Autor |
Wiadomość
|
lukas
|
Wysłany: Pią 20:01, 08 Mar 2013 Temat postu: Remont silnika SHL M11 |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Leszno - WLKP
|
Jak już wspominałem wcześniej w innych postach zabrałem się już za remont silnika. Silnik na chwilę obecną został całkowicie rozkręcony i mam już pierwszy dylemat. Mianowicie co to za tuleja na zdjęciu i czy ją się odkręca czy wybija ?
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
szczesk
|
Wysłany: Pią 20:16, 08 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Tą tulejkę dystansową należy wybić, a najlepiej wycisnąć na prasie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lukas
|
Wysłany: Pią 21:33, 08 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Leszno - WLKP
|
Ok wybić oczywiście od strony wału tam gdzie jest simmering. A jeszcze jedno po co są te dziurki na tej tulejce ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szczesk
|
Wysłany: Pią 22:09, 08 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Cytat: |
Ok wybić oczywiście od strony wału tam gdzie jest simmering |
Tak
A przez te dziurki olej smaruje skrajne prawe łożysko wału
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lukas
|
Wysłany: Pią 23:28, 08 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Leszno - WLKP
|
No to wszystko jasne :-) dzięki na bieżąco będę dodawał foty z remontu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lukas
|
Wysłany: Pon 23:17, 11 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Leszno - WLKP
|
No to silnik poszedł do szkiełkowania, i na dniach mam nadzieję cylinder zawiozę do II szlifu. Jutro zdjęcia elementów przed szkiełkowaniem.
oto zdjęcia
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lukas dnia Śro 18:30, 13 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lukas
|
Wysłany: Nie 14:17, 17 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Leszno - WLKP
|
Musze kupić uszczelki do silnika i tak zastanawiam się czy warto jest kupować drogie czy starczą takie za 10 zł ? Co Wy na to ??
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
holipa
|
Wysłany: Nie 15:07, 17 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wioski ;)
|
bierz te tańsze. jak głowica i cylek są równe to i bez uszczelki będzie ok.
ja u siebie nie mam uszczelek między głowicą a cylkiem.
powierzchnia splanowana była i jest miodzio.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lukas
|
Wysłany: Nie 15:20, 17 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Leszno - WLKP
|
A czy mimo uszczelek dawać później na sylikon ?? Wydaje mi się, że nie jest to konieczne, ale chciałbym wiedzieć jak Wy robiliście ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
miernik13
|
Wysłany: Nie 16:48, 17 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrzeszów
|
Ja dawałem uszczelki dodatkowo na silikon wysokotemperaturowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zajkit55
|
Wysłany: Nie 19:10, 17 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: solec nad wisłą
|
Kup te droższe bo są z klingerytu. A klingeryt lepiej uszczelnia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
holipa
|
Wysłany: Nie 22:33, 17 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wioski ;)
|
ja na dirko składałem silnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lukas
|
Wysłany: Pon 9:27, 18 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Leszno - WLKP
|
Kupiłem takie [link widoczny dla zalogowanych]
i też będę dawał dodatkowo jeszcze sylikon bo nie zaszkodzi :-)
Mam nadzieję, że jutro odbiorę silnik od szkiełkowania, łożyska już mam, smmieringi również brakuje mi tylko oringów na pierścień uszczelniający, na wałek zmieniacza biegów i jeszcze chyba gdzieś jeden jest.
Będę miał problem z umiejscowieniem łożysk i simmeringów w miejscu gdzie przychodzi wał. Mam schemat ale jest trochę słabo czytelny jak dla mnie. Ale to będę dodawał zdjęcia na bieżąco i zadawał pytania :-)
A i jeszcze jedno cylinder odebrałem już od szlifu ( II szlif ) mam nowy polski tłok oraz pierścienie, sworzeń i zabezpieczenia wszystko robione u starego dobrego majstra co się na takich motorkach wychował :-)
Wał jest w dobrym stanie nie wymaga regeneracji. A powiedzcie mi czy ten mosiężny pierścień na wale trzeba wymieniać ? czym sugerować się czy jest do wymiany czy nie ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lukas dnia Pon 9:31, 18 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
miernik13
|
Wysłany: Pon 17:09, 18 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrzeszów
|
lukas napisał: |
A i jeszcze jedno cylinder odebrałem już od szlifu ( II szlif ) mam nowy polski tłok oraz pierścienie, sworzeń i zabezpieczenia wszystko robione u starego dobrego majstra co się na takich motorkach wychował :-)
Wał jest w dobrym stanie nie wymaga regeneracji. A powiedzcie mi czy ten mosiężny pierścień na wale trzeba wymieniać ? czym sugerować się czy jest do wymiany czy nie ? |
Chodzi Ci o tulejkę korbowodu ,jak silnik był jeżdżony to zawsze wymień na nową i daj do rozwiercenia,bo jaki jest sens zostawić starą wytrzaskaną ?
Ile zapłaciłeś za tłok,pierścienie,sworzeń i zabezpieczenia od tego gościa co Ci dorobił to wszystko?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miernik13 dnia Pon 17:10, 18 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lukas
|
Wysłany: Pon 17:15, 18 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Leszno - WLKP
|
Za tłok, pierścienie, sworzeń, zabezpieczenia i szlif zapłaciłem 130 zł w tym tłok kosztował chyba ok 75-80 zł nie jest to żadna chińszczyzna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|