Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Nie 11:17, 10 Paź 2010 Temat postu: Wybór łańcucha |
|
|
|
Proszę was o poradę jaki łańcuch kupić? Byle nie był za drogi, planuję robić raczej krótkie trasy max 20 km od domu 2x w miesiącu. Na allegro jest rozpiętość cenowa od 17 do 60 zł. Czy jest między nimi różnica?
Czy ktoś próbował kupować łańcuch z metra, np. od jakiejś maszyny rolniczej? Czy jak kupować łańcuch to od razu w kpl. z zębatkami zakładając że zębatka jest średnio zjechana?
Pytania może troszkę amatorskie, ale przecież amatorem jestem, a na forum o łańcuchach jest niewiele. Pozdrawiam.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 17:24, 16 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
|
Czy koledzy posiadają w swoich SHL wał kardana? Nikt tu z obecnych nie wymieniał łańcucha?
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Sob 18:23, 16 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Łańcuch zawsze najlepiej zakładać kompletem z zębatkami. A co do kwestii cenowej to pewnie jak zawsze im droższe tym lepsze na dłużej starczy po co kupować tani gówniany łańcuch który rozciągnie się po przejechaniu 40 km. Na to już sobie sam odpowiedz ile wydasz na łańcuch.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
irek
|
Wysłany: Sob 22:21, 16 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
To z tymi cenami to też nie można tak generalizować.
Jak jak doświadczenie uczy nożna kupić 2 nity za 10 zł i można podobne (wręcz identyczne) nity kupić za 10 zł ale za 0,5 kg
Co do łańcucha wiadomo, że nie będziesz kupował łańcucha do Eli na X-Ringach, bo niby po co.
Myślę że kupując łańcucha za 30- 40 zł "Będzie Pan zadowolony"
Oczywiście popieram kol. mruty - wymień cały zestaw łańcuch + obie zębatki.
Do tego jeszcze jakiś dobry smar do łańcuchów (nie mylić z przepracowanym olejem z forda Taty czy towotem) i będzie śmigać jak głupie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Nie 20:07, 17 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
A co do adoptowania łańcucha z maszyny rolniczej itp. to mój brat (starszy ode mnie o 13 lat) opowiadał mi kiedyś że wsadził łańcuch do swojej wski z jakiejś maszyny ze stoczni Gdańskiej. Był niby o wiele lepszy niż taki jak można było wtedy kupić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 19:54, 18 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
|
irek napisał: |
Do tego jeszcze jakiś dobry smar do łańcuchów |
Najlepiej smar grafitowy i zatopić w ROZGRZANYM smarze (nie mylić z gotującym) na parę minut.A odnośnie łańcucha jak koledzy mówią nie naj tańszy czy bardzo drogi bo nie ma zbyt dużych przeciążeń ale tani i dobry.Kup sobie czeski kosztuje ze 40 zł.
|
|
Powrót do góry |
|
|
wild
|
Wysłany: Czw 14:39, 21 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
SHLnik napisał: |
Najlepiej smar grafitowy i zatopić w ROZGRZANYM smarze (nie mylić z gotującym) na parę minut. |
Nie wiem po co stosować takie staroświeckie metody. Kup Castrol spray za 30 zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 15:04, 21 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
|
wild napisał: |
Nie wiem po co stosować takie staroświeckie metody |
takie metody jakie motocykle
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Czw 20:03, 21 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Sprayem zasrasz pół garażu albo motocykla a i tak spłynie po chwili. Po to się zatapia w gorącym smarze żeby dostał się wszędzie a taki łańcuch posłuży o wiele dłużej niż obsikany nie wiadomo czym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
irek
|
Wysłany: Czw 22:13, 21 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Mam akurat tego Castrola i nie zamienię go na żaden smar (nawet grafitowy)
Jest dość gęsty w zasadzie po odparowaniu środka nośnego, nie wiem czy nie będzie bardziej gęstszy od smaru. Na pewno się nie rozbryzguje jak w przypadku smaru.
Jak dla mnie wada jest tylko to że jest biały - śmiesznie wygląda na łańcuchu starego grata
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Czw 22:35, 21 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Do łańcuchów w szczelnych obódowach nie stosuje się smarów w spray'u bo po co ? Gęsty smar grafitowy ławiej łapie zabrudzenia ale tylko na łańcuchach pracujących bez osłony za to dłużej się trzyma. Do M11 i M17 proponuję jak najgęstrzy smar.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Pią 9:37, 22 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wszystko co piszecie jest prawdą tylko czy wiecie który elementy łańcucha mają być tak naprawdę smarowane? Które wykonują największą pracę?
Dokładnie smarowane muszą być miejsca łączeń płytek , tam występują największe tarcia oraz tulejki łańcucha. Dlatego stworzono łańcuchy o-ring i x-ring itp.Te łańcuchy maja porcje smaru zamkniętą uszczelnieniami.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ich zużycie powoduje ,że łańcuch łapie luzy na boki oraz zaczyna się wyciągać.
Smar grafitowy jest dobry tyle ,że gęsty i aby wniknąć pomiędzy płytki należy go rozgrzać , po takim zabiegu trzeba dokładnie łańcuch oczyścić, resztki smaru na zewnętrznych powierzchniach powodują przyklejanie się drobinek kurzu ,co powoduje szybsze zużycie elementów łańcucha. Dodatkowo taki zabieg trzeba wykonywać wg. instrukcji co 6000, jest to cholernie niewygodne i brudne zajęcie.Dodam jeszcze ,że według instrukcji to powinien być łój zmieszany z grafitem koloidalnym...
Współczesne smary biją na głowę smar grafitowy. Zwłaszcza ,że zawierają związki Lit- u który powoduje dodatkowa ochronę elementów współpracujących pokrywając ja cienką warstewką.
Podstawowa ich zaleta to że zawierają środki penetrujące które powodują wnikanie smaru głęboko w poszczególne elementy łańcucha. Rozpuszczalniki po krótkim czasie odparowują i cząstki stałe nie wypływają z smarowanych powierzchni. Nadwyżkę smaru łatwo ściągnąć nie brudząc się przy tym.
A najważniejsze nie trzeba demontować łańcucha z motocykla i zabieg smarowania można wykonać częściej , nawet w przypadku motocykli z osłonami , zdemontować tylko dekiel od strony koła łańcuchowego.
A co do osłon, to skuteczne są tylko gumowe takie jak mają MZ.
Do osłon takich jak w shl pył wnika i co gorsze tam zostaje, u mnie 11 W dolna ważyła chyba z 5 kg a łańcuch był cały oblepiony.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Pią 9:48, 22 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|