Autor |
Wiadomość
|
Misiek_93
|
Wysłany: Pią 18:14, 12 Maj 2017 Temat postu: Kwalifikacja do remontu? |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Maj 2017
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sokolniki
|
Witam,
tydzień temu stałem się posiadaczem SHL M17. Instalacja przerobiona na bezakumulatorową. Po przywróceniu jej do życia (czyszczenie baku, wymiana kranika i gaźnika na nowy) silnik pracuje dobrze, trzyma obroty, nie grzeje się aczkolwiek bardzo głośno pracuje i przy wyższych obrotach dostaje dużych wibracji. Załączam też któtki film. I tu moje pytanie czy remont jest konieczny juz teraz i czy można jeszcze trochę pojeździć bez obawy o silnik
https://www.youtube.com/watch?v=V-N1jnJMnkc
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Misiek_93 dnia Nie 11:25, 14 Maj 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
halcik
|
Wysłany: Pią 20:46, 12 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Przyczyn wibracji jest sporo, sprawdź luz na korbowodzie (zdjęcie cylindra), i luz na łożyskach wału (np od strony zapłonu, po jego demontażu ) Filmów nie lubię, bo często mało słychać, ale możesz jeszcze, przy okazji sprawdzania wału, sprawdzić luz na sworzniu i pierscieniach.
Czy można jeździć? Jeśli to łożyska to nie, jeśli to wał, to lepiej już myśleć o remoncie, jeśli sworzeń lub pierścienie to zrobić i zapomnieć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Misiek_93
|
Wysłany: Pią 21:15, 12 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Maj 2017
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sokolniki
|
Też mi się zdaje że to będą łożyska bo ogólnie głośno coś szumi i ogólnie nie słychać dzwięku wydechu, tylko szum/hałas samego silnika... no to pierwszym krokiem będzie zdemontowanie cylindra.
Da rade to wykonać bez opuszczania / wykręcania go z ramy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pią 21:24, 12 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Łożyska sprawdzisz demontujac zapłon i szarpiąc wałem góra dół. A jeśli chodzi ci o luz na łożysku korbowodu to można go sprawdzić nawet przez wydech (na upartego). Czy da się zdjąć głowicę i cylinder? Nie wiem, nie mam gazeli
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|