Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Śro 10:31, 15 Sie 2007 Temat postu: [M11] Benzyna |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
pawe86
|
Wysłany: Śro 11:28, 15 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
a gdzie dostaniesz teraz olowiowa??.... i ja jezdze na czerwonym oleju do kosiarek (zajebiscie na tym chodzi..)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Śro 13:04, 15 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Co kolwiek byle nie diesel Słyszałem ze Ultimate daje rade
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Demmli
|
Wysłany: Wto 0:06, 20 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łuków
|
Jeśli chodzi o ołów w benzynie to mił on pare zadań do spełnienia. Podwyzszał liczbe oktanową jak i zmniejszał tarcie elementów z którymi miał styczność. Dziś nie musi smarować czesci bo sa wykonane z lepszych materiałów ale nadal jezdża zabytki takie jak SHL
Rozwiązaniem jest kupienie odpowiedniego dodatku opartego na organicznej soli potasu. Jest to dostepne na stacjach benzynowych. Osobiście nie próbowałem
Ilość oktanów oznacza odporność benzyny na spalanie stukowe. Za czasów SHL-ek benzyny miały 78 oktanów a dziś 95 i wiecej. Żeby było lepsze spalanie dzisiejszej benzyny nalezy podnieść sprężanie do jakichs 9 dla benzyny 95.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jenny
|
Wysłany: Wto 21:56, 20 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarocin
|
Ja próbowałam tego dodatku...jeżdżę na nim cały miniony już w sumie sezon. nie zauważyłam znaczących zmian szczerze powiedziawszy...
Ale z tego co wiem warto go stosować, zmniejsza się zużycie części silnika.
Dodatek ten nie jest drogi, około 3 zł, pytajcie o dodatek potasowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Demmli
|
Wysłany: Wto 22:41, 20 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łuków
|
Zapytam sie doktora na wydziale co powie o tego typu dodatkach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Śro 0:41, 21 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Demmli napisał: |
Jeśli chodzi o ołów w benzynie to mił on pare zadań do spełnienia. Podwyzszał liczbe oktanową jak i zmniejszał tarcie elementów z którymi miał styczność. Dziś nie musi smarować czesci bo sa wykonane z lepszych materiałów ale nadal jezdża zabytki takie jak SHL
Rozwiązaniem jest kupienie odpowiedniego dodatku opartego na organicznej soli potasu. Jest to dostepne na stacjach benzynowych. Osobiście nie próbowałem
Ilość oktanów oznacza odporność benzyny na spalanie stukowe. Za czasów SHL-ek benzyny miały 78 oktanów a dziś 95 i wiecej. Żeby było lepsze spalanie dzisiejszej benzyny nalezy podnieść sprężanie do jakichs 9 dla benzyny 95. |
W takim razie mam do Ciebie takie pytanie :
Od iedy zaczęto dodawać do palw czteroetyle?
Kiedy pojawiły sie benzyny etylizowane?
Jakoś przed wojną pojazdy jeździły na czystej dodatkowo na mieszankach spirytusowych i wszystko się jakoś kręciło.
Czteroetylek dodawany był aby ochronić gniazda i przylgnie zaworowe silników czterosuwowych przed wypaleniem. Obecnie wystarczy je testolitować i problem z głowy. Dwusuwowi bezołowiówka nie szkodzi.Polecam dobry artykuł na ten temat w automobiliście. Nowe silniki tylko są bardziej wyżwłowane (stopień sprężania ok 14) i muszą potrzebowac benzyny wysokooktanowej(min 91 oktanów) Popatrzcie ,że w każdej instrukcji silnika podaje się minimalną liczbę oktanową a nie maksymalną. Aby poprawić spananie wystarczy troszeczkę przestawić zapłon.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jenny
|
Wysłany: Śro 1:48, 21 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarocin
|
bitels, a czy mógłbyś podsunąć ten artykuł jako link...??
Bardzo proszę...chętnie przeczytam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Śro 10:06, 21 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
MUszę poszukać w którym numerze,ale postaram sie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ronin
|
Wysłany: Śro 10:51, 21 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice (Jaworzno)
|
Przychylam się do prośby Jenny, też chetnie przeczytam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 1:11, 11 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
|
pawe86 napisał: |
a gdzie dostaniesz teraz olowiowa??.... i ja jezdze na czerwonym oleju do kosiarek (zajebiscie na tym chodzi..) |
odp: Na ukrainie 78 zapraszamy!
|
|
Powrót do góry |
|
|
|