Autor |
Wiadomość
|
Marco
|
Wysłany: Sob 21:49, 16 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Ładnie wyszła, gratuluję efektu końcowego. Kolanko już nabrało właściwego koloru widać że pierwsze kaemy nawinięte, tylko chyba szkło lampy przedniej się odwróciło ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
seba101626
|
Wysłany: Pon 21:41, 18 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
@halcik - dzięki za miłe słowo Mam jeszcze trochę do zrobienia, choćby z rejestracją, no ale najgorsze już chyba za mną.
@Gazela - chyba wypróbuję ten olej 2T. Ponoć łatwiej się na nim odpala. Mój Mixol S (nie wiem co daje to "S") jest dobry chyba tylko do Rometów...
@mprojekt - dlaczego "nierówną walkę z zapłonem"? Sam miałem z tym wielki problem, bo m. in. nowa cewka szybko poszła, a nie wiedziałem o tym.
@Marco - faktycznie kolanko już zaczyna się przebarwiać mimo, że motor zrobił tylko kilka przejażdżek po kilka kilometrów i to raczej w niskich temperaturach. Chcę go dobrze dotrzeć, tak więc nie gazuję za mocno.
Szkło lampy przedniej już poprawione i wyżej ustawione Nie jest tak efektywne jak w wielu Waszych motocyklach, bo zostało stare, łącznie z odblaskiem, no ale chyba nie wygląda aż tak źle.
EDIT
Dziadek twierdzi, że moja odrestaurowana SHL-ka jest głośniejsza od "jego" starej. Jak myślicie, czy to może być zasługa nowego tłumika Hartmana (samego tłumika, kolanko zostało oryginalne) czy może coś zrobiłem nie tak?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez seba101626 dnia Pon 22:08, 18 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pon 22:42, 18 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Wszystko się zgadza, nowe tłumiki tak mają
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mprojekt
|
Wysłany: Wto 0:10, 19 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: malopolska
|
Bo ten tłumik od Hartmnna jest pusty.
Nierówna walka z zaplonem bo sie wk.. najpierw kondensator, później cewka i przerabiam na cdi tylko zamiast iść na łatwiznę i kupić za 300zł komplet bawię się w ten od Seba motor, wszystko pięknie nawet cena 130zł tylko zamontować ten jeb.. impulsator i znacznik na magnecie zeby przechodził o 0.5mm to dwa dni się z tym pier...lem, ale w koncu mam iskrę. Muszę jeszcze cewkę świateł dokupić bo w tym wariancie są potrzebne trzy cewki. Wiem, że przeplacilem za ten zapłon, bo w elementach wychodzi około 60zl no ale to wiem teraz, a co powiedzieć o tych co kupują po 430zl gdzie w elementach wychodzi około 100zl. Jak ustawię i odpalę to trzeba będzie zrobić manuala, bo to faktycznie prosta sprawa a nikt kto ma nie chce się podzielić wiedzą, a jest różnica zaplacić 60zl a 430zl za ten sam efekt, powiem nawet że ta opcja tańsza jest w moim odczuciu lepsza bo zostaje nam stara podstawa iskrownika, stare cewki oryginalne świetlne i oryginalne magneto, ah może zanudzam, ale naprawdę chciałbym już pojezdzić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 7:14, 19 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Nie porównujmy pełnego CDI do CDI bez statora, ale rzeczywiście opcja jest ciekawa. Kolega na tej samej instalacji co Ty osiągnął 0,8-1,1A, oczywiście przy instalacji 12V
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mprojekt
|
Wysłany: Wto 19:08, 19 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: malopolska
|
Tylko to ustawić, powiem tak 3dni w dupe i dalej nie działa iskra piękna ale wedlug instukcji to mi brakuje 3cm żeby iskrownik przekręcić w odpowiednią pozycję, nie wiem za głupi na to chyba jestem albo instrukcja jest do niczego, kręcę w prawo a żeby w miarę osiągnąć początek znacznika na impulsatorze to musiałbym te 36mm obrócić ale w lewo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
morgan
|
Wysłany: Wto 20:04, 19 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnobrzeg
|
Pięknie wyszła Twoja Helcia
Gratuluję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 22:22, 19 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Może przestawiony czop wału? W która stronę zwrócony masz rowek na klin gdy tłok jest w GMP?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seba101626
|
Wysłany: Sob 11:56, 23 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Panowie, pomóżcie mi jeszcze trochę z wypełnieniem Wniosku o badanie techniczne, ponieważ co niektóre punkty sprawiają mi trudności....
_________________________________________________________________
24. Dopuszczalna masa całkowita (chyba nie 160) kg
25. Dopuszczalny nacisk poszczególnych osi (jakieś 2,00) kN
34. Liczba i układ cylindrów: 1
35. Średnica cylindra / skok tłoka 61.5x58 mm
36. Pojemność skokowa 173 cm3
37. Stopień sprężania 6,5
38. Maksymalna moc 6,6 kW
przy prędkości obrotowej s-1
39. Maksymalny moment obrotowy daNm
przy prędkości obrotowej s-1
52. Rodzaj i typ elementów prowadzących.:
53. Rodzaj i typ elementów sprężystych.:
58. Nazwa wytwórni i rodzaj przekładni kierowniczej KZWM?
59. Przełożenie przekładni kierowniczej
61. Średnica koła kierownicy nie dotyczy?
63. Hamulec roboczy:
- rodzaj dźwignia na kierownicy
- sterowanie ręczne
- podział obwodów
- wspomaganie
64. Hamulec awaryjny:
- rodzaj pedał hamulca tylnego
- sterowanie nożne
65. Hamulec postojowy: brak
- rodzaj
- sterowanie
II.VIII. INSTALACJA ELEKTRYCZNA
66. Napięcie znamionowe 6 V
67. Liczba i pojemność akumulatorów 1,
68. Rodzaj i moc prądnicy/alternatora 28 W
69. Napięcie i moc rozrusznika. brak
70. Świece zapłonowe
71. Biegun połączony z masą.
II.IX. DANE EKSPLOATACYJNE
72. Minimalna średnica zawracania:
- w lewo m
- w prawo m
73. Najmniejsza szerokość skrętu m
74. Maksymalna prędkość 90 km/h
75. Rodzaj paliwa benzyna
76. Liczba i pojemność zbiorników paliwa 1/13 szt/dm3
77. Ilość oleju w:
- silniku 1 dm3
- skrzyni biegów 1 dm3
- przekładni głównej dm3
78. Pojemność układu chłodzenia brak
_________________________________________________________________
Wiem, że sporo tego, ale jeśli ktoś miałby chwilę czasu to chociaż za kilka podpunktów (poprawek) byłbym wdzięczny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seba101626
|
Wysłany: Nie 11:04, 19 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Wszystkie powyższe informacje okazały się raczej całkowicie zbędne. Cały swój "Wniosek o przeprowadzenie badania zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi" sporządziłem w oparciu o dane z motocykli WSK, zresztą podczas przeglądu technicznego w OSKP, za który zapłaciłem tylko 62 zł. (tak, przegląd motocykla zabytkowego kosztuje tyle samo co za każdy normalny) diagności patrzyli przede wszystkim na "Białą kartę" i "Ocenę techniczną".
Podczas przeglądu sprawdzano przede wszystkim numery i porównywano je z wszystkimi dokumentami (każdy numer z każdym dokumentem) oraz stan bieżnika i światła. Diagnosta troszkę się przyczepił do głośności - tłumik Hartmanna jest pusty, przez co głośniejszy niż oryginalny, ale powiedziałem mu, że w jego hali każdy pojazd będzie bardziej słyszalny.
Papiery na czerwone tablice niestety musiałem wyrobić, chociaż ich koszt wynosi 37 zł. czyli nie aż tak dużo. Teraz muszę znów udać się do wydziału komunikacji i za 130 zł. kupić żółte blachy.
PS: Znacie jakiś domowy patent na przymocowanie smartfona do kasku lub kierownicy motocykla? Wystarczy na 10 min.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mprojekt
|
Wysłany: Pon 8:04, 20 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: malopolska
|
czyli poszło gratuluję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seba101626
|
Wysłany: Śro 9:52, 22 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Żółtą tablicę już posiadam, ale... nie wiem czy w dokumentach moja SHL-ka nie ma "wady prawnej".
Powiedzcie mi co macie wpisane w dowodach rejestracyjnych w pozycji P.2
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ruszi
|
Wysłany: Śro 10:48, 22 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
co się stanęło? opowiadaj!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
morgan
|
Wysłany: Śro 20:59, 22 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnobrzeg
|
U mnie jest wpisana moc max. 4,8 w kW SHL M 06 T
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez morgan dnia Śro 21:03, 22 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
seba101626
|
Wysłany: Śro 21:07, 22 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Otóż u mnie jest wpisane "9" - tyle KM posiada silnik S-32, jednak pozycja P.2 czyli maksymalna moc netto silnika jest wyrażona w [kW] tak więc wydaje mi się, że powinienem mieć napisane 6,6...
Co myślicie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|