jazdy po szutrze i już cały efekt znika pod warstwą kurzu i to cale polerowanie bębnow czy blotników traci sens, no chyba że jeździmy tylko raz czasem rekreacyjnie i po kazdej podróży pucowanie to inna bajka.
Fajnie że się przykładasz, ja też się przykladałem i przy Junaku przykładam się jeszcze więcej chociaż wiem że większość tej pracy zniknie niezauważona. Jak napisaleś przy pierwszym remoncie człowiek popełnia błedy ktorych nie popełni przy kolejnym, ale to tylko teoria, najważniejsza jest dobra zabawa, że wracamy do życia coś co było już na śmietniku historii. Najlepsze jest to, że na jednym motorze zwykle się nie poprzestaje i że jest szansa że po skonczeniu tego przywrócisz do życia coś jeszcze i tego Ci życzę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiekM11
|
Wysłany: Pon 20:02, 26 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 519
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: podlasie
|
Dokładnie , kierownic założlem odwrotnie Najlepsze jest to, że obok składanej SHLki stała druga oryginał a ja dalej uzbrajałem kierownicę w rolgaz, obejmy klamek, klamki, rączkę gumową lewą.... zamiast spojrzeć i sobie przypomnieć jak to powinno być
Zorientowałem się dopiero gdy przymierzyłem zbiornik, że coś jest nie halo Że dziwnie daleko kierownica jest od zbiornika zwłaszcza przy skręcie No i wszystko trzeba było demontować z kierownicy aby ją obrócić
[link widoczny dla zalogowanych]
W końcu zamontowane koła i coraz bardziej przypomina kształtem SHLkę
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
I w końcu po 3.5 roku projekt M11 został ukończony !!! SHL jedzie w swoją dziewiczą podróż na przyczepce na pierwsze, rozszerzone badanie techniczne
Przed:
[link widoczny dla zalogowanych]
PO
[link widoczny dla zalogowanych]
Po małych przepychankach przy badaniu technicznym w końcu dostałem świstek tak bardzo wyczekiwany, SHLkę szybko powiozłem do domu i natychmiast do WK po tablice rej Wtedy byłem chyba najszczęśliwszym człowiekiem na Ziemi Po 3.5 latach dłubania -z baraku czasu tylko niedzielami w końcu KONIEC remontu, można siadać i legalnie jeździć
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[/b]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzysiekM11 dnia Pon 20:05, 26 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Pon 20:26, 26 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Fajnie się ogląda.
Mniodzio wyszła.
Gratuluję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mprojekt
|
Wysłany: Pon 20:55, 26 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: malopolska
|
Rewelacja, jest radość co nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiekM11
|
Wysłany: Wto 15:53, 27 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 519
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: podlasie
|
Dzięki za miłe słowa
Jest radość, ojjj jest
Niestety jest też gorycz, partacz od chromów "Graphi Cad" zgubił podkładkę i nakrętkę chromowaną stacyjki, i musiałem kupić blaszkę "ozdobną" na stacyjkę, która to w 1964r jeszcze nie powinna być W skorupie lampy musiałem zrobić 3 otworki do zagięcia blaszek tego świecidełka Natomiast z ocynku nie wróciły naciągi do linek sprzęgła i hamulca przedniego i też niestety założyłem zamienniki
Ogólnie bardzo fajnie się jeździ, dużo wygodniej niż na dużym turystyku Zawias SHL mimo, że prosty konstrukcyjnie jak i stary jak świat moim zdaniem znacznie lepiej wybiera nierówności od współczesnego motocykla
To są moje dwie kochanki
SHL i Honda Dzielą nawet razem garaż i o dziwo nie kłócą się
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CZESIO1958
|
Wysłany: Wto 18:58, 27 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
SHLka wygrywa i tyle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 20:53, 27 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Widać że lubisz te kolory
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiekM11
|
Wysłany: Pią 21:15, 30 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 519
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: podlasie
|
Teraz przydało by się rozejrzeć za innym motocyklem do remontu. Chętnie bym zanabył Junaka z kwitami, jeśli nic nie znajdę to chyba skupie się nad jednym z ptaków - Jaskółką lub Lelkiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
benicjanin738
|
Wysłany: Sob 11:05, 01 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Benice; zachodniopomorskie
|
SHlL rewelacja!!!
Gdybyś kiedyś chciał sprzedać jestem pierwszy!!!
Gratulowaććć!!
...pacze ,że z Podlasia jesteś? a coś bliżej ?
Gdy bywam w kraju,to często w okolice Białegostoku i Białej Podlaskiej i Lublina zaglądam ?
Pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiekM11
|
Wysłany: Śro 17:58, 05 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 519
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: podlasie
|
Remont skończony, aby domknąć temat napiszę w skrócie co było zrobione :
Świecidełka:
- dolne szklanki z nierdzewki
- górne mocowania amortyzatorów - nowy chrom (partacz Graphi CAD poprawiał 2 razy)
- wszystkie śruby, które były fabrycznie chromowane zastąpiłem polerowaną kwasówką
- bagażnik z kwasówki
- kierownica nie ruszana (wyjęta z mojej 3ciej SHL rocznik 66, po tylu latach chrom wygląda jak nowy, wiec nic nie trzeba było poprawiać - solidna robota w fabryce !!
- tłumik niestety nowy tak jak i kolanko i to chyba najsłabszy punkt jeśli chodzi o długowieczność
- szprychy oryginalne ocynk
Gumy:
- gumy "widoczne dla oka" są oryginalne, (podnóżki x4, gumy zbiornika, manetki, podkładki pod zbiornik, podkładka tylnej lampy itp)
- przednia opona "nowa" z epoki jeszcze z "cyckami" na środku bieżnika, tylna niestety MITAS
- dętki Degum od tego motocykla Jedna klejona, druga cała. Trzymają ciśnienie
Malowanie:
- własnoręczne oprócz "proszku"
- rama, wahacz tył, wahacz przód, puszka filtra, skrzynka aku, stopka centralna, obręcze kół, półka kierownicy - proszek
- cała SHL zrobiona podkładem proszkowym, następnie szpachlowanie i później błotniki, blachy boczne, zbiornik, skorupa lampy czarny akryl + szparunki i na koniec wszystko klarem
Silnik:
- zapłon CDI
- gaźnik tylko umyty i działa bardzo dobrze
- kapitalny remont silnika (wszystko od A do Z)
Wyposażenie:
- oryginalne białe pudełeczko SHL
- oryginalny pokrowiec na klucze
- oryginalne wszystkie klucze
- oryginalny pasek do mocowania kluczy w schowku
Co jest nieoryginalne:
- zaślepka stacyjki - profesjonalny partacz od chromów (Graphi CAD - Czeladź ul Wiosenna 47) zgubił nakrętkę stacyjki oraz podkładkę. Nie mogłem dostać oryginału więc w akcie desperacji założyłem zaślepkę od późniejszych modeli SHL (teraz bardzo żałuję tej decyzji - wierciłem skorupę lampy aby te cudo zamontować),
- dźwignia startera - Rajdoot (oryginalna była niedouratowania)
- licznik - ten jest chyba od nowszego modelu ale już zdobyłem oryginalny i zimą chyba wymienię na "biały"
Braki:
- zamek kierownicy i siedzenia (zimą się pojawią)
- brak pompki powietrza ( znajomy ma 2 sztuki ale ciężko go przekonać aby 1 sprzedał, ale będę go nachodził aż do skutku)
Koszt remontu:
- cały remont + koszt rejestracji = 6200 PLN
- dziennik renowacji prowadziłem od samego początku, zapisując jaką część kupiłem i ile ta część kosztowała + ew. koszt wysyłki. (nawet pojedyncza śrubka czy sprężynka np automaty stop też policzone )
Podsumowanie:
SHL robiona w taki sposób aby jak najdłużej opierała się korozji. Stąd decyzja aby "chromy" zrobić z jak największej ilości elementów z kwasówki.
Najsłabszym punktem jest współczesny wydech, gdyż na 99% nie jest na podkładzie miedziowym i pewnie szybko pojawi się ruda.
Cały motocykl w podkładzie proszkowym - zabieg ten ma przedłużyć życie SHLki bez rdzy.
Czy było warto poświęcić czas, czasem nerwy i pieniądze? - zdecydowanie TAK, radość z jazdy bezcenna
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzysiekM11 dnia Śro 18:01, 05 Paź 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
morgan
|
Wysłany: Śro 19:50, 05 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnobrzeg
|
Nooo..... Cudeńko!!!!!!!!!!!
Wiem jaka to radość...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PiotrG
|
Wysłany: Czw 22:17, 01 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznan
|
Pieknie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bolek81
|
Wysłany: Pią 15:20, 02 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Ja mam taką samą i jestem na finalizacji ale zrywa mi klin na wale z magneta i mam problem
z jazdą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomekshlm06t
|
Wysłany: Sob 11:13, 03 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ze wsi
|
bolek81 napisał: |
... ale zrywa mi klin na wale z magneta i mam problem
z jazdą |
Jaka na to rada? Nie jeździć
A poważnie pewno kiedyś był odpalony z niedokręconym kołem magnesowym. Obejrzyj stożek na czopie wału, stożek wewnątrz koła magnesowego. Gdzieś może być niezgodność płaszczyzn. Poza tym może być zniszczony kanałek wpustowy pod wpust, zarówno na wale jak i w piaście koła.
Da się naprawić, ale to kosztuje, i piniendzy i pracy.
Pzdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|