Autor |
Wiadomość
|
baniak82
|
Wysłany: Śro 22:32, 14 Wrz 2016 Temat postu: [M11] SHL m11 1968 Sulejówek |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sulejówek
|
Witam
Zaczynam remont SHL M11 z 1968 roku ! Zero doświadczenia ale dużo zapału
Motocykl jest w rodzinie od nowości i przejechał 55 tyś km, z czego 0km przez ostatnie ponad 20 lat! Pomagając w porządkach na strychu budynku gospodarczego u Teścia natrafiłem na ramę, bak i kilka innych części z SHL m11. Jak się okazało to były części na "przeszczep", a prawdziwa perełka stała w innym miejscu
Poniżej wklejam zdjęcia stanu zastanego :
Jeszcze tylko papiery muszą się odnaleść...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gazela
|
Wysłany: Śro 22:48, 14 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
No baza piękna.
Gratuluję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CZESIO1958
|
Wysłany: Czw 5:57, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
Baza że. Ho ho ho 😈
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kuba_ce
|
Wysłany: Czw 8:51, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Buk
|
Dobra baza! Dobrze ze zostaje w rodzinie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lis12
|
Wysłany: Czw 16:53, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 53
Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: leszno
|
Gratulacje.ładny egzemplarz do odbudowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Czw 22:39, 15 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Dokumenty wcale się nie muszą znaleźć jeśli tylko znasz właściciela z dowodu, powodzenia przy remoncie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
baniak82
|
Wysłany: Śro 19:01, 21 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sulejówek
|
No to rozbieram moją SHL-kę
Właściwie to spędziłem już trochę czasu w garażu demontując kolejne elementy. Silnik na wierzchu ale jeszcze nie ruszany, plnuję się zabrać za niego zimą...
I znaleziska :
Pierwsze to mocno uszkodzony tłumik :
a drugie to spawana rama Wygląda solidnie - płaskownik dospawany z góry i z dołu :
Przy demontażu robię listę elemtów to malowania proszkowego, pistoletem, ocynku, chromu, czyszczenia/polerowania (aluminium). Nie znalazłem kopmletnej na forum (czyżbym za mało szukał ? ) Jak będzie gotowa to się podzielę i poproszę o Wasze opinie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seba101626
|
Wysłany: Czw 16:00, 22 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Co do tego tłumika - można kupić tłumik Hartmanna (nowy, chromowany, ale pusty w środku - lepszy przepływ spalin, ale głośniejszy motor).
[link widoczny dla zalogowanych]
Do malowania proszkowego to proponuję dać tylko ramę, stopki oraz osłony łańcucha.
Możesz zajrzeć do mojego remontu, kilka tematów niżej, by nie popełnić moich błędów Polerowanie aluminium zwykle robią w zakładach zajmujących sie chromowaniem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Czw 19:58, 22 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Tłumik od hartmana nie jest pusty tylko czysty!!!!!
Mój po dwóch latach troszkę się wypełnił sadzą i jest cichszy.
Wszyscy porównują zabetonowane, pozagniatane do czyściuteńkiego i potem ludziska takie głupoty wypisują.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Czw 20:06, 22 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Ja ze swojego również jestem zadowolony porównując dźwięk z oryginałem. Dużo glosniejszy nie jest i również czekam aż się lekko przypcha się sadzą. Choć markowego którzy trafili na wcześniejsze modele które rzeczywiście były puste.
Ps pisze o tłumiki do osy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Czw 21:52, 22 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Tłumik nowy jest za głośny ??? a kto pamięta jak brzmiały nowe tłumiki z fabryki SHL... Hartmann ładnie brzmi.
Rocznik 1968 to powinien byc już Wiatr, a nie S32
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
baniak82
|
Wysłany: Czw 23:01, 22 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sulejówek
|
Hmm... w sumie na liście do malowania proszkowego mam następujące elementy :
Rama
Tylny wachacz
Skrzynka narzędziowa
Podstawa akumulatora
Puszka filtra powietrza
Podstawka centralna
łączniki dolne amortyzatorów
wahacz przedni
widelec
rama siedzenia
mocowanie odblasku
mocowanie silnika tylne
mocowanie błotnika przód- wahacz (blaszka)
mocowanie błotnika tył do ramy (blaszka)
obęcze kół
osłona łańcucha krótka
wewnętrzna konstrukcja lampy tylnej
osłona łańcuch długa
Myślicie że przesadziłem ? Waham się czy nie wykreślić wideca i wahacza przedniego oraz końcówek amorków...
do Marco - Co do rocznika to '68 to słowa teścia Na tabliczce znamionowej model to '66 ...
I dzięki za namiary na tłumik wpisane na listę !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Czw 23:26, 22 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Łatwiej będzie wymienić elementy które powinny być malowande na mokro
Zbiornik
Osłony boczne
Błotniki
Skorupa lampy przód
Szklanki amortyzatorów, chociaż te polecam dać w proszek, chociaż to nie oryginał.
Reszta w proszek wg nr RAL.
Zastanawia mnie co to jest mocowanie odblasku. Pewnie chodzi o mocowanie tablicy rejestracyjnej, czyli ta blaszka w tylnej części błotnika.
Co do rocznika na oko widać 66'
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seba101626
|
Wysłany: Sob 12:49, 24 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
@Gazela & halcik - może mamy tłumiki z nieco innej "serii"?
Mój stary tłumik na pewno nie był pozaginany, a z sadzy go dość mocno oczyściłem, chociaż do "czyścioszka" na pewno daleko mu brakowało.
Zresztą mając oba tłumiki dosłownie obok siebie porównałem nieco ich budowę wewnętrzną, zresztą różnice dostrzegłem niemal od razu.
@Marco - gdy ja się urodziłem to już SHL-ek od 25 lat nie produkowano
Zresztą też mam SHL-kę M11 z silnikiem WFM z 1968 roku, potwierdza to tabliczka znamionowa (na 100% oryginalna, dziadek "był" jedynym właścicielem).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
baniak82
|
Wysłany: Sob 22:48, 01 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sulejówek
|
SHL-a rozebrana na części pierwsze Jeszcze tylko trzeba rozszprychować koła. Grupuję elementy do malowania proszkowego:
zębatka tylna na fotce to przypadek
I tu pytania:
1. elementy które później bedą malowane kolorem bazowym i lakierowane na mokro zamierzam również wypiaskować i pomalować podkładem proszkowym w tym przypadku stosowanym jako bariera dla korozji. Jaki typ podkładu proszkowego użyć ? Epoksydowy ?
2. Jaki kolor powinna mieć rama siedziska ? widziałem różne wersje na forum - czerwone lub czarne.
3. Demontując amortyzatory zauważyłem dwa typy mocowań górnych - jedno stalowe chromowane a pozostałe dużo lżejsze (aluminium ?). Skąd ta różnica ?Co było oryginałem w tym roczniku ? i co zrobić z aluminiowymi ? tylko wyczyścić czy też pochromować (jeśli się da ?!) ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|