Autor |
Wiadomość
|
wild
|
Wysłany: Nie 22:52, 05 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Szukałem Suchy czy ktoś tego juz nie napisał nie było i raczej nie ma, więc nie wiem o co chodzi? Temat jest dość świerzy bo z maja.
Czytałem gdzieś ostatnio o tym paliwie, że powinna być ołowiówka, nie wiem czy tu na forum akurat, a że nie miałem wczesniej okazji napisać więc tu wklepałem te wypociny.
Sorry wielkie ale ja akurat bałaganu tu nie robię!
Swoją drogą temat spawania żeliwa też już chyba był
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wild dnia Nie 22:52, 05 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
picek
|
Wysłany: Pon 7:12, 06 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
Suchy zdenerwował się tematem "uszczerbiona tuleja cylindra" - aż strach cokolwiek napisać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Pon 8:13, 06 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Czytałem kiedyś o paliwach i dokładnego cytatu tu nie przytoczę ale w silnikach 2T jest bez znaczenia jaką zawartość ołowiu ma benzyna, co innego w 4T starszej generacji bo tam w jakiś sposób ma to wpływ na zawory. Co innego liczba oktanów, do paliwa o wyższej zawartości oktanów musi być odpowiednio ukształtowana komora spalania tzn. przy dzisiejszym paliwie do silnika S-32 lepiej nadaje się głowica o komorze spalania jak w WSK 175. Nie zgodze się z poglądem Suchego że olej za 8zł jest najlepszy, na dłuższą metę nie jest to żadna oszczędność bo tani olej powoduje powstawanie nagaru a to jak wiemy żadne witaminy dla silnika nie są. Nagar osadza się pod pierścieniami co pogarsza chłodzenie, potem dochodzi do zapieczenia pierścieni i zatarcia. Oleje nowego typu do wysilonych dwusuwów w znacznym stopniu eliminują ten problem a ich cienka warstwa przylegająca do ścianki cylindra pomaga w odprowadzaniu ciepła.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motomaciey dnia Pon 8:32, 06 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Pon 8:24, 06 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
A ja sobie daję głowę uciąć, że temat pt ,,paliwo itd" gdzieś już jest i nawet był miejscem ostrych bijatyk z tego co mi siedzi w pamięci.
Ale ta aluzja to nie koniecznie specjalnie do autora tego tematu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wild
|
Wysłany: Pon 8:45, 06 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
motomaciey napisał: |
Czytałem kiedyś o paliwach i dokładnego cytatu tu nie przytoczę ale w silnikach 2T jest bez znaczenia jaką zawartość ołowiu ma benzyna, co innego w 4T starszej generacji bo tam w jakiś sposób ma to wpływ na zawory. |
Ołów miał za zadanie zabezbieczać gniazda zaworów, które kiedys były robione z gorszych materiałów, towrząc taką poduszkę zabezpieczajacą.
Ja właśnie pisałem odnośnie silników 2 T - w naszych SHL, poza tym wg mojej wiedzy gdy te silniki produkowano beznyzna też była bezołowiowa, a ołów wprowadzono tak jak już pisałem, początkowo dla zwiększenia liczby oktanowej. Wiedzę tę oparłem na serwisówce, a tego nie napisał byle jakiś inzynier, więc bazując na tych doswiadczeniach nie zgodzę się że ołowiowa może być stosowana do silnika typu S 32.
Kwestia oleju nigdy nie bedzie rozstrzygnięta i nie radze pisać już o tym. Moim zdaniem nikt nie odpowie nam czemu teraz oleje są lepsze z technicznego i chemicznego punktu widzenia, gdyż chyba wszyscy producenci ukrywają swoje technologie. Można tylko tak stwierdzić - że są syntetyczne dodatki i detergenty. Swoją drogą mechanika takich płynów jest wiedzą do tej pory nie zbadaną wystarczy np. kropla ludwika w wannie wody aby płyn taki przestał być płynem newtonowskim dla których obowiązuje prosta mechanika płynów. Tego w reklamie nam nikt nie powie - słuchajcie, ale nie wiemy czy pompa w waszym samochodzie pozwoli na odpowiednia smarowanie panewek itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|