Autor |
Wiadomość
|
sławo
|
Wysłany: Pią 19:01, 23 Sty 2015 Temat postu: [M04] - Silnik |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Gru 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Czy wszystkie shl m 04 miały silniki S-01 z żebrami na karterach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gazela
|
Wysłany: Pią 20:59, 23 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Tak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
equipatrol
|
Wysłany: Sob 12:19, 24 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KROŚNICE-WROCŁAW
|
Oryginalnie tak, należy uważać na serwisach aukcyjnych bo czasami jest wpisane, że silnik do M04 a z M04 jest tylko skośna głowica.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tomash
|
Wysłany: Sob 14:11, 24 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
A jakie są różnice między silnikami Shl U48 , M04, M05 i WFM 55rok ?
Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
equipatrol
|
Wysłany: Sob 17:01, 24 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KROŚNICE-WROCŁAW
|
Ja nie uważam się za autorytet, dlatego w mojej wypowiedzi mogą być błędy (ale w razie W zostaną przez mądrzejszych sprostowane).
Silniki jako takie niewiele się różnią, raczej są to detale. Przede wszystkim różnica w nr silnika, początkowa produkcja to silniki odlewane w drewnianych formach- przez co jest charakterystyczna faktura na karterze, później już odlewane w metalowych formach są gładsze). Inne były stosowane przelotki przewodu WN- metalowe, później ebonit brązowy i czarny. Dekle z prawej strony były różne- te okrągłe, gładki albo t11. Dekle sprzęgła PZL z bocianem, potem WFM (tutaj oglądałem kronikę filmową z 47 roku i silnik miał dekiel z paskami-może DKW, może ruski). No i gaźniki początkowo JIKOV, katalog podaje też Zenith- jeśli dobrze pamiętam, potem G16. Jeszcze dekiel wycisku sprzęgła (nie wiem jak to się fachowo nazywa) podobno były oprócz tych z nalanym rantem również wcześniej te z przetłoczeniami (umieściłem taki w identyfikacji części)- ale to raczej z dużą dozą niepewności. Jeśli chodzi o cylindry to były raczej te zdobne koguciki i ciężko powiedzieć czy oryginalnie w M05 i WFM wychodziły z prostym cylindrem na G16.
Wszystkie te dane są podane tak trochę enigmatycznie, ale taka jest też wiedza na ten temat i myślę, że grzechem jest w tej kwestii siać pewnikami.
W razie dodatkowych pytań służę pomocą.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tomash
|
Wysłany: Nie 16:05, 25 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wielkie dzięki za te wskazówki! Kolego equipatrol, masz może fotki gaźnika Jikov jaki powinien być przy M04?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
equipatrol
|
Wysłany: Nie 18:24, 25 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KROŚNICE-WROCŁAW
|
Widziałem kilka na platformie aukcyjnyej, są podobne do g16 w kronice z 47 miały sztywny przykręcany przewód paliwowy. Jikov 2716 jeśli dobrze pamiętam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tomash
|
Wysłany: Śro 1:09, 28 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Mam jeszcze jedno pytanko odnosnie gaszaka,czy w kieleckich ,warszawskich i pierwszych WFM-kach były takie same,czy jednak różniły się?A jeśli tak,to na czym polegały różnice?Wiem tylko,że w kieleckich były przykręcane na dwie śrubeczki bezpośrednio do kierownicy,a później wprowadzono objemkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kanuj
|
Wysłany: Czw 9:32, 16 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 06 Lip 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Makoszka
|
Tak w kieleckiej mam na dwie śrubki przykręcany bezpośrednio do kierownicy. Jest innego kształtu, bardziej płaski.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|