Autor |
Wiadomość
|
towot
|
Wysłany: Śro 22:02, 01 Sty 2014 Temat postu: remont SHL M17 Gazeli towota |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Witam wszystkich!
Chciałbym tutaj przedstawić Wam relację z remontu, a potem renowacji mojej Gazeli.
Gazelę kupiłem we wrześniu 2010 r. i jak to zwykle bywa musiała trochę poczekać na swoją kolej. Jej reanimację zacząłem już parę miesięcy temu, ale jak zwykle brak czasu, itp., itd... na opis i dlatego dopiero dzisiaj zakładam temat. Muszę tutaj wspomnieć, że dzięki wskazówkom mrutego udało mi się doprowadzić do tego, że silnik zaiskrzył, za co składam ogromne podziękowania!!! Iskra jest piękna, mam nadzieję, że tak pozostanie. Poza tym remont przeszedł licznik, a pomógł mi w tym również forumowy kolega daszkes, dzięki.
Dzisiaj z kolei naszło mnie i zszedłem z Nowym Rokiem do garażu trochę pogrzebać przy motocyklu. Paliwo w kubku, strzykawka, gaźnik i Gazela na chwilę ożyła swym pięknym śpiewem. Na chwilę dlatego, że wcześniej zdjąłem tłumik i kolanko, bo mi trochę przeszkadzało w jej ustawianiu obok M11. Mam jednak nadzieję, że to dobra wróżba na Nowy Rok.
Teraz parę słów o motocyklu: niestety brak papierów i tabliczki znamionowej Numer ramy 001000, więc chyba rok produkcji 1968, numer silnika W2 95518, malowanie czarno - szare.
W tym miejscu mam pytania do Was:
1) - czy macie wiedzę, czy jest on od tego motocykla, czy mógł być zmieniany, czy jest jakaś zależność z numerami ramy, a numerami silnika;
2) - w silnikach o jakich numerach był stosowany zapłon Haldex, bo sprzedający dał mi również takowe ustrojstwo.
Na chwilę obecną moim największym zmartwieniem jest brak papierów i z tego względu etap 1 będzie polegał na naprawie mechanicznej motocykla, tak aby mógł on przejść przegląd techniczny związany z próbą rejestracji na zabytek. Chcę się w końcu na własnej skórze przekonać, czy jest możliwe zarejestrowanie pojazdy nieposiadającego żadnej dokumentacji i w dalszej perspektywie opisać tą procedurę "dla potomności" i wykorzystania przez innych. W wariancie negatywnym mam jeszcze w zanadrzu drugą ramę z papierami, więc tak czy inaczej Gazela będzie jeździć po polskich drogach.
2 etap projektu rozpocznie się po rejestracji motocykla i będzie polegał na renowacji wizualnej, ale jak napisałem powyżej, najważniejsza jest, a ładny wygląd to sprawa drugorzędna, w końcu to pojazd zabytkowy, więc stary wygląd nie powinien nikogo dziwić.
Spytacie, skoro mam ramę z papierami, to dlaczego nie od razu lakierowanie, chromy... Otóż rama tysiączka jest czarna, rama z papierami bordowa, a chciałbym przywrócić motocykl do takiej specyfikacji w jakiej opuszczała mury fabryki.
Na razie tyle, dalsze opisy w miarę postępu prac i tak jak pisałem w innym poście, w innym temacie - liczę na Waszą pomoc, gdyż z Gazelami nie miałem wcześniej do czynienia, a z silnikiem z zapłonem bateryjnym mam niemiłe doświadczenia. Jednocześnie będę wdzięczny za informacje odnośnie powyższych wątpliwości.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez towot dnia Śro 22:12, 01 Sty 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
daris666
|
Wysłany: Śro 22:31, 01 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Gość
|
Zabawa w rejestracje takiego moto przyprawi Ci tyle problemów, że już nie będziesz chciał
Jak masz ramę z papierami to przekładaj. Przegląd techniczny w rejestracji na zabytek jest mało istotny, a to dlatego że jak już będziesz miał umowę/fakturę zakupu to już przy opinii rzeczoznawcy pojazd musi być we właściwym stanie. Dopiero później jest przegląd.
Nie zapomnij o zaświadczeniu z milicji o tym, że pojazd nie jest kradziony.
Ostatnio zmieniony przez daris666 dnia Śro 22:36, 01 Sty 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Monini
|
Wysłany: Śro 23:33, 01 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: świętokrzyskie
|
Będą fotki Gazelki ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miernik13
|
Wysłany: Czw 0:03, 02 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrzeszów
|
Chętnie się dowiem jakie są procedury rejestracji na zabytek ,życzę powodzenia ,wrzucaj fotki Gazelki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daris666
|
Wysłany: Czw 0:07, 02 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Gość
|
Procedura prosta :
jeżeli jesteś prawnym właścicielem pojazdu zgłaszasz się do odpowiedniego rzeczoznawcy ( on wystawia ci zaświadczenie ) lub zazwyczaj przygotowuje wszystkie dokumenty takie jak biała karta itp. Z tym wszystkim lecisz na przegląd i następnie rejestrować w wydziale komunikacji.
Białą kartę można zrobić samemu lecz musi być ona wykonana zgodnie z wytycznymi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Czw 0:28, 02 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
No powodzenia życzę w remoncie Wrzucaj koniecznie fotki
Hmm wcześniej, przed przeglądem musisz chyba kupić blachy tymczasowe?
ps. to nie temat do dyskusji o rejestracji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hokunin
|
Wysłany: Czw 13:13, 02 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mielec
|
Rama numer tysiąc.Ale fajnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Czw 17:59, 02 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
No właśnie fajnie z tym numerem 1000 i dlatego tą ramę chciałbym uratować. Fotki oczywiście będą, postaram się jak najszybciej wrzucić obraz stanu wyjściowego.
A czy wiecie coś na temat moich pytań dotyczących numerów silnika i zapłonu Haldex?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawlasty
|
Wysłany: Czw 18:48, 02 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1324
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Jakoś rok temu w Automobiliście był artykuł o Gazeli i tam chyba pisali jak to było z tymi zapłonami. Jeśli nie masz tego numeru to sprawdzę jutro i dam znać co wyczytałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kuba_ce
|
Wysłany: Czw 22:04, 02 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Buk
|
Pawlasty napisał: |
Jakoś rok temu w Automobiliście był artykuł o Gazeli i tam chyba pisali jak to było z tymi zapłonami. Jeśli nie masz tego numeru to sprawdzę jutro i dam znać co wyczytałem |
Jakbyś mógł podać w jakim numerze był ten artykuł to byłbym wdzięczny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Czw 22:15, 02 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Ja też bym poprosił o numer egzemplarza, to postaram się go poszukać.
Wstawiam obiecane fotki:
[link widoczny dla zalogowanych]
A tak wygląda obecnie, gdy zabrałem się za instalację zapłonową:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez towot dnia Czw 22:25, 02 Sty 2014, w całości zmieniany 7 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
M17Kamil
|
Wysłany: Czw 22:38, 02 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Izbiska
|
Z tym zapłonem daleko nie zajedziesz, bez koniecznego ustawiania zapłonu co 10km. Wrzuć tam CDI i po problemie. Lepsze światłą i ładowanie. A jezeli kupisz jeszcze lepsze magneto z Royala to juz całkowity kosmos z elektryką
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Czw 23:30, 02 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
M17Kamil co to za magneto?
Daj namiary na ten sprzęt.
CDI mam i działa zajefajnie, po prostu zapomniałem o zapłonie przez 2000 km.
A do świecy zajrzałem z nudów po 1800 km i jak nowa była ale z przyzwyczajenia wymieniłem.
Na zwykły zapłon to szkoda nerwów w gazeli.
Z ładowaniem nie jest u mnie tak słodko bo co 1000 km muszę podładować jeżdżąc na światłach.
Jeżdżąc bez świateł nie ma problemów.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gazela dnia Czw 23:33, 02 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawlasty
|
Wysłany: Sob 11:39, 04 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1324
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Artykuł o którym wspominałem ukazał się w numerze 2/2012 (142), na okładce VW Golf I. Niestety napisali w nim tylko, że zapłony Haldex były montowane w pierwszych miesiącach produkcji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Sob 13:44, 04 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Dzięki Pawlasty, zaraz poszukam tego numeru.
M17Kamil jakbyś mógł podać bliższe informacje dotyczące tego magneta o którym piszesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|