Autor |
Wiadomość
|
ruszi
|
Wysłany: Czw 22:42, 25 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
ja bym je jednak spróbował zregenerować a nie rozkręcić popatrzeć co jest nie tak dodać podkładkę i złożyć spowrotem
ten pierścień uszczelniający który masz na pierwszym rysunku jest chyba najważniejszym elementem tego amortyzatora. ja nie znalazłem żadnych współczesnych (ale zbytnio nie szukałem). po prostu poszedłem do sklepu z uszczelnieniami i mi wszystko dorobili. wyszło z 90zł na parę amortyzatorów. i nie mogę się już chwalić że zlokalizowałem że mi np nie zbiera oleju BO COŚTAM
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
J_A_N_E_K
|
Wysłany: Pią 3:34, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Zregenerowałem wszystkie zdjecia i opis dla tych co są np przed regeneracja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ruszi
|
Wysłany: Pią 10:04, 26 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
zwracam honor
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
J_A_N_E_K
|
Wysłany: Czw 15:21, 07 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Ten olej do silnika jest właściwy? Czy polecacie inny?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szczesk
|
Wysłany: Czw 17:52, 07 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Hipol jak dla mnie za gęsty. Ja leję LUXa, ale tylko dlatego że mój silnik jest już na "dojechaniu". Do silnika po remoncie nalałbym np. coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
lub coś podobnego, ważne żeby był dostosowany do pracy z mokrym sprzęgłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pią 7:36, 08 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Na forum MZ polecany jest olej Hipol 15f i spora ilość osób na nim jeździ. Tak jak piszesz jest gęsty, ale za to skrzynia biegów jest cicha. Po odpaleniu i przejechaniu kilku metrów olej jest gotowy do jazdy. Przy luksie na ciepłym silniku olej przelewa się jak woda i pewnie jest głośna/słyszalna. Zauważcie że ten który podał J_A_N_E_K jest niby do wsk/shl. Oleje samochodowe które tu nie były wymienione odpadają bo mają dodatki poślizgowe i sprzęgło nie dałoby rady.
Jak dla mnie olej nie pracuje w silniku tylko skrzyni biegów bo ... nie bierze udziału w smarowaniu wału i tłoka dlatego wybrałem oleje gęstsze.
Dla J_A_N_E_Ka oleje to temat rzeka i będzie tyle zdań co "aktywnych" forumowiczów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
J_A_N_E_K
|
Wysłany: Wto 12:28, 12 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Przyszły mi uszczelnienia , Gdzie znajdują się te 2 zaznaczone na rysunku ?
Rozbierałem silnik i nie rzuciły mi się w oczy ...
Podpowie ktoś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 13:54, 12 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Powinny być takie
20x47x10 - 1 sztuka
20x35x7 - 2 sztuki
30x40x7 - 1 sztuka
ta po prawej to może uszczelnienie jednej z tulei na wale, ale tam są dwie różne (różnej grubości)
Pozostałe to może koła lub coś innego.
Dlatego zawsze kupuje osobiście z listy, a nie komplety. Uszczelki na tryb zdawczy też nie założysz bo jest za długa "warga"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Wto 13:55, 12 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
J_A_N_E_K
|
Wysłany: Wto 21:45, 19 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Brakuje mi tulejek w ślimaku /ślimacznicy jedna jest przesuwna a druga stała .Podeśle ktoś wymiary w celu wykonania nowych. Będę bardzo wdzięczny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
J_A_N_E_K
|
Wysłany: Pon 22:22, 02 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy ten zestaw od Hartmana jest w porządku?
Chodzi mi o kolanko silnik s32 żeliwny cylinder.
Będzie pasować bez jakiś przeróbek?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez J_A_N_E_K dnia Pon 22:22, 02 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seba101626
|
Wysłany: Wto 7:12, 03 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Tłumik może i jest względnie w porządku, jednak czytałem dość sporo opinii o tym kolanku, że niby jest zbyt długie i "haczy" o błotnik, chociaż być może trafisz na lepszą, poprawioną serię.
Dodam jeszcze, że u mnie ten sznur (mający łączyć tłumik z kolankiem) zjarał się po przejechaniu niecałych 50 km - po kilku przejażdżkach w chłodne wieczory został z niego sam popiół!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mprojekt
|
Wysłany: Wto 20:58, 03 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: malopolska
|
Tłumik i kolano od Hartmanna są w porządku, u mnie nic nie haczy a kupowałem niedawno
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arthek
|
Wysłany: Czw 12:57, 12 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KIELCE
|
halcik napisał: |
Na forum MZ polecany jest olej Hipol 15f i spora ilość osób na nim jeździ. Tak jak piszesz jest gęsty, ale za to skrzynia biegów jest cicha. Po odpaleniu i przejechaniu kilku metrów olej jest gotowy do jazdy. Przy luksie na ciepłym silniku olej przelewa się jak woda i pewnie jest głośna/słyszalna. Zauważcie że ten który podał J_A_N_E_K jest niby do wsk/shl. Oleje samochodowe które tu nie były wymienione odpadają bo mają dodatki poślizgowe i sprzęgło nie dałoby rady.
Jak dla mnie olej nie pracuje w silniku tylko skrzyni biegów bo ... nie bierze udziału w smarowaniu wału i tłoka dlatego wybrałem oleje gęstsze.
Dla J_A_N_E_Ka oleje to temat rzeka i będzie tyle zdań co "aktywnych" forumowiczów |
Zauważ , że w silnikach S-06 , S-06A ( WFM OSA M-50) S-32 i S-33 ( WFM OSA M52) olej przekładniowy ma za zadanie smarować prawe skrajne łożysko wału ( od strony magneta) , do którego olej doprowadzony jest wąskimi kanalikami.
Jeśli będzie zbyt gesty dotarcie oleju do tego łożyska i jego obieg w kanalikach będzie mocno utrudniony .Dlatego w tych silnikach poniekąd jest zalecany olej rzadszy niż standardowo stosowany w innych konstrukcjach dwusuwowych byłych demoludów.
Fabryka nawet zalecała stosowanie b.rzadkiego LUX 5 w temp poniżej 10'C.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez arthek dnia Czw 12:59, 12 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
J_A_N_E_K
|
Wysłany: Czw 22:44, 12 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Silnik siedzi już w ramie w Niedziele wrzucę zdjęcia.
[link widoczny dla zalogowanych]
Będzie dobrze wyglądało na SHL?
[link widoczny dla zalogowanych]
Posiadam taki olej do mieszanki . W jakiej proporcji go rozmieszać?
150ml na 5L?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pią 7:37, 13 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Lusterko ładne, jeśli chodzi o olej to też bym tak mieszał, ale ... podobno oleje do pilarek są inne niż do innych silników. Chodzi tu o obroty minimalne na jakich chodzi pilarka i silnik SHL. Gdzieś na forum jest taki temat że ktoś miał problemy z łapaniem tłoka na tych olejach i dlatego 1:30 wydaje się być dobrym pomysłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|