Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Ogólne->Pytanie laika: Czym się różni silnik SHL od WSK?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
Pytanie laika: Czym się różni silnik SHL od WSK? <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Śro 16:35, 07 Kwi 2010 Temat postu: Pytanie laika: Czym się różni silnik SHL od WSK?







Witam wszystkich Mruga

Z góry sorry za takie banalne pytania, ale dopiero zaczynam przygodę z takimi silnikami. Więc czy silnik SHL M17 Wiatr (1969) różni się czymś od silnika kobuzowskiego? Muszę kupić parę rzeczy z elektryki tzn: Kondensator, Przewód kondensatora, Platynki, Cewkę zapłonową, cewkę ładowania, cewkę świetlną, komplet uszczelek, komplet linek, tulejkę korbowodu. Gość w sklepie pytał mnie właśnie czy to jest to samo, bo jak tak, to zamówi te części, tyle że nie wiedziałem więc postanowiłem napisać i się dowiedzieć dokładnie. Bo po co zamawiać, jeśli nie będzie pasować Mruga

Z góry dzięki Mruga
Powrót do góry
kotekkiti
PostWysłany: Śro 21:32, 07 Kwi 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: psk

czym się różni?, bardzo wieloma częściami oczywiście porównując do wsk 175 kobuz, czyli - cylinder, głowica, wał, elektrownia, tryby biegów, wałek zdawczy, automat biegów itp, praktycznie większość, oczywiście dużo z tych rzeczy co napisałem, to można zamienić na te z wsk 175, ale to już nie oryginał. Z tych części co chcesz kupić to będzie pasowało: komplet linek (gaz ,hamulec sprzęgło, ssanie) i tulejka korbowodu, co do elektrowni, to lepiej zamów z wsk 125 elementy, uszczelek silnika nie dostaniesz, tylko gambit i wycinasz, lub tektura i silikon, jeśli coś źle napisałem, to mnie poprawcie . pozdro

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kotekkiti dnia Śro 21:35, 07 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 22:45, 07 Kwi 2010 Temat postu:







No właśnie chodzi mi o to, żeby to było wszystko oryginalne. Tylko nie wiem skąd dorwać te części. Jedyne co mi teraz przychodzi do głowy to w sobotę jechać na giełdę do Krakowa. I teraz pytanko: Ja jako laik, skąd mam wiedzieć, czy te części są akurat od tego motocykla? A może jeszcze pod ten zapłon podejdą podzespoły od innej SHL? Niepewny
Powrót do góry
pawe86
PostWysłany: Czw 7:29, 08 Kwi 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

co do skrzyni to pierwsze WSK 175 miały taka jak gazela, te z miejscem na rozrusznik. prądnice zależy jaka masz?, stefe czy polską jak polską to pewnie na 12V możesz znajeść taka na allegro, albo zamienić ja na 6 i 12 V. platynki, tulejka korby będą pasować z WSK 175 cewkę zapłonową musisz kupić pod napięcie instalacji, zależy jaka prądnica, a co do uszczelek to ja uszczelniam na Victor reinz czy jakoś tak to się pisze, ciekawy sylikon o kolorze szarym, bardzo ładnie uszczelnia, znajomy który zajmuje się remontami różnych BMW itp go używa i chwali sobie....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kotekkiti
PostWysłany: Czw 8:35, 08 Kwi 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: psk

o cholera sorki, nie doczytałem że chodzi o shl gazela, myślałem że m11 W, więc nie bierz tego posta wyżej pod uwagę, to się tyczy różnic między silnikiem W2A i tym z WSK 175, więc większość rzeczy pasuje zamiennie, jedynie komplet uszczelek nie będzie pasować

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 20:16, 08 Kwi 2010 Temat postu:









Prądnice mam taką. Czyli jak, mogę bez wahania kupować części od WSK 175? Niepewny
Powrót do góry
kotekkiti
PostWysłany: Pią 7:38, 09 Kwi 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: psk

tak, tylko patrz na cewke zapłonową żeby była na 12v, reszta raczej bez znaczenia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Pią 7:50, 09 Kwi 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

a na pewno masz cewki spalone, te ładowania i swiateł?, może są ok i nie trzeba nowych kupować....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 11:04, 09 Kwi 2010 Temat postu:







Myslisz ze po 17 latach stania w bezruchu w tym 2 lata na polu pod gołym niebem bedzia działały? Jak je moge sprawdzić czy sa ok?
Powrót do góry
pawe86
PostWysłany: Pią 17:38, 09 Kwi 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

myslę że będą działały, możesz zmierzyć ich rezystancję, zprawdzić czy uzwojenia nie są zwęglone po cześci albo bardzo ciemnie, powachać... jest wiele sposobów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 22:08, 11 Kwi 2010 Temat postu:







Dzięki za odpowiedzi, ale za elektrykę wezmę się w swoim czasie Mruga Mam jeszcze parę pytań, a nie chcę zakładać nowego tematu, bo nie ma to większego sensu Mruga Jak zdjąć tylnie koło? mam już rozebrany cały motor, zostało tylko tylnie koło i osłona łańcucha, ale za żadne skarby nie mogę ściągnąć tego przeklętego koła... są tam jakieś zabezpieczenia czy co? I jeszcze jedno dziś sąsiad powiedział mi że Gazela miała chromowane koła (więc była w wersji lux) I tu moje pytanie: Które części były chromowane, a które cynkowane, to już sporo lat temu było więc sąsiad już nie pamięta za bardzo. Więc byłbym wdzięczny za dokładną listę rzeczy Mruga

Dzięki Mruga
Powrót do góry
pawe86
PostWysłany: Pon 7:14, 12 Kwi 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

co do koła to wybijasz tylną os koła nastepnie wyjmujesz tulejke dystansowa i koło....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 8:01, 12 Kwi 2010 Temat postu:







Tyle ze poodkrecalem śruby i bije młotkiem w oske, ale ona nawet nie drgnie. A nie chce nic urwac.
Powrót do góry
kotekkiti
PostWysłany: Pon 21:27, 12 Kwi 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: psk

bijąc w ośkę raczej nic nie urwiesz, musiało gdzieś na łożyskach zapiec-zaklinować-zardzewieć i dlatego jest ciężko, proponowałbym żebyś wziął jakiegoś twardego pręta (najlepiej o ciutkę mniejszej średnicy niż ośka, badź takiej samej lekko go zaostrzyć na końcu (do szpica) byle centrycznie - bo o ile się nie mylę to na ośce jest zrobiony dołek właśnie do wybijania, dobry młotek no i mocno ale z wyczuciem za przeproszeniem przypierdolić, taka moja rada, ale może ktoś ma inny sposób. pozdro i powodzenia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 21:34, 12 Kwi 2010 Temat postu:







Dzięki za odpowiedź, jutro się za to porządnie wezmę. Jutro też czyszczenie zaczynam Mruga
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Ogólne->Pytanie laika: Czym się różni silnik SHL od WSK?
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group