Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M17 Gazela->SHL M17 Gazela rok. 1968 by Mysza

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
SHL M17 Gazela rok. 1968 by Mysza <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
towot
PostWysłany: Pią 22:43, 19 Cze 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

No tak, ale jak się człowiek nie zna, to fachman od razu się skapuje z kim ma do czynienia. A jak robi raz dobrze, a raz źle, to ja dziękuję za taką usługę. Może będzie robił mój wał i będzie akurat miał zły humor... Dlatego lepiej sobie z nim dać siana. Do silnika W2 można kupić dobre tłoki, więc ja bym radził najpierw szlif, a potem wał ze sworzniem do regeneracji. Co do składanie się nie wypowiadam, bo moja Gazela wciąż czeka, a w tym temacie mruty jest specjalistą. Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
myszap
PostWysłany: Sob 15:25, 20 Cze 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legnica

Dzieki za wszystkie informacje. Trochę poczytałem o [link widoczny dla zalogowanych] i chyba tam oddam wał plus szlif.
Dzisiaj bawiłem się z piaskowaniem i uzyskałem następujący efekt. Jak już gdzieś ktoś pisał "jaki dostarczysz materiał taki uzyskasz efekt". Wezmę jeszcze papierem zjadę większe rysy i jeszcze raz wypiaskuję.






Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez myszap dnia Sob 18:15, 20 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
myszap
PostWysłany: Pon 12:01, 22 Cze 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legnica

Kurde jestem w kropce jeżeli chodzi o regeneracje walu i szlif . Czytając komentarze Pan Lubiński z Iławy czasem robi lepiej czasem gorzej natomiast Marek Olachowski [link widoczny dla zalogowanych] ma wysoką cenę . Już sam nie wiem co robić i gdzie wysyłać.

Dzwoniłem do obu Panów i ceny kształtują się następująco:
Zakres prac: Regeneracja wału (centrowanie, wyważenie itp.), nowa tuleja na korbowodzie oraz łożysko, szlif cylindra oraz nowy tłok z pierścieniami (u Pana Olechowskiego tłok z epoki).

Pan Lubiński z Iławy - ok. 250 - 280zł
Pan Olachowski z Poznania - ok. 480 - 550 zł

Jak łatwo zauważyć rozbieżność cenowa jest spora trochę mnie zabiła cena z Poznania . Macie może jeszcze jakieś inne zakłady ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez myszap dnia Pon 12:01, 22 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Pon 20:06, 22 Cze 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

O kurdę, to są ceny dwukrotnie wyższe niż 2-3 lata temu. Ciekawe czy przypadkiem są takie wysokie bo to wał do Gazeli, bo jakieś 2 lata temu za regenerację wału do M11 u M.Olachowskiego zapłaciłem chyba 220 zł.
Ja po akcji z Panem Lubińskim na własnej skórze nauczyłem się, że tanie mięso to psy jedzą, atkże u tego ostatniego absolutnie nie zrobię już nic.
Ostatnio mój kolega robił szlif i regenerację wału u Pana Krzysztofa Jankowskiego, który ma warsztat przy ul. Targowej w W-wie. Oglądałem jego robotę, to wygląda OK, więc jak chcesz to zadzwoń do niego, nr tel. 601-38-22-16. Nie powiem nic na temat ceny, bo nie wiem ile płacił.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kuba_ce
PostWysłany: Pon 21:12, 22 Cze 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Buk

Niektórzy tutaj robią [link widoczny dla zalogowanych] jeszcze nie przystępowałem do tematu więc osobiście nie mogę nic polecć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzychu
PostWysłany: Czw 11:40, 25 Cze 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bieruń

kuba_ce napisał:
Niektórzy tutaj robią [link widoczny dla zalogowanych] jeszcze nie przystępowałem do tematu więc osobiście nie mogę nic polecć

Jak wysyła się wał z cylindrem do Pana Olachowskiego to Pan Mostowy dobiera tłok, robi szlif i koryguje kanały Mruga .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
myszap
PostWysłany: Czw 16:54, 25 Cze 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legnica

W końcu się zdecydowałem gdzie oddam do Pana Olachowskiego. Trochę mnie to będzie kosztowało, ale zależy mi na jakości. Wczoraj wysłałem paczkę Kwadratowy wiec teraz tylko czekać i kompletować resztę części tj. łożyska, uszczelniacze itp. Zleciłem szlif cylindra + dobór tłoka razem z pierścieniami oraz pełną regenerację wału. Jak części wrócą wrzucę zdjęcia.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Czw 21:34, 25 Cze 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Mam nadzieję, że będziesz zadowolony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Nie 9:10, 28 Cze 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Z korygowaniem kanałów to warto dać więcej i mieć spokój, u Lubińskiego możesz zapomnieć o tym i krawędzie jak żyletki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
myszap
PostWysłany: Wto 14:53, 30 Cze 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legnica

Apropo twojej odpowiedzi
"Z korygowaniem kanałów to warto dać więcej i mieć spokój, u Lubińskiego możesz zapomnieć o tym i krawędzie jak żyletki."
to znaczy, że dobrze czy źle z tymi kanałami ? I czy on to robi czy nie ? Kwadratowy Bo nie wiem o co chodz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Nie 13:37, 05 Lip 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Nie robi, a powinien, jak nie będą okna fazowane to pierścienie mogą zahaczyć i pęknąć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
myszap
PostWysłany: Wto 13:13, 21 Lip 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legnica

Witam po przerwie. Jestem aktualnie po złożeniu silnika i próbie odpalenia. Za cholerę nie mogę go uruchomić nie wiem co jest grane. Wydaje mi się, że problem jest po stronie zapłonu, ponieważ iskra jest dobra paliwo z gaźnika dostaje się do komory spalania niby wszystko jest oki. Zapłon ustawiłem 3,5 mm przed GMP, odstęp na przerywaczu 0.25 mm, odstęp na świecy 0,4 mm wszystko ze szczelinomierzem oraz na żarówkę. Próbowałem też zmieniać ustawienie zapłonu raz w jedna raz w drugą ale nie dało to skutku. Jak kopię to nóżka odbija czasem strasznie mocno i nawet się zdarzy, że motocykl odpali na jakąś 1 - 2 sek przy odkręconej manetce na maxa. Ustawienie gaźnika pegaz, iglica na 3, śruba pionowa wkręcona do oporu, śruba pozioma 1,5 obrotu od maxa.
Zastanawiam się już nad zakupem zapłonu CDI może to pomoże, ale chciałbym najpierw odpalić i zobaczyć czy wszystko chodzi jak powinno po szlifie itp.

Macie jakieś pomysły jak go uruchomić ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Wto 14:54, 21 Lip 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Opóźnij troszkę zapłon i przejrzyj gaźnik czy przypadkiem dysza pod iglicą się nie poluzowała.
Wygląda na to że zalewa go.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gazela dnia Wto 14:55, 21 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bromba111
PostWysłany: Wto 16:28, 21 Lip 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: kraków

Jak zalany to trzeba maksymalnie pochylić motór na lewo odkręcić gaz na maksa i kopać . Po czterech 5 kopnięciach powinien zaskoczyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Wto 22:30, 21 Lip 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

A jak obluzowana dysza pod iglicą to nic nie da pochylenie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny Strona 2 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M17 Gazela->SHL M17 Gazela rok. 1968 by Mysza
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group