Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Garaż (Nowy nabytek) / M11 W->tryby Shl m11w

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
tryby Shl m11w <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Volvos60lpg
PostWysłany: Nie 13:57, 09 Lut 2025 Temat postu: tryby Shl m11w


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 09 Lut 2025
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jaroslaw

Czesc
jakis czas temu rozebralem pod remont silnik Wiatra, lecz zapomnialem zrobic zdjęć podczas rozkladania [bylo to moje pierwsze rozkladanie]. Więc moje pytanie jest następujące. Czy mialby ktos schemat ulożenia trybów? Z góry dziękuje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hajfong
PostWysłany: Nie 16:17, 09 Lut 2025 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 13 Paź 2018
Posty: 22
Przeczytał: 37 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Jeżeli masz oryginalną skrzynię biegów od M11W (silnik W2A) albo wczesnej Gazeli (silnik W2) -- czyli blaszane wodziki, wałek zdawczy ma zębatkę 26 zębów, wałek główny ma zębatkę 15 zębów, wałek pośredniczący ma 16 zębów -- to:

na wałek główny (15 zębów) zakładasz kolejno
- koło zębate II biegu (20 zębów) kłami w kierunku zębatki III biegu,
- koło zębate przesuwne III biegu (23 zęby) rowkiem pod wodzik w kierunku zębatki II biegu

na wałek pośredniczący (16 zębów) zakładasz kolejno
- koło zębate III biegu (19 zębów) kłami w kierunku zębatki II biegu,
- koło zębate przesuwne II biegu (22 zęby) rowkiem pod wodzik w kierunku zębatki III biegu.
- koło zębate I biegu (27 zębów).

koło na wałku głównym współpracuje z kołem I biegu (15/27)
koła II biegu współpracują ze sobą (20/22)
koła III biegu współpracują ze sobą (23/19)
koło na wałku zdawczym współpracuje z kołem na wałku pośredniczącym (26/16)

Jeżeli mnie pamięć nie myli, to przed założeniem zębatek na wałkach należy umieścić pierścienie osadcze.

Może się zdarzyć, że masz skrzynię:
- z późnej Gazeli (silnik W2) albo wczesnej WSK (silnik W2B), wtedy w skrzyni są kute wodziki cienkie,
- z WSK z silnikiem 059 albo 060, wtedy koła mają inną liczbę zębów (wałek główny 15 zębów, wałek pośredniczący 15 zębów, wałek zdawczy 27 zębów, koła przesuwne II i III biegu mają po 23 zęby, a koła II i III biegu są identyczne i mają po 19 zębów), a rowki na kołach przesuwnych są dostosowane do kutych wodzików grubych,
- twórczą kombinację skrzyń z M11W, Gazeli i WSK.

więcej na ten temat
http://www.shlka.fora.pl/w-2a,77/przelozenia-skrzyni-shl-m11w-w2a,7401.html

a jeżeli chcesz obejrzeć schemat, to wpisz do wyszukiwarki Google "skrzynia biegów W2A", a potem wybierz Grafika


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hajfong dnia Nie 16:59, 09 Lut 2025, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Garaż (Nowy nabytek) / M11 W->tryby Shl m11w
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group