Autor |
Wiadomość
|
seba101626
|
Wysłany: Pią 19:49, 24 Maj 2019 Temat postu: SHL M17 Gazela - remont |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Witam
Czas bym pochwalił się swoim najnowszym nabytkiiem - SHL M17 Gazela. Wszystkie szczegóły oczywiście na zdjęciach, zachęcam do obfitego komentowania i krytykowania.
Wszelkie sugestie, zalecenia i zastrzeżenia mile widziane.
Zdjęcia z przodu i z tyłu:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Licznik i stacyjka niestety do wymiany.
A oto i silnik, powiedzcie czy jest to możliwe, by należał on do Gazeli?
Więcej zdjęć:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Kosz sprzęgłowy chyba w porządku, nie licząc łańcuszka i pewnie tarcz.
Na koniec "niespodzianka"
[link widoczny dla zalogowanych]
Chyba czeka mnie bezstykowy zapłon...
Podsumowując, od czego byście zaczęli? Silnik? Rama? Szukanie detali? Polecacie jakąś dobrą relację z remontu Gazeli? Ewentualny kosztorys mile widziany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
ruszi
|
Wysłany: Pią 22:56, 24 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Prawa polowka silnika, dekle boczne i cylinder od WSK. Lew polowka od WSK jesli masz na niej nabity sam numer. Jesli jest oznaczenie W2 przed numerem to Gazela.
Ja bym zaczal od ogarniecia silnika czy kupic caly nowy czy jednak ta lewa polowka jest zgodna numerami z tabliczka - wtedy mozna myslec. No i od razu szukanie detali. Gazela jest meczaca do zrobienia bo brakuje na rynku wlasnie detali charakterystycznych - tlumika kopytka rolgazu emblematow...
Rownoczesnie bym to rozebral i dal do malowania. Na tyle co widze na zdjeciach to chyba to nie jest taki stan zeby go zachowac jak jest.
Kosztorys zupelnie z grubsza: malowanie 1500, chromy 300-500, silnik kupic i wlozyc elementy typu tlok tarcze sprzegla lozyska - 1000, regeneracja walu i szlif - 600, zaplon i reszta elektryki ze stacyjka 300, licznik 200-300, elementy gumowe z 200, emblematy z 300, gaznik 100-500 (w zaleznosci co trafisz i co z tym zrobisz), rolgaz 200, kopytko 200 ( tylko nie kupuj wspolczesnego bo to porazka), linki 100, kola z oponami z 1200, hamulce 120, korek paliwa kluczyk stacyjki blokada kierownicy - 200, ssanie 200, siedzenie w zaleznosci co tam sie okaze 70-300zl, lozyska glowki ramy 40, braki widoczne w tej chwili nieliczac wczesniej wymienionych - z 400 (bagaznik podnozki z oska filtr powietrza klamka), regeneracja amortyzatorow - ? (Ja kupilem nowe w sumie za ok 600zl), robota dla spawacza po piaskowaniu 100-200, nieprzewidziane wydatki - 1000/2000/3000?
Podsumowujac... wersja pesymistyczna ok 8500zl - nie liczac nieprzewidzianych wydatkow bo tego sie nie da oszacowac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seba101626
|
Wysłany: Nie 11:31, 26 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
ruszi napisał: |
Gazela jest meczaca do zrobienia bo brakuje na rynku wlasnie detali charakterystycznych - tlumika kopytka rolgazu emblematow... |
Tłumik jest do kupienia od Hartmanna, emblematy również, bagażnik już kupiłem.
Całość oczywiście idzie do malowania, ale… nie wiem w jakich kolorach malować dane elementy (chcę barwy czerwono – czarno – białe, czerwony dominujący). W jakim kolorze ma być np. element znajdujący się na równi z przednim błotnikiem? (w mojej Gazeli jest czarny, ale bardzo dożo osób chromuje). Bagażnik cały pochromować, czy tylko tą środkową część? Co jeszcze ma być pochromowane, nie licząc oczywiście układu wydechowego i ramki licznika?
Powiedz też czy liczniki z Junaków M10 są takie same jak w Gazeli? Podepnę je bez problemu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Nie 18:56, 26 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Tłumik to tylko marna kopia, licznik nest identyczny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seba101626
|
Wysłany: Nie 20:03, 26 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
@halcik - oryginalne tłumiki niestety praktycznie nie wchodzą w grę, chromowanie (i korkowanie) przekroczyłoby kwotę 1000 zł.
Doradźcie mi też co zrobić z silnikiem - kupić boczne pokrywy oraz inny cylinder czy szukać całego silnika z Gazeli? Jaki też kupić gaźnik? Współczesny PZ-34, oryginalny Pegaz 26U1 czy może Pegaz 26U3 (jaki posiadam) w zupełności wystarczy i będzie pracował z każdym cylindrem? (z wcięciami na blachę osłon bocznych i bez).
Zreszta czy wszystkie lewe pokrywy (olejowe) miały wyryty napis "Wiart"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ruszi
|
Wysłany: Nie 22:47, 26 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Lewe pokrywy w Gazeli zawsze mialy napis. I chyba w jakichs WSK-ach sport czy cos. Bo w niektorych byly gladkie a w innych byl napis ‚predom-dezamet’. Przesadzasz z tym tysiacem za chromowanie tlumika. Pomysl tylko ze straszna lipa od hartmanna bedzie chyba z 600zl kosztowac (przypominam ze on robi uniwersalne do M-11 i do Gazeli). Znajac jakosc obu bez wachania radze doplacic za oryginal.
Co do licznikow to jest dokladnie ta sama obudowa i mechanizm. Rozni sie chyba odcieniem tarczy i kolorem wskazowki. Ale nikt sie nie pozna
Ja jak robilem Gazele to tez nie moglem sie zdecydowac nad nakladka blotnika przedniego. Z tego powodu zrobilem dwie zalozylem raz ta raz ta i zostala czarna. Dodaje charakteru. Poogladaj zdjecia w necie i podejmij decyzje. Z bagaznikiem to samo.
Co do chromu to jeszcze tylne amortyzatory kopniak i dzwignia zmiany biegow nakretka kierownicy regulacja przedniego reflektora i KTORES sruby (o ile borze pamietam to od tylnych amortyzatorow i od obudowy reflektora te male przy liczniku). Ponadto zdania sa podzielone na temat obreczy kol.
Jesli chodzi o silnik proponuje kupic drugi typowo od Gazeli. Liczac wszystkie elementy zeby wrocic do oryginalu wyjdzie podobna kwota co zakup calego. A ten bym po prostu sprzedal. I tu i tu bedzie taka sama kasa za lozyska szlify itp.
Gaznik to ciezka sprawa. Teoretycznie oryginal to oryginal. 26U3 to chyba od Junaka - nie powinno sie go stosowac glownie ze wzgledu na inna przepustnice dostosowana do czterosuwa. Ale bedzie jezdzic. Ja u siebie tez mialem gradobicie i kupilem Bing 53 wspolczesny oryginal Niemiecki z Norymbergii. Niby nie mam porownania do oryginalu ale jestem zachwycony. I bez zadnych regeneracji w Puszczykowie czy gdzies. W sumie nawet taniej wychodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pon 4:48, 27 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Gaźnik do gazeli to problem tego forum. W temacie o rodzajach i różnicach między tymi gaźnikami mozna doczytac że według różnych źródeł (dołączonych w tamtym temacie skanów) w gazeli były montowane gm24u3, gm26u1, gm26u3. Osobiście uważam że pomyłką niewyłapaną przez wydaniem było umieszczenie gaźnika gm26u1, który pochodzi od junaka i ma inne dysze oraz przepustnice. Na samym początku były montowane gaźniki gm24u3, ale szybko zmieniono je na większe, czyli gm26u3, czyli te same co w silnikach wsk 175.
Jeśli chodzi o to, który zakładać to warto zmierzyć na króćcu jaka jest średnica wewnętrzna. Na przykładzie użytkownika tego forum (motomaciej) można dojść do wniosku że jakikolwiek prób na połączeniu gaźnik-króciec będą powodowały problemy w przyspieszeniu przy konkretnych obrotach.
Wracając do tłumika, wsk i nawet by nam pasował wygląd i inne wymiary należy pamiętać że silniki 2t mają komorę rezonansową. Jest ona kluczowa dla prawidłowego działania silnika. Osobiście widziałem źle wykonane tłumiki które po montażu powodowały nadmierne grzanie się silnika i ogólny spadek mocy. Kolega po pomiarach, bogatszy o tą wiedzę pojechał osobiście do hartmana i wybrał tłumik o prawidłowych wymiarach. Ciekawostka jest taka, że tłumiki tego producenta są mało powtarzalne. Choć po zwróceniu uwagi zaczął bardziej przykładać się do tego elementu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CZESIO1958
|
Wysłany: Pon 8:02, 27 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
Nikt nie powiedział że będzie łatwo 😁
Ale baza jest i to się liczy
Trzymam kciuki
Powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seba101626
|
Wysłany: Pon 20:58, 27 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
halcik napisał: |
Wracając do tłumika, wsk i nawet by nam pasował wygląd i inne wymiary należy pamiętać że silniki 2t mają komorę rezonansową. Jest ona kluczowa dla prawidłowego działania silnika. Osobiście widziałem źle wykonane tłumiki które po montażu powodowały nadmierne grzanie się silnika i ogólny spadek mocy. Kolega po pomiarach, bogatszy o tą wiedzę pojechał osobiście do hartmana i wybrał tłumik o prawidłowych wymiarach. Ciekawostka jest taka, że tłumiki tego producenta są mało powtarzalne. Choć po zwróceniu uwagi zaczął bardziej przykładać się do tego elementu |
O jakie konkretnie pomiary chodzi? Zwykła długość i szerokość tłumika? A może jego wnętrze?
_____________________________________________________________
Mam problem ze stacyjką, powiedzcie jak powinna wyglądać, czy któraś z tych poniżej się nada?
Z dziwnym (a może takim jak ma być?) kluczykiem
[link widoczny dla zalogowanych]
Stacyjka z Javy:
[link widoczny dla zalogowanych]
Stacyjka WSK 175 (do wypolerowania?)
[link widoczny dla zalogowanych]
Stacyjka WSK 125 (chyba trochę mała)
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pon 22:42, 27 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Pierwsze gazela wychodziły ze stacyjka wsk 125, później montowali stacyjki jak w wsk 175. Jak poznać jaką masz, po otworze. Sześciokąt to wsk 125, koło z nacięciem wsk 175. Nowe stacyjki są słabej jakości. Pozostaje ci kupić używaną, rozebrać i doprowadzić do kultury.
Po zdjęciach na górze wnioskuje że będzie od wsk 175
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seba101626
|
Wysłany: Śro 19:34, 29 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Powiedz jakie wymiary powinna mieć stacyjka do Gazeli - takie same jak do WSK 175?
- średnica gwintu montażowego: 24 mm,
- średnica puszki: 56 mm,
- wysokość puszki: 25,5 mm.
Jak możecie to powiedzcie jeszcze kilka słów o nakrętce kierownicy(chyba jest dość duża ale jaki ma wymiar no i gdzie taką dorwać?) oraz o elemencie na styku z przednią lampą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ruszi
|
Wysłany: Śro 19:37, 29 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Zastanawiam sie czy na powaznie pytasz. Jesli tak to przedstawiam swiezo uruchomiona platforme aukcyjna allegro.pl. Tam szukaj odpowiedzi. Dodatkowo BYCMOZE w katalogu do Gazeli beda wymiary nakretki. Jesli nie to pomierz gwinty i dorob co trzeba. Radz sobie troche... to nie forum ‚niania.pl’
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seba101626
|
Wysłany: Śro 20:09, 29 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Wszystko super, ale ludzie na allegro czy olx często albo sami nie wiedzą co sprzedają, albo celowo piszą (do podbijania wyników) że dana część pasuje do WSK / WFM / SHL.
Już nie chcę wymieniać setek przykładów, no ale powiedzcie, czy ta stopka faktycznie pasuje do tych motocykli?
[link widoczny dla zalogowanych]
Przykład podbijania wyświetleń i wprowadzania ludzi w błąd:
[link widoczny dla zalogowanych]
Powiedzcie też czy ta stacyjka na 100% pochodzi z Gazeli? Kluczyk ma być cały metalowy (płaski) czy właśnie z czarnym, plastikowym uchwytem?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Śro 20:46, 29 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Takie rzeczy to norma, a twoje pytania już nie. Poświęciłeś przynajmniej 5 sekund żeby zobaczyć jak wygląda stacyjka od wspomnianego przeze mnie motoru?
halcik napisał: |
Po zdjęciach na górze wnioskuje że będzie od wsk 175 |
Gdybyś to zrobił to wiedział byś czy podaną przez Ciebie stacyjka z ostatniej aukcji jest dobra, prawda? Dodatkowo nikt nie każe Ci szukać stacyjki do gazeli. Przecież powyżej napisałem od czego będzie pasować.
Z takim podejściem będziesz miał niestety duże problemy z renowacją. Nawet jeśli wszyscy będziemy ci odpowiadać to ty nadal szukasz na aukcjach stacyjki do m17.
Nie piszemy to po to abyś się obrażał, tylko przemyślał problem i spróbował go rozwiązać. Kluczowe jest tu posiadanie katalogu części i instrukcji obsługi. Na stronach tego forum również jest dużo cennych i formacji jak np zasadę działania pokrętła na górze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seba101626
|
Wysłany: Czw 21:02, 30 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Panowie, na prawdę nie chcę się z Wami kłócić, ale proszę o minimum wyrozumiałości.
Z instrukcją oraz katalogiem części do Gazeli już się zapoznałem, ale ze świecą szukać tam jakichkolwiek informacji o stacyjce (sami zobaczcie od strony 83 w dokumencie PDF czy str. 129 w książce). W dziale "REFLEKTOR" stacyjki nie ma wcale, pojawia się dopiero przy instalacji elektrycznej (str. 131 w książce) w pozycji 50 jako "stacyjka kompletna" i to wszystko. Wymiarów podkładki i nakrętki też nie widzę, dlatego prosiłem Was o pomoc, by nie kupić czegoś co nie jest przeznaczone do motocykli SHL, mimo, że opis z nazwą aukcji tak mówi.
Wybieram się na Oldtimerbazar i tak zamierzam się zaopatrzyć chociaż w część niezbędnych rzeczy, a nie chcę dokonywać pomiarów "na oko".
Tak chociaż podglądowo powiedzcie, czy poniższe wymiary stacyjki się zgadzają:
- średnica gwintu montażowego: 24 mm,
- średnica puszki: 56 mm,
- wysokość puszki: 25,5 mm.
Tak więc uwierzcie (lub nie) ale zanim Was o coś zapytam, to szukam informacji na własna rękę, no ale "Janusze biznesu" nieraz utrudniają udane zakupy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|