Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->[M11] SHL m11 1968 Sulejówek

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny
[M11] SHL m11 1968 Sulejówek <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
baniak82
PostWysłany: Śro 22:32, 14 Wrz 2016 Temat postu: [M11] SHL m11 1968 Sulejówek


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sulejówek

Witam Wesoly

Zaczynam remont SHL M11 z 1968 roku ! Zero doświadczenia ale dużo zapału Wesoly

Motocykl jest w rodzinie od nowości i przejechał 55 tyś km, z czego 0km przez ostatnie ponad 20 lat! Pomagając w porządkach na strychu budynku gospodarczego u Teścia natrafiłem na ramę, bak i kilka innych części z SHL m11. Jak się okazało to były części na "przeszczep", a prawdziwa perełka stała w innym miejscu Wesoly

Poniżej wklejam zdjęcia stanu zastanego :








Jeszcze tylko papiery muszą się odnaleść...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Śro 22:48, 14 Wrz 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

No baza piękna.
Gratuluję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Czw 5:57, 15 Wrz 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Baza że. Ho ho ho 😈

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kuba_ce
PostWysłany: Czw 8:51, 15 Wrz 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Buk

Dobra baza! Dobrze ze zostaje w rodzinie Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lis12
PostWysłany: Czw 16:53, 15 Wrz 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 53
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: leszno

Gratulacje.ładny egzemplarz do odbudowy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 22:39, 15 Wrz 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Dokumenty wcale się nie muszą znaleźć jeśli tylko znasz właściciela z dowodu, powodzenia przy remoncie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baniak82
PostWysłany: Śro 19:01, 21 Wrz 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sulejówek

No to rozbieram moją SHL-kę Wesoly
Właściwie to spędziłem już trochę czasu w garażu demontując kolejne elementy. Silnik na wierzchu ale jeszcze nie ruszany, plnuję się zabrać za niego zimą...





I znaleziska :

Pierwsze to mocno uszkodzony tłumik :


a drugie to spawana rama Wygląda solidnie - płaskownik dospawany z góry i z dołu :


Przy demontażu robię listę elemtów to malowania proszkowego, pistoletem, ocynku, chromu, czyszczenia/polerowania (aluminium). Nie znalazłem kopmletnej na forum (czyżbym za mało szukał ? ) Jak będzie gotowa to się podzielę i poproszę o Wasze opinie Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Czw 16:00, 22 Wrz 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Co do tego tłumika - można kupić tłumik Hartmanna (nowy, chromowany, ale pusty w środku - lepszy przepływ spalin, ale głośniejszy motor).

[link widoczny dla zalogowanych]

Do malowania proszkowego to proponuję dać tylko ramę, stopki oraz osłony łańcucha.
Możesz zajrzeć do mojego remontu, kilka tematów niżej, by nie popełnić moich błędów Mruga Polerowanie aluminium zwykle robią w zakładach zajmujących sie chromowaniem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Czw 19:58, 22 Wrz 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Tłumik od hartmana nie jest pusty tylko czysty!!!!!
Mój po dwóch latach troszkę się wypełnił sadzą i jest cichszy.
Wszyscy porównują zabetonowane, pozagniatane do czyściuteńkiego i potem ludziska takie głupoty wypisują.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 20:06, 22 Wrz 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Ja ze swojego również jestem zadowolony porównując dźwięk z oryginałem. Dużo glosniejszy nie jest i również czekam aż się lekko przypcha się sadzą. Choć markowego którzy trafili na wcześniejsze modele które rzeczywiście były puste.
Ps pisze o tłumiki do osy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Czw 21:52, 22 Wrz 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Tłumik nowy jest za głośny ??? a kto pamięta jak brzmiały nowe tłumiki z fabryki SHL... Hartmann ładnie brzmi.
Rocznik 1968 to powinien byc już Wiatr, a nie S32 Zdziwiony


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baniak82
PostWysłany: Czw 23:01, 22 Wrz 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sulejówek

Hmm... w sumie na liście do malowania proszkowego mam następujące elementy :

Rama
Tylny wachacz
Skrzynka narzędziowa
Podstawa akumulatora
Puszka filtra powietrza
Podstawka centralna
łączniki dolne amortyzatorów
wahacz przedni
widelec
rama siedzenia
mocowanie odblasku
mocowanie silnika tylne
mocowanie błotnika przód- wahacz (blaszka)
mocowanie błotnika tył do ramy (blaszka)
obęcze kół
osłona łańcucha krótka
wewnętrzna konstrukcja lampy tylnej
osłona łańcuch długa

Myślicie że przesadziłem ? Wesoly Waham się czy nie wykreślić wideca i wahacza przedniego oraz końcówek amorków...


do Marco - Co do rocznika to '68 to słowa teścia Wesoly Na tabliczce znamionowej model to '66 ...

I dzięki za namiary na tłumik Wesoly wpisane na listę !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Czw 23:26, 22 Wrz 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Łatwiej będzie wymienić elementy które powinny być malowande na mokro Hyhy
Zbiornik
Osłony boczne
Błotniki
Skorupa lampy przód
Szklanki amortyzatorów, chociaż te polecam dać w proszek, chociaż to nie oryginał.
Reszta w proszek wg nr RAL.
Zastanawia mnie co to jest mocowanie odblasku. Pewnie chodzi o mocowanie tablicy rejestracyjnej, czyli ta blaszka w tylnej części błotnika.
Co do rocznika na oko widać 66' Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Sob 12:49, 24 Wrz 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

@Gazela & halcik - może mamy tłumiki z nieco innej "serii"?
Mój stary tłumik na pewno nie był pozaginany, a z sadzy go dość mocno oczyściłem, chociaż do "czyścioszka" na pewno daleko mu brakowało.
Zresztą mając oba tłumiki dosłownie obok siebie porównałem nieco ich budowę wewnętrzną, zresztą różnice dostrzegłem niemal od razu.

@Marco - gdy ja się urodziłem to już SHL-ek od 25 lat nie produkowano Wesoly
Zresztą też mam SHL-kę M11 z silnikiem WFM z 1968 roku, potwierdza to tabliczka znamionowa (na 100% oryginalna, dziadek "był" jedynym właścicielem).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baniak82
PostWysłany: Sob 22:48, 01 Paź 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sulejówek

SHL-a rozebrana na części pierwsze Wesoly Jeszcze tylko trzeba rozszprychować koła. Grupuję elementy do malowania proszkowego:



zębatka tylna na fotce to przypadek Mruga

I tu pytania:
1. elementy które później bedą malowane kolorem bazowym i lakierowane na mokro zamierzam również wypiaskować i pomalować podkładem proszkowym w tym przypadku stosowanym jako bariera dla korozji. Jaki typ podkładu proszkowego użyć ? Epoksydowy ?

2. Jaki kolor powinna mieć rama siedziska ? widziałem różne wersje na forum - czerwone lub czarne.

3. Demontując amortyzatory zauważyłem dwa typy mocowań górnych - jedno stalowe chromowane a pozostałe dużo lżejsze (aluminium ?). Skąd ta różnica ?Co było oryginałem w tym roczniku ? i co zrobić z aluminiowymi ? tylko wyczyścić czy też pochromować (jeśli się da ?!) ?



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny Strona 1 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->[M11] SHL m11 1968 Sulejówek
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group