Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M17 Gazela->[SHL M17] 1969 Ruszi

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[SHL M17] 1969 Ruszi <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
ruszi
PostWysłany: Nie 22:55, 17 Sty 2016 Temat postu: [SHL M17] 1969 Ruszi


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

Założę temat osobny co by powitalni nie zaśmiecać, a dostać kilka cennych wskazówek.

W powitalni są zdj (trochę niewyraźne i 'zaszumione' ale robione cegłą) jak Gazelka wyglądała PRZED.

W tej chwili mam na tapecie dwa silniki rozbrojone i zweryfikowane. Co ciekawe szukałem cylindra a dorwałem cały silnik za 250zł z przesyłką o numerze bodajże ok. 700. Oprócz zapłonu z wsk i dekla sprzęgła wszystko jest jak należy, nawet nowy kopniak (wałek i półksiężyc, oba z epoki) oraz wał po regeneracji!! szkoda tylko że czopów nie zregenerowali bo łożyska ręką wyjąłem Wesoly

Jeśli chodzi o karoserię, to otwory w ramie zregenerowane, pozostałe ukręcone śruby też, wszystko już jest w podkładzie, rama, przednie zawieszenie i podstawa siedzenia w tym tyg. ma być u mnie.

Chromami zajmuje się odpowiednia osoba, za tydzień do odbioru.

Szprychy i nyple wycynkowane i przegwintowane, piasty wypolerowane i założyskowane. Na dniach poprawię przednią piastę (bo niedokładnie wypolerowana), szprychuję koła i pod koniec tyg. oddaję do centrowania. Dętki i opony kupione, felgi również nowe chromowane - malowane mi się kompletnie nie podobają.

Połowa drobnicy już w żółtym ocynku, resztę jakoś w tym tyg też planuję zawieźć.

Aluminium wypolerowane za wyjątkiem jednego szczękotrzymacza.

Odpowiednie zamówienie zamówione w SD w trakcie realizacji.

Licznik ma we wtorek wrócić z regeneracji (w sobotę się zrobił).

Wydech zakupiłem na olx - ktoś nawet podawał tu linka, ale już od kilku godzin go miałem zarezerwowanego Wesoly ciekawe czy faktycznie tak dobry jak na zdjęciach. Chodzi mi rzecz jasna o tłumik bo kolano dorabiam. Jak wróci, to dam je do chromu i dorobię uszczelkę między cyl a kolano.

Na dniach kupuję łożyska i uszczelniacze i w weekend szkiełkuję silnik i wprasowuję łożyska.

Cylinder w szlifie, tłok sworzeń i pierścionki oryginały. Jak wrócą, to oddaję wał do regeneracji (ten drugi - nie ten z kilku linijek wyżej Wesoly

Jak będę miał siedzenie, to oddaję do tapicera. Musi spróbować odratować pasek i zakleić małe przerwanie w obiciu oryginalnym, a także doszyć coś od wewnątrz w miejscu mocowania do blachy bo się strasznie zniszczyło.

Linki kupione w stolicy robione przez fachowców 'z dawnych lat' na wzór ściągnięty bezpośrednio z motocykla, starej produkcji ostatni komplet. Powiedzieli że już nie robią bo nie mają szans walki z 30-złotową chińszczyzną. Przesmarowane czekają na montaż (ciekawe czy rzeczywiście tak idealnie dorobione).

Generalnie plan jest żeby w marcu silnik gadał będąc już w ramie, a najpóźniej z końcem kwietnia zacząć docierać Wesoly

Jedyny problem mam na chwilę obecną z gaźnikiem i ramką stalową trzymającą szkło reflektora przedniego - nie mogę jej dorwać, mam swoją ale ułamaną i nie bardzo mam na wzór żeby to zreperować...

Jeżeli chodzi o gaźnik to zastanawiam się nad nowym AMALem będącym wzorem pegaza naszego, temat do końca tygodnia powinienem przemyśleć i zakończyć. Początkowo napaliłem się na dellorto lub mikuni ale mają tylko ssanie na dźwignie co w przypadku Gazeli jest nieporozumieniem Wesoly

I pytanie do znawców tematu - jaki wkład filtra powietrza dawaliście u siebie? Ze SkuterDębica jakiś uniwersalny? Po prostu nie wiem co tam się fajnie 'zmieści' i będzie pasować.

Ma ktoś korek zbiornika na zbyciu? Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ruszi dnia Pon 0:36, 18 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Pon 0:51, 18 Sty 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Konkretne działania, dawaj zdjęcia wszystkiego. Ok!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Pon 14:44, 18 Sty 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Fotki, fotki, fotki, bo smakowity opis!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Wto 19:35, 19 Sty 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

Niezbyt czasowy jestem na te fotki (wole zajac sie POWAZNA robota Wesoly) ale cos postaram sie dodawac co jakis czas.

Na poczatek siedzenie - oryginal wyczyszczony juz z farby i zapastowany - zeby sie nieco 'rozluznil' bo przy demontazu przez to ze bylo takie sztywne lekko je naderwalem




Drobnica pomalowana proszkowo - nie wszystko widac




Zolty ocynk - cynkowanie robie partiami poniewaz jak zbyt duzo dam na raz to cos zawsze zapomni wrocic do mnie Wesoly





Piasty czekajace na szprychowanie. Niestety ale nie umiem wypolerowac tak duzych powierzchni na lustro - bawie sie w papier scierny na rzep do gradacji 2000 na wiertarce z mozliwoscia regulacji predkosci obrotowej i pozniej filc na rzepie z pasta polerska. Jakies sugestie jak uzyskac lepszy efekt?




Stan 'karoserii' przed malowaniem




Tyle na szybko Wesoly wczesniej nie przykladalem zbytnio wagi do zdjec wiec ich prawie nie robilem. Zmieni sie to w najblizszym czasie - obiecuje!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ruszi dnia Wto 19:50, 19 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Wto 20:17, 19 Sty 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Zdjęcia aż kują w oczy, swoim rozmiarem. No ale chciałeś dobrze Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Wto 20:29, 19 Sty 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

Czlowieku! Ten post byl napisany w calosci tylko i wylacznie z telefonu - czego Ty ode mnie oczekujesz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Wto 21:51, 19 Sty 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Jeśli chodzi o polerowanie to zapytaj Marcello od Pannoni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Śro 7:32, 20 Sty 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Puzzli do składania przybywa Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Czw 10:00, 21 Sty 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

Jedziemy z koksem...

Wczoraj wrócił licznik z regeneracji. Po wielu pozytywnych (i kilku negatywnych) opiniach z internetów i od znajomych zdecydowałem się wysłać do P. Klimko. Wygląda idealnie! Pytanie czy tak samo idealnie będzie służył Wesoly


Została wymieniona ramka i szkło - stare dostałem na pamiątkę. Szkło wygląda w zasadzie identycznie w stosunku do tego co było. Dodatkowo licznik został wyzerowany i przesmarowany, tarcza została wyczyszczona a wskazówka odmalowana. Efekt poniżej:



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Czw 15:31, 21 Sty 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

Oczywiście ani lakiernik ani ludzie od szlifu nie wyrobili się z obiecanym terminem - co było łatwe do przewidzenia Wesoly

niemniej ja się bawię dalej. na poniższych zdjęciach przetoczony bęben i szprychy przygotowane do założenia (rzecz jasna mam już dwa komplety)




jako ciekawostkę mogę pokazać śliczną nową felgę świeżo wychromowaną, którą kupiłem w sklepie GMOTO.




Z daleka widać wychodzącą rdzę przy otworze na nypel i przy wewnętrznym rancie obręczy. pocieszam się, że to wychodzi miedziany podkład z chromowania Wesoly NIE POLECAM GMOTO!



linki o których mówiłem:




ładny żółty ocynk i wizualnie solidny pancerz. porównywałem z moimi z demontażu to w zasadzie takie same


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Pon 15:44, 11 Wrz 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

Sorry za odkop - łopata Wesoly

odnośnie tych linek z wpisu piętro wyżej, to porażka. nawet chinol okazał się lepszy.
licznik pracuje dobrze. poprawnie bije kilometry i poprawnie mierzy prędkość. póki co nabite 400km, ale mam nadzieję że długo będzie sprawny.


zdjęcia z wczoraj:





ino kopytko jeszcze nie założone. muszę śruby dorobić. i kilka poprawek kosmetycznych na zimę mam. ale to na spokojnie.


może w wolnej chwili kilka słów co do samego procesu remontu.

brakujące graty: zamek blokady kierownicy, wkład przedniej lampy, emblematy (był tylko jeden M-17), prawa połówka silnika była od wsk, a przez to prawego dekla nie było wcale, podobnie zapłon i rolgaz i lewa pokrywa silnika jak również sprzęgło były od wsk, brak bagażnika, ssania, oryginalnego tłumika, korka zbiornika, kopniaka, stopki bocznej, pedału hamulca, kopytka i lusterka. z czasem graty dozbierałem, co ciekawe - ssanie mam mosiężne kompletnie nie wyglądające jak inne ssania od gazeli. amortyzatory przód i tył dorwałem nowe z epoki, podobnie jak skrzynię biegów, PROSTOWNIK Wesoly tłok i pierścienie, rączkę i suwaki rolgazu, czujniki stop, zabierak tylnego koła z zębatką i gumami, może coś jeszcze.
klakson mam 6V chyba junakowy. wizualnie to to samo, więc zostawiłem. fajnie trąbi na 12V instalacji Wesoly
wszystko pomalowane w kolor bordowy WFM zeskanowany z idealnie zachowanej puszki, reszta w srebrny który nie ma ziaren i zwykły czarny. po piaskowaniu było nieźle za wyjątkiem sita powstałego z puszki narzędziowej - poratowane Wesoly
zbiornik w środku idealny, kranik kupiony zregenerowany.
aluminium polerowałem sam. niestety ideał to to nie jest...
chromów nie za dużo. miała być chromowana osłona przedniego widelca ale drugą pomalowałem i jednak mnie czarna urzekła. jakoś nadaje barw przodowi. podobnie z bagażnikiem (prowadnice pomalowane na czarno).
silnik w środku to była porażka, cylinder nie nadawał się do szlifu. ze 3 musiałem kupić żeby trafić na nominał wyeksploatowany. ale wydało na pierwszy szlif. wał był tylko wyważony i wymienione łożyskowanie - czopy były w dobrym stanie. gniazda łożyskowe ok.
silnik wyszkiełkowany i wypolerowany na przetłoczeniach. długo nie chciał odpalić (nie wiem czemu) aż któregoś dnia po raz kolejny podszedłem, kopnąłem i od pierwszego zagadał. wtedy przyspieszyłem 'wykończeniówkę'. było już z górki. problem był również ze współczesnym koszem sprzęgłowym kupionym w SD - grzechotka przeskakiwała i nie ruszało wałem. nie mogłem dojść dlaczego, więc założyłem od wsk i nie mam problemu. trochę żałuję, ale nie było wyjścia.
opony mitas, fajny bieżnik zbliżony do oryginału.
gaźnik - po lekkich modyfikacjach dostosowany Bing 53. fajnie się na tym jeździ, tylko że nie ma opcji przelewania. trzeba 2-3 razy kopnąć bez kluczyka bo inaczej nie zapali na zimnym.
filtr powietrza współczesny, puszka od filtra z tyłu zaklejona deklem od oryginalnego filtra, który w tym celu musiałem bardzo zdewastować.
instalacja oryginalna, klamki podprostowane zatulejowane i wypolerowane.
lusterko współczesne ale kształt retro zbliżony do oryginału. nawet mi się podoba Wesoly
okładziny używane oryginalne - BŁĄD! prawie nie hamuje. w międzyczasie dorwałem nówki oryginały z epoki i w zimie wymienię.
tłumik oryginał używany w idealnym stanie bardzo tanio kupiony. muszę przyznać, że hartmann się chowa - zupełnie inny dźwięk. kolano musiałem od niego kupić i po 100km się już zrobiło kolorowe.
pojedynczy akumulator kwasowy 12V. zastanawiam się nad wożeniem drugiego zapasowego gdyby ładowanie padło - prawda DOKTOR? Wesoly
siedzenie na współczesnym pokrowcu - jednak tamtego nie dało się uratować. gąbka oryginalna, blaszki i śrubki dorabiane. trochę zabawy przy tym było Wesoly celowo nie naciągnięte jak gacie na D. nie podobają mi się takie 'napompowane'.
z takich wolnych myśli, to chyba tyle. jakby ktoś miał pytania, to chętnie odpowiem.

enjoy Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ruszi dnia Pon 16:07, 11 Wrz 2017, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doktor
PostWysłany: Pon 20:22, 18 Wrz 2017 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

ruszi napisał:
....pojedynczy akumulator kwasowy 12V. zastanawiam się nad wożeniem drugiego zapasowego, gdyby ładowanie padło - prawda DOKTOR? ...


No z ust żeś mi to wyjął Kwadratowy
Dziurę w głowie sobie wydrapałem jak pod Lubartowem ostatnim po łbie się drapałem że drugiego z czarnej Gazelki na Rajd akumulatora nie zabrałem Kwasny
A ładowanie kolejny raz padło
'
Zdegustowany


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M17 Gazela->[SHL M17] 1969 Ruszi
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group