Autor |
Wiadomość
|
pawe86
|
Wysłany: Pon 17:29, 19 Lip 2010 Temat postu: Motocykl z silnikiem diesla |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
Witam ostatbio wpadlem na pomysł zrobienia motocykla z jednocylindrowym silnikiem diesla, silniczek znalazłem na alledrogo i wychodzi ze przesyłka będzie droższa od niego, rama na kołach od jakiegoś starego i taniego japończyka. Ogólnie wszystko zrobić żey wyglądało na caferacera.
[link widoczny dla zalogowanych]
Oto silnik
a skrzynie wziąć z jakiegoś innego silnika(odciąć ja i zaślepić zeby olej nie wyciekał, sprzęgło suche, za pomocą pasków klinowych bądź zebatego przenieść napęd z silnika na skrzynię i dalej na koło łańcuchem.
Co myślicie o takim wynalazku??
dodam że spalanie wyniesie ok 2l/100km moc nie jest porażająca ale moment jak najbardziej, te silniki w różnego rodzaju traktorkach potrafią wiele:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mruty
|
Wysłany: Pon 19:32, 19 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
W amerykańskim wojsku mają motory z silnikami diesla żeby nie wozić dwóch rodzajów paliw. W Polsce nie widziałem jeszcze takiego wynalazku choć były też maluchy na ropę. Powodzenia w pracach pochwal się jak zaczniesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CZESIO1958
|
Wysłany: Pon 19:34, 19 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
Czekaj , czekaj
Czytalem o Indyjskim royal enfieldzie seryjnie z dieslem . A nawet raz w Jaworznie widziałem i slyszalem takowego. Oszczędny będzie napewno ale co z kulturą pracy i innymi aspektami takiego szczepu??
Ten Indyjski byl projektowany lub zadaptowany fabrycznie, a w twoim przypadku musisz się sporo nagłówkować żeby to mialo rece i nogi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Pon 20:23, 19 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Zgadza się Czesio, były takie Enfield'y. 7-konny, jednocylindrowy Taurus 351 i dwucylindrowy Centaurus 851 który miał ok 20KM. Był też model o pojemności 426ccm ale nie znam jego szczegółów, niestety we wszystkich przypadkach dynamika motocykli nie powalała na kolana.
pawe86, proponuję Ci go wcisnąć w jakąś lekką ramę jakiejś 125/250-tki
Tu znajdziesz kilka ciekawych projektów:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motomaciey dnia Pon 20:31, 19 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Pon 20:46, 19 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
Ja myślalem o ramie od czegoś większzego, bo co jak co ten silnik waży ze 150kg a rama 125 raczej tego nie wytrzyma...
myslalem o ramie np od XJ600 starej można to dorwać za 1000 z aktualnym przegladem i silnikiem rozwalonym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Pon 21:49, 19 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
No tak ale trzeba by to maksymalnie odchudzić żeby nie robiło więcej hałasu niż jeździło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Wto 7:08, 20 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
Myślę że moment jest tak duży że będzie jechało, widziałem traktorek z tym silnikiem który ciągnął przyszepę 4tonową załadowaną więc do motocykla wystarczy raczej.... a i taka jest opcja cafe wywalasz wszystko co niepotrzebne:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Wto 17:23, 20 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Z tego co wyczytałem o tym silniku to ma on pojemność 567ccm, waży 105kg a moc wynosi 6,7KM przy 2000rpm więc jak na cafe racera troch licho. Może bardziej pasowałoby do ramy ze skrznią od AWO ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mcfrag
|
Wysłany: Wto 17:59, 20 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DWL
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Wto 18:08, 20 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
Zresztą nie iwem czy dojdzie do skutku bo okazuje się ze fudusze znajduja inne wazniejsze przeznaczenie,
nie chodzi o moc najbardziej zalezy mi na ekonomice jazdy bo jak mi moja XJ wciąga 5-8l/100 to trochę dużo a co jak co na shlkę jeztem o wile za duży po ok 1h jazdy nie daję rady.... a po za tym 2l/100km jest kuszące:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CZESIO1958
|
Wysłany: Wto 18:38, 20 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
Wiadomo zawsze to oszczędniej.
Ale co do skrzyni z AVO to polemizowal bym . Musial tam by być napęd na kardan, więc i kolo pod takie coś . A prostszy jest napęd łańcuchem . Tylko jaka skrzynia zeby to miało rece i nogi. I jeszcze , przy łańcuchu o wiele łatwiej jest dobrać przełożenie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez CZESIO1958 dnia Wto 18:39, 20 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
grad74
|
Wysłany: Nie 21:52, 24 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Maj 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Trochę odgrzeję kotleta. Mnie też mooocno jarają motocykle z silnikami Diesla, a już sam odgłos silnika to po prostu bajka. Na YT jest teraz sporo filmów z takimi właśnie motocyklami. Jednak z powodów finansowych zakup gotowego Royala odpada (choc pojawiają się sporadycznie i kosztują po 5-6 Tysięcy Eurasków, albo i tyle: [link widoczny dla zalogowanych] ) A takie "cudaki" jak Triumphy czy inne są jak Yeti, słyszało się że są i nawet ktoś im kiedyś fotę zrobił, ale nikt nigdy nie widział tego w sprzedaży. Mi się natomiast podoba coś w tym stylu: https://www.youtube.com/watch?v=IPYEACMUFk4. Bo to jest w zasięgu i finansowym i możliwości jeśli chodzi o koszt zakupu. Czy ktoś z Was miał już jakieś doświadczenia z czymś takim? A może poza naszymi Helkami , ktoś też na coś takiego "choruje"?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grad74 dnia Pon 20:48, 25 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Nie 10:41, 21 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Swego czasu chorowałem na boardtracker'a z silnikiem stacjonarnym benzynowym wolnoobrotowym. Kupiłem nawet silnik i rozkminiłem jakigo przeniesienia napędu użyć, a więc idealnie pasuje przekładnia CVT wyszabrowana z dużego quada, którego silnik z kolei wywodzi się ze skutera. Końcowa przekładnia przód/tył otwiera nam furtkę do zabawy z wózkiem bocznym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grad74
|
Wysłany: Nie 23:27, 21 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Maj 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
No dobra Rozwiń myśl odnośnie przekładni końcowej może wkleisz jakieś zdjęcia albo linki bo nie bardzo kumam o co chodzi, ale Temat wydaje się mega ciekawy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Wto 13:03, 23 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Pierwsza przekładnia to automatyczna bezstopniowa CVT ze sprzęgłem suchym odśrodkowym, a druga to reduktor przód/tył. Poszukaj w google silnika GY6 do ATV, najlepiej short case
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|