Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Ogólne->Wybór łańcucha

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Wybór łańcucha <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Nie 11:17, 10 Paź 2010 Temat postu: Wybór łańcucha







Proszę was o poradę jaki łańcuch kupić? Byle nie był za drogi, planuję robić raczej krótkie trasy max 20 km od domu 2x w miesiącu. Na allegro jest rozpiętość cenowa od 17 do 60 zł. Czy jest między nimi różnica?
Czy ktoś próbował kupować łańcuch z metra, np. od jakiejś maszyny rolniczej? Czy jak kupować łańcuch to od razu w kpl. z zębatkami zakładając że zębatka jest średnio zjechana?

Pytania może troszkę amatorskie, ale przecież amatorem jestem, a na forum o łańcuchach jest niewiele. Pozdrawiam.
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Sob 17:24, 16 Paź 2010 Temat postu:







Czy koledzy posiadają w swoich SHL wał kardana? Nikt tu z obecnych nie wymieniał łańcucha?
Powrót do góry
mruty
PostWysłany: Sob 18:23, 16 Paź 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Łańcuch zawsze najlepiej zakładać kompletem z zębatkami. A co do kwestii cenowej to pewnie jak zawsze im droższe tym lepsze na dłużej starczy po co kupować tani gówniany łańcuch który rozciągnie się po przejechaniu 40 km. Na to już sobie sam odpowiedz ile wydasz na łańcuch.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
irek
PostWysłany: Sob 22:21, 16 Paź 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

To z tymi cenami to też nie można tak generalizować.
Jak jak doświadczenie uczy nożna kupić 2 nity za 10 zł i można podobne (wręcz identyczne) nity kupić za 10 zł ale za 0,5 kg Mruga
Co do łańcucha wiadomo, że nie będziesz kupował łańcucha do Eli na X-Ringach, bo niby po co.
Myślę że kupując łańcucha za 30- 40 zł "Będzie Pan zadowolony" Mruga
Oczywiście popieram kol. mruty - wymień cały zestaw łańcuch + obie zębatki.
Do tego jeszcze jakiś dobry smar do łańcuchów (nie mylić z przepracowanym olejem z forda Taty czy towotem) i będzie śmigać jak głupie Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Nie 20:07, 17 Paź 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

A co do adoptowania łańcucha z maszyny rolniczej itp. to mój brat (starszy ode mnie o 13 lat) opowiadał mi kiedyś że wsadził łańcuch do swojej wski z jakiejś maszyny ze stoczni Gdańskiej. Był niby o wiele lepszy niż taki jak można było wtedy kupić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 19:54, 18 Paź 2010 Temat postu:







irek napisał:

Do tego jeszcze jakiś dobry smar do łańcuchów

Najlepiej smar grafitowy i zatopić w ROZGRZANYM smarze (nie mylić z gotującym) na parę minut.A odnośnie łańcucha jak koledzy mówią nie naj tańszy czy bardzo drogi bo nie ma zbyt dużych przeciążeń ale tani i dobry.Kup sobie czeski kosztuje ze 40 zł.
Powrót do góry
wild
PostWysłany: Czw 14:39, 21 Paź 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

SHLnik napisał:

Najlepiej smar grafitowy i zatopić w ROZGRZANYM smarze (nie mylić z gotującym) na parę minut.


Nie wiem po co stosować takie staroświeckie metody. Kup Castrol spray za 30 zł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 15:04, 21 Paź 2010 Temat postu:







wild napisał:
Nie wiem po co stosować takie staroświeckie metody

takie metody jakie motocykle Mruga
Powrót do góry
mruty
PostWysłany: Czw 20:03, 21 Paź 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Sprayem zasrasz pół garażu albo motocykla a i tak spłynie po chwili. Po to się zatapia w gorącym smarze żeby dostał się wszędzie a taki łańcuch posłuży o wiele dłużej niż obsikany nie wiadomo czym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
irek
PostWysłany: Czw 22:13, 21 Paź 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Mam akurat tego Castrola i nie zamienię go na żaden smar (nawet grafitowy)
Jest dość gęsty w zasadzie po odparowaniu środka nośnego, nie wiem czy nie będzie bardziej gęstszy od smaru. Na pewno się nie rozbryzguje jak w przypadku smaru.
Jak dla mnie wada jest tylko to że jest biały - śmiesznie wygląda na łańcuchu starego grata Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Czw 22:35, 21 Paź 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Do łańcuchów w szczelnych obódowach nie stosuje się smarów w spray'u bo po co ? Gęsty smar grafitowy ławiej łapie zabrudzenia ale tylko na łańcuchach pracujących bez osłony za to dłużej się trzyma. Do M11 i M17 proponuję jak najgęstrzy smar.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Pią 9:37, 22 Paź 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Wszystko co piszecie jest prawdą tylko czy wiecie który elementy łańcucha mają być tak naprawdę smarowane? Które wykonują największą pracę?

Dokładnie smarowane muszą być miejsca łączeń płytek , tam występują największe tarcia oraz tulejki łańcucha. Dlatego stworzono łańcuchy o-ring i x-ring itp.Te łańcuchy maja porcje smaru zamkniętą uszczelnieniami.

[link widoczny dla zalogowanych]

Ich zużycie powoduje ,że łańcuch łapie luzy na boki oraz zaczyna się wyciągać.

Smar grafitowy jest dobry tyle ,że gęsty i aby wniknąć pomiędzy płytki należy go rozgrzać , po takim zabiegu trzeba dokładnie łańcuch oczyścić, resztki smaru na zewnętrznych powierzchniach powodują przyklejanie się drobinek kurzu ,co powoduje szybsze zużycie elementów łańcucha. Dodatkowo taki zabieg trzeba wykonywać wg. instrukcji co 6000, jest to cholernie niewygodne i brudne zajęcie.Dodam jeszcze ,że według instrukcji to powinien być łój zmieszany z grafitem koloidalnym...

Współczesne smary biją na głowę smar grafitowy. Zwłaszcza ,że zawierają związki Lit- u który powoduje dodatkowa ochronę elementów współpracujących pokrywając ja cienką warstewką.

Podstawowa ich zaleta to że zawierają środki penetrujące które powodują wnikanie smaru głęboko w poszczególne elementy łańcucha. Rozpuszczalniki po krótkim czasie odparowują i cząstki stałe nie wypływają z smarowanych powierzchni. Nadwyżkę smaru łatwo ściągnąć nie brudząc się przy tym.
A najważniejsze nie trzeba demontować łańcucha z motocykla i zabieg smarowania można wykonać częściej , nawet w przypadku motocykli z osłonami , zdemontować tylko dekiel od strony koła łańcuchowego.

A co do osłon, to skuteczne są tylko gumowe takie jak mają MZ.
Do osłon takich jak w shl pył wnika i co gorsze tam zostaje, u mnie 11 W dolna ważyła chyba z 5 kg Hyhy a łańcuch był cały oblepiony.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Pią 9:48, 22 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Ogólne->Wybór łańcucha
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group