Autor |
Wiadomość
|
mm8255
|
Wysłany: Nie 2:28, 01 Gru 2013 Temat postu: Remont czy to się opłaca? |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Witam serdecznie, temat może nietypowy ale już wyjaśniam o co mi chodzi...
Czy lepiej kupić SHL i samemu go wyremontować czy też kupić już odremontowaną sztukę. Znalazłem jedną za 1500zł m11 z 1967 bez papierów w oryginalne nie na chodzie, czy to dobra cena?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kuul1001
|
Wysłany: Nie 11:19, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zduńska Wola
|
Witaj
wszystko zależy ile musisz zapłacić za odrestaurowany motorek, musisz policzyć wszystkie koszty jakie byś poniósł podczas remontu i porównać czy to ci się opłaca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Nie 13:55, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Taniej jest na pewno kupić gotowy.
Bo nikt nie da tyle ile wydaje się kasy na remont.
Tylko nas rajcuje robienie samemu.
Ale nie każdy potrafi, ma gdzie i ma ochotę.
Kosztowo bezdyskusyjnie taniej jest kupić gotową.
Oczywiście jeżeli masz zaufanie do remontu, ale to już inna bajka.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mm8255
|
Wysłany: Nie 15:43, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Myślicie że 3000zł wystarczy na remont? tak zebym zmieścił się w budżecie 5000zł tylko ja mówie o remoncie a nie jak większość zamienia orygial na chińszczyzne - czyli na oryginalnych częściach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Nie 16:15, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
A ile zrobisz sam?
A nawet jak zrobisz dużo to i tak nie wystarczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Nie 19:19, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Może i 3000 starczy na remont jeżeli motocykl jest kompletny i z papierami, a większość prac np. malowanie wykonasz sam.
Shl-ki na alle... itp po remoncie kupisz nawet za 3-4 tysiące złotych, tylko jak dochodzi do oględzin okazuje się to składak, a jedynym kosztem remontu był zakup farby i nieudolne malowanie. Paweł gazela dosyć się naoglądał takich pseudo wyremontowanych motocykli zanim kupił tą jedyną.
Dobry i uczciwy remont musi kosztować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bodzys
|
Wysłany: Nie 22:06, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Moim zdaniem jak masz predyspozycję do majsterkowania i lubisz dłubać przy motorkach to lepiej sobie samemu wyremontować, poznajesz wtedy motocykl i wiesz co i gdzie jest. W razie jakiejkolwiek awarii łatwiej zdjagnozować i zlokalizować problem. Pomijając fakt jaka frajda z tego co się samemu zrobiło i pojeździć na tym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sigar
|
Wysłany: Wto 12:49, 03 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sieradza
|
Ja teraz trochę dubie przy swojej shl ,jest super dlatego proponował bym Ci zrobić samemu remont,wiesz co zrobisz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mm8255
|
Wysłany: Pią 18:17, 06 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Dzieki za odpowiedzi, generalnie dużo dlubie przy motocyklach nowszego typu - od lat jeżdżę motocyklami. Problem jest tylko... w silniku. U siebie sam robie wymiany oleju, regulacje, zaworów, wymiany zestawu napedowego sprzęgła. Natomiast nigdy nie rozbieralem silnika tak na elementy pierwsze... i tego się obawiam...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Pią 18:48, 06 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Jeżeli masz podstawową wiedzę na temat silników motocyklowych, umiesz trzymać klucz i młotek, to powinieneś sam podołać remontowi. Pewnie znajdziesz kogoś kto za kasiorkę wyremontuje Tobie silnik, ale to nie to samo co wykonać remont samemu.
W silniku SHL nie ma nic skomplikowanego. Poznasz lepiej swój motocykl i w razie awarii sam zdiagnozujesz usterkę.
Na forum wielokrotnie poruszano temat remontu silnika, więc jest gdzie szukać pomocy.
Remontuj sam- nie ma strachu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bies
|
Wysłany: Nie 18:08, 08 Gru 2013 Temat postu: Re: Remont czy to się opłaca? |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
mm8255 napisał: |
Znalazłem jedną za 1500zł m11 z 1967 bez papierów w oryginalne nie na chodzie, czy to dobra cena? |
Koszmarna cena i pomysł.
Remont się nie opłaca, a w efekcie otrzymujesz moto bez klimatu.
Kupić wyremontowane jeszcze gorzej, dostaniesz ulepa z pospawaną ramą którego po roku wypryszczy.
1500zł za moto bez papierów i 3000zł za remont....
Ciężko o gorszy pomysł !
W tym roku (2013) kupiłem za 2400zł !
http://www.shlka.fora.pl/nowy-nabytek,40/shl-m11-1963,7576.html
Przepiękny i wartościowy motocykl !
Kilka lat szukania, allegro z filtrem shl 3-5h przeglądane kilka razy dziennie, ale warto było, moja shl jest wyjątkowa i nie widziałem ładniejszej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Monini
|
Wysłany: Nie 18:39, 08 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: świętokrzyskie
|
Jak kupisz ,,wyremontowany" z hasłem ,,silnik igła" po remoncie to nigdy nie masz pewności czy tak jest, bo może ktoś go ,,wyremontował" na najtańszych chińskich częściach tylko po to by go sprzedać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Pon 17:40, 09 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Nasuwa się odwieczne powiedzenie:
"Chcesz by coś było dobrze zrobione, zrób to sam!!!"
Od razu mówię, bez papierów NIE KUPUJ !!!!! To samo z historiami typu "możliwość zarejestrowania na zabytek" czy "papiery są gdzieś muszę poszukać"
Będziesz żałował.
Kup z dokumentami, jak najbardziej kompletną. Masz wątpliwości wstaw zdjęcia na forum, nikt Ci jej nie sprzątnie sprzed nosa, a jeżeli tak, to dostanie w pysk.
Z tego co wyczytałem w innym temacie, masz pojęcie o ustawianiu zaworów, czy wymianie sprzęgła. Uwierz mi w SHL mniej śrub odkręcisz żeby silnik rozpołowić. Jeżeli spodziewasz się problemów ze złożeniem rób jak najwięcej zdjęć. Podczas remontu mojej Gazeli zrobiłem więcej zdjęć niż mojej rodzinie przez 2 lata.
I najważniejsze, nie bój się pytać. 99% forumowiczów zdobywała wiedzę samemu przez próby i upadki, i chętnie się z Tobą nią podzielą.
A frajda po skończeniu remontu... BEZCENNA !!!!!!!!!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mm8255
|
Wysłany: Sob 16:37, 28 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Dlatego kupiłem motocykl z papierami! Dzięki za odpowiedź!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Pon 15:36, 30 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Temat nie jest nietypowy, był już na forum poruszany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|