Autor |
Wiadomość
|
CrazyMario
|
Wysłany: Śro 7:35, 10 Kwi 2013 Temat postu: Remont generalny SHL M11W 1967r CrazyMario |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stolno
|
Witam
Po niedawnym "okazjonalnym" nabyciu shl'ki postanowiłem ją w miarę szybko odrestaurować - by jeszcze w tym sezonie pojeździć jak się uda..
Mam jednak kilka pytań w związku z zastanym stanem fizycznym motocykla.
Proszę zerknijcie na fotki których link poniżej zamieściłem i powiedzcie co w tym motocyklu jest nie oryginalnego - jeżeli wyjdzie to już ze zdjęć..
Chciałbym ten motocykl odrestaurować jako "oryginał".
Link do galerii:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam
Mariusz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
dudek83
|
Wysłany: Śro 7:45, 10 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Jaką masz w niej instalację? 6V czy przerobiona na 12V. Kierunkowskazy dobrze działają??
Licznik masz chyba od WSK 175 - mam ten sam problem. Jak będę miał czas to będę próbował znaleść kogoś kto zrobi tarczę z logo shl.
Jeśli chcesz pojeźdźić w tym sezonie to zrób tylko silnik, instalację i jeźdźij bo generalny remont z malowaniem to parę miesięcy jak nic. No chyba, że przez miesiąc będziesz siedzieć dzień w dzień. W zimę sobie wyszykujesz na przyszły sezon.
Zacznij juz szukać osłon bocznych do wiatra bo to nie takie łatwe.
Z tego co widzę masz cylinder od gazeli.
U mnie też jest inny numer silnika niz na ramie, ale na tabliczce się zgadza, więc chyba tak było.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dudek83 dnia Śro 8:24, 10 Kwi 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CrazyMario
|
Wysłany: Śro 8:56, 10 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stolno
|
- nie sprawdzałem jeszcze jaka tam jest instalacja. Musze to w weekend zdziałać
- mam frezarkę cnc i chyba zrobię sobie negatyw do tarczy licznika - jeżeli znajdę jakiś wzór czy zdjęcie tego od SHL'ki
- osłony boczne mam - tylko zapomniałem uwiecznić je na fotkach
- z cylindrem mnie zdziwiłeś - trzeba zatem szukać od wiatra - może dlatego dostałem motor z osłonami zdjętymi - bo nie pasowały ..
- numery faktycznie są inne na silniku i na ramie - jednak na tabliczce i w dowodzie się wszystko zgadza.
Pytanie teraz do znawców:
- motor prawdopodobnie przeleżał z 15 lat w szałerku - czy silnik rozbierać i wymieniać rzeczy eksploatacyjne, czy zostawić , zalać nowy olej i spróbować odpalić ??
Ma kompresję i nie widać uszkodzeń.
- czy te migacze to oryginał - czy wytwór czyjejś wyobraźni ?
Nie sprawdzałem ich jeszcze czy działają.. i z chęcią je wywalę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez CrazyMario dnia Śro 8:58, 10 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dudek83
|
Wysłany: Śro 9:04, 10 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Jeszcze klamek nie masz oryginalnych.
Kierunkowskazy od Wski. Shlki nie miały, ale ja bym zostawił. Sam się zastanawiam czy u siebie na założyć.
Zdjęcia licznika do wiatra są w moim remoncie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CrazyMario
|
Wysłany: Śro 9:21, 10 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stolno
|
Dudek83 - pytanie:
te rączki:
i głowica na silniku:
są oryginalne od wiatra ?
Nie widzę nigdzie tej foty licznika - może przeleciałem twój post za szybko - podrzucisz fotę ?
Sam masz już licznik "od wiatra" czy nadal jakiś inny ?
EDIT:
Tarczki licznika widzę, że można kupić na allegro za 25zł więc to chyba nie będzie problem
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez CrazyMario dnia Śro 9:40, 10 Kwi 2013, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dudek83
|
Wysłany: Śro 10:24, 10 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
http://www.shlka.fora.pl/remont,37/remont-shl-m11w-dudek83,6861-90.html
Na stronie 7 są dwa rodzaje liczników do wiatra. Jeden ma kph a drugi km/h
Ale oba są wyskalowane do 120 i maja logo SHL. Ja jeszcze nie mam - planuje dorobic kiedyś tarczę.
Tak klamki powinny być takie cienkie - sam swoje prostowałem bo kupiłem inne. A cylinder i głowica do wiatra nie są symetryczne. Tłok jest przesunięty w bok.
Cylindry do gazeli też są poszukiwane więc moze ktoś z forum się z tobą zamieni.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dudek83 dnia Śro 10:25, 10 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
CrazyMario
|
Wysłany: Śro 10:31, 10 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stolno
|
Ok zatem muszę najpierw wszystko posprawdzać i poszukać.
Kolejne pytanie :
- siedzenie mam teraz zamknięte na kluczyk którego nie mam.. Można jakoś dorobić klucze go wkładki ?
Zastanawiam się czy można to jakoś wyciągnąć nie uszkadzając niczego , siedzenie raczej będzie do wymiany więc może i potne je powoli i jakoś wyciągnę całość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dudek83
|
Wysłany: Śro 10:37, 10 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Próbuj uratować wkładkę bo są praktycznie nie do kupienia. Ja swoją rozwierciłem bo był w niej ułamany klucz. Pewnie ktos wsadził jakiś inny i próbował na siłe. teoretycznie są tam tylko 3 zapadki więc trzeba pokombinowac jakimś wytrychem. A potem dac do gościa co dorabia klucze, zeby dorobił do niej klucz. Wiercenie wkładki to ostateczność
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CrazyMario
|
Wysłany: Śro 10:39, 10 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stolno
|
wkładkę pewnie uratuję ale siedzenie poświęcę
ok idę zatem coś porozkręcać
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez CrazyMario dnia Śro 10:40, 10 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
dudek83
|
Wysłany: Śro 10:42, 10 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Jak znajdziesz tarczki wyskalowane do 120 km/h to daj znać, bo tamte są do zwykłej M11
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CrazyMario
|
Wysłany: Śro 10:49, 10 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stolno
|
ok dam znać na pewno lub pobawię się i je zrobię.
Z jakiego materiału one są ?
To jest wydruk czy malowane farbą ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bromba111
|
Wysłany: Śro 11:27, 10 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: kraków
|
Silnik do rozebrania na części pierwsze. łożyska ,uszczelnienia, tulejka sworznia tłoka na pewno, a i tak masz cylinder do wymiany, nie wiadomo jaki szlif więc tłok pewnie też. Jak ma być oryginał to kierunki do wywalenia. Zresztą co by nie było to bardzo szpecą motocykl.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bromba111 dnia Śro 11:37, 10 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CrazyMario
|
Wysłany: Śro 12:21, 10 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stolno
|
Ok w takim razie nie będę go odpalał.
Dzięki za info.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zajkit55
|
Wysłany: Śro 17:36, 10 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: solec nad wisłą
|
Ten licznik jest oryginalny ale jest od Shl M11 LUX.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Śro 19:52, 10 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Bardzo ładna baza do odrestaurowania. Na dzień dzisiejszy nie bardzo nadaje się do jazdy. Lepiej zrób ją na gotowo, a radocha z jazdy będzie o wiele większa.
Zamek siedzenia lub blokady kierownicy spróbuj wyjąć bez rozwiercania (filmy instruktażowe znajdziesz na You tube ) . Jeżeli uda Ci się wyjąć chociaż jeden to daj dorobić do niego klucz wg. oryginalnego wzoru, którym powinno dać radę otworzyć drugi. Obydwa zamki powinny mieć wspólny klucz :-)
Powodzenia :-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|