Autor |
Wiadomość
|
kefazo
|
Wysłany: Pon 13:18, 05 Paź 2015 Temat postu: Shl m11 1962 z Gdyni |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia
|
Dzisiaj zabieram się za remont mojej maszyny. Na początek tylko technicznie ogarnę a wizualnie w przyszłym roku. Zaczynam od zrobienia nowego zapłonu. Zdecydowałem się na CDI żeby póxniej nie mieć problemów z motorkiem. taki oto zestaw [link widoczny dla zalogowanych]
Czy ktoś ma, używa tego w swoich sprzętach ?
Będe na bieżąco pisał o remoncie i w razie problemów liczę na wasza pomoc
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
halcik
|
Wysłany: Pon 15:00, 05 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Wybrałeś jeden z droższych a różnic między nimi nie ma. Wszystko jest chińskie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gumshield
|
Wysłany: Pon 17:46, 05 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia, choć już teraz to bliżej Puck :)
|
Drogie, nie zawsze znaczy lepsze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kefazo
|
Wysłany: Pon 21:34, 05 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia
|
Nie chodziło mi o to czy drogi czy tani bo to nieistotne. Za dużego wyboru do shl nie było. A ten jest kompletny. Nic nie trzeba dokupywać. Ale mniejsza z tym. Chodziło mi o to czy jeździcie na CDI i jak się Wasze maszyny sprawują zamontowanym zapłonem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kefazo
|
Wysłany: Pon 21:34, 05 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia
|
Nie chodziło mi o to czy drogi czy tani bo to nieistotne. Za dużego wyboru do shl nie było. A ten jest kompletny. Nic nie trzeba dokupywać. Ale mniejsza z tym. Chodziło mi o to czy jeździcie na CDI i jak się Wasze maszyny sprawują zamontowanym zapłonem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Pon 22:04, 05 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Mam taki, zrobiłem sam i działa super.
Koszt 140 pln.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kefazo
|
Wysłany: Pon 22:23, 05 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia
|
kwestię zapłonu pozostawiamy : ) Teraz pytanie. Czy brak gumowego łącznika między gaźnikiem a puchą filtra powietrza ma duży wpływ na mierzenie kompresji ? Mi wyszło bez tej gumy wartosć 3.0 a wg Pana Panacewicza powinno być 6.3.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 7:28, 06 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
OK, wyszło Ci 3,0 a jak dokonywałeś pomiaru? Ciepły, zimny silnik, przepustnica podniesiona czy opuszczona? Jeśli Ciepły silnik i przepustnica podniesiona, a kranik odkręcony to do szlifu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kefazo
|
Wysłany: Wto 8:28, 06 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia
|
Silnik zimny i bez podniesionej przepustnicy. Bez kranika bo zbiornik zdjęty. Moto nie odpalane od x czasu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 8:51, 06 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Ciepły silnik to rozszerzony materiał cylindra, tłoka i pierścieni. Paliwo nie dosyć, że smaruje, to jeszcze uszczelnia, a pod tłokiem nie zrobi się wielkie ciśnienie jeśli nie dasz mu zaciągnąć powietrza otwierając przepustnice.
Teraz pomyśl jak mało miarodajny był Twój pomiar i po prostu wykonaj go prawidłowo.
Rozumiem, że wymaga to trochę roboty, ale i tak jeśli nie chcesz go remontować to będziesz musiał go odpalić. A przy chęci remontu możesz tą czynność wykonać po kapitalce dołu silnika, która może obejmować uszczelniacze, łożyska, wał. Które dodatkowo mogą poprawić wynik pomiaru kompresji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kefazo
|
Wysłany: Wto 9:08, 06 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia
|
Pomiar był tylko próbny. Założę zapłon, odpalę maszynę i zmierzę jeszcze raz. Zobaczymy jaki będzie wynik. Tak jak pisałem maszyna stała pewnie kupę czasu nieodpalana i nie wiadomo co w trawie piszczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kefazo
|
Wysłany: Wto 15:35, 13 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia
|
zapłon cdi założony iskra jak ta lala jest. teraz przyszedł czas na szlif cylindra i nowy tłok. Tłok jeszcze był nominał fabryczny Macie jakiegos sprawdzonego sprzedawce ?co bym badziewia nie kupił bo szkoda podwójnej roboty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gumshield
|
Wysłany: Wto 19:27, 13 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia, choć już teraz to bliżej Puck :)
|
Z drugiej strony nie szkoda wkładać w SHLkę tego pogańskiego [czyt. nie koszernego] CDI
Szlify, gość z Sopotu porządnie robi- Hruzdowicz, na Al. Niepodelgłości. Tylko pamiętaj zanieś mu czysty, bo będzie OPR
Czasami tez ogarnia tłoki
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gumshield dnia Wto 19:30, 13 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kefazo
|
Wysłany: Wto 22:34, 13 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia
|
Zdecydowałem się na cdi bo motór będzie mi służył na codzienne dojazdy do pracy więc mysi być niezawodny. A wiemy jak jest z shelkowymi zapłonami w poniedziałek odpala a w środę shl ma focha i juz nie odpala. Szlifa gość z Wejherowa mi zrobi kolega kolegi ale podobno dobrze robi szlify. Gumshield mieszkasz chyba gdzieś blisko ? Ja Oksywie a w przyszłym roku będą Mosty tez już powiat pucki może jak złożę Elkę na jakąś rundę sie umówimy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gumshield
|
Wysłany: Śro 13:54, 14 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 24 Paź 2010
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia, choć już teraz to bliżej Puck :)
|
Jak na co dzień, to rozumiem, myślałem że od niedzieli
Spotkać się zawsze można, jak tylko śniegi puszczą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|