Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Śro 14:15, 04 Paź 2006 Temat postu: [M11 Lux] Podobieństwa i różnice. |
|
|
|
Witam wszystkich posiadaczy shl i nietylko.Mam takie ciekawe pytanko czy ma ktoś moze na stanie shl m11 w wersji Lux(czyli eksportowej) oraz moze ktos ma jakies informacje czym te na pozór bardzo podobne pojazdy sie rózniły.Pozniewaz posiadam m11 i chciałbym ja na luxa przerobić.Z tego co mi wiadomo to rózniły sie:lampka tylna stacyjka,większa liczba chromów(na baku stopka hamulca noznego szprychy),inna instalacja przystosowana do innych warunków klimatycznych,Koła to chyba były 19,napis LUX na tylnym błotniku.Oraz niejestem tego pewien ale osprzet kierownicy(wszelakie plastyki i gumy)były koloru białego.(w sumie mam na stanie juz zasówkę stacyjki kluczyk,śróba amortyzatora ciernego skrętu,motylki mocujace osłone boczną i lewą gumową raczkę koloru białego).W silniku był juz chyba alu cylinder.Jakby ktos miał rolgaz z białego koloru do shl to bym z chęcią odkupił.Prosze o ew. dodanie i sprostowanie i jak ktos ma taki pojaz wmiarę oryginalny to byłbym wdzięczny za fotki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
SM-500
|
Wysłany: Czw 8:27, 05 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
LUX i wersja eksportowa to dwie różne rzeczy !!! poprawcie mie jeśli się mylę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Czw 21:17, 05 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
właśnie wersja LUX szła na export
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Pią 8:38, 06 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
Być może wersja LUX szła na export ale w tamtych czasach motocykle na eksport były tylko na eksport natomiast LUX był również srzedawany w polsce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Pią 23:50, 13 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
O wlasnie dobry temat, poniewaz ja moja Shele tez chce na Lux`a zrobic ... Prosze o dokladne wymienienie roznic lub podanie jakiejsc stronki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Sob 9:22, 14 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
Trochę nierozumiem po co robić na LUX'a. Dla mnie to tak jak przerobić junaka na czopera. Niby wszyscy się oburzają a w tej chwili robicie to samo. Wstyd panowie. Ja napewno ręki do tego nie przyłoże
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Sob 15:40, 14 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
To nie jest to samo ! To jest zupelnie inna sprawa niz robienie choppera z Junkersa...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 22:34, 14 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
|
Kolego my niemamy na mysli przerobiernia moto tylko jego upiekszenia.Nieingerujemy w jego konstrukcję.Sam jak widzę przerobionego junaka to bym chętnie właścicielowi skopał to i owo za oszpecenie tego pieknego moto .My przeciez niemamy zamiaru ciać motocykla tylko go upiekszyć o drobne detale oczywiście oryginalne a nie z jakiś innych motocykli.Dlatego nierozumiem szanowny kolego Twojego oburzenia.To tak jakbyś w swoim moto pochromował kilka detali które niebyły wcześniej chromowane według swojego mniemania.
Kolego Doli_M11 jesli chcesz to mam na zbyciu taka bjałą śrubę amortyzatora ciernego skrętu do shl.Jesli jesteś zainteresowany to daj znac to sie dogadamy.(pwels@o2.pl)
Propo tego exportu to sie w pełni zgadzam.Tylko muszę zwrócić uwagę że część tych pieknych maszyn trafiła oczywiscie do naszych rak oczywiscie jak ktoś miał znajomosci.A wiadomo że ludzie wtedy kombinowali i jak chcieli to mieli.
Na allegro jest własnie jedna taka
[link widoczny dla zalogowanych]
tylko poza obszrniejszymi chromami to niewidzę różnicy niestety.Bo tej innej lampki tylnej i zmienionej przednij to jeszcze na oczy niewidziałem.Jestem bardzo ciekaw czy gdzieś sie uchowała jakś w oryginalnym stanie.
Oczywiscie jest mowa o shl m11 lux,bo były jeszcze wersje shl m11W lux z silnikiem 4 biegowym i miały juz osłony na nogi i wysoka szybę tak jak w tropiku np. tym policyjnym.Miała równierz juz kierunki w rączkach kierownicy a z tyłu to niewiem gdzie były mocowane.Jest na necie jedno takie zdjęcie na stronach fenixa ale mało wyrazne i nieczytelne niestety.Jest tam również shl m11 lux fotka juz w lepszej jakosci.
Acha jeszcze stopke boczna lux miał taka sama jak w gazeli.
Oraz jakby ktoś miał przełącznik świateł(taki jak był montowany we wszystkich polskich moto)z białymi przyciskami to prosze o kontakt z chęcia odkupie albo wymienie na nówka ze sklepu tylko z czarnymi guzikami.Forma tranzakcji do uzgodnienia.
Wiem na pewno że takie były bo w osie raz gośc miał ale niechciał odsprzedać.
Jesli cos wiecie wiecej na ten temat to piszcie i w miarę swojej wiedzy popartej faktami korygujecie.
Z góry dziekuj.e i do zobaczenia na drodze w najblizszym sezonie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Nie 23:45, 19 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Apropo tej stpoki bocznej to czytałem o tym w ksiazce Pancewicza o motocyklach SHL tylko jest to tak jakos napisane ze zrozumialem to tak ze Luxy mialy i standardowa podporke i stpke boczna ale byloby to bez sensu... napiszcie prosze jak to jest czy LUXy maja tylko boczna stpke czy nie?
Różnice na podstawie książki Jerzego Pancewicza Motocykle SHL
-M11- Silnik S32 (w ostatnich seriach byly tez S32-u)
-M11 Lux- Silnik S32-u (w pierwszych seriach byly S32)
-M11- Stopień sprężania- 6,3
-M11 Lux- Stopień sprężania- 6,9
-M11- Moc- 9 KM przy 4800 obr/min
-M11 Lux- Moc- 10 KM przy 5000 obr/min
-M11- Wyprzedzenie zapłony przed ZZ- 4,4(+/- 0,2) mm
-M11 Lux- Wyprzedzenie zapłony przed ZZ- 3,8(+/- 0,1) mm
-M11- Masa silnika z osprzętem i skrznią biegów (bez oleju)- 27 kg
-M11 Lux- Masa silnika z osprzętem i skrznią biegów (bez oleju)- 24 kg
-M11- Prędkośc max. - 90 km/h
-M11 Lux- Prędkośc max. - 95 km/h
-M11- Zużycie paliwa- 2,9 l/100km
-M11 Lux- Zużycie paliwa- 3,2 l/100km
-M11- Pojemność akumulatora- 7 Ah
-M11 Lux- Pojemność akumulatora- 10 Ah
-M11- Prostownik selenowy- SPSs-36-0,8
-M11 Lux- Prostownik selenowy- SPS-52-1-768 KJ
A co do roznic zewnetrznych to mam pytanie czy i gorne i dolne szklanki byly chromowane? I Czy moglby ktos wypisac zewnetrzne roznice tak czytelnie jak ja? Byloby super
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 14:16, 21 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
|
Była niedawno na allegro M11W Lux, koło Częstochowy. Miała chromawany zbiornik oraz amortyzatory(dolną i górną szklankę), bocznej podstawki nie miała, ani żadnych osłon. Mam jej zdjęcia, jak ktoś chce mogę przesłać. Ja mam zwykłego Luxa z 62 roku, ma chromowane szklanki amortyzatorów(górną i dolną), nie ma podstawki bocznej, lampę ma z zakrywką na kluczyk, zbiornik nie jest chromowany, bo jest to zbiornik z pierwszych serii M11, czyli ze znakiem SHL malowanym, a nie tłoczonym(może tej wersji zbiornika nie chromowano???). Silnik starego typu, ale z aluminiowym cylindrem, nie rozbierałem go jeszcze, więc trudno mi powiedzieć, czy to fabryka. Jeśli okaże się, że powinien być żeliwny to mam taki praktycznie nowy. Mam jeszcze 2 standardowe M11 i jedną zwykłą M11W no i obowiązkowo gazelę z plastikowym znaczkiem na zbiorniku(czyli wczesną serię), do tego zieloną, bardzo żadko spotykaną. Z gadżetów mam nowe osłony na nogi do M11, przy jednym z motocykli były mocowania do nich, wiec wrócą na swoje miejsce.
Reasumując temat Lux-a, widziałem ich kilka i żaden nie miał bocznej podstawki, jeśli ktoś widział niech powie jak jest zamontowana. Czy Lux na tabliczce znamionowej przy oznaczeniu typu powinien mieć napis "Lux", czy niekoniecznie? Opowieści o białych elementach plastikowego osprzętu w luxie włożyłbym między bajki, widuje się taki osprzęt w różnych motocyklach, niekoniecznie też wszystkie elementy są tego koloru, często tylko jeden, np. amortyzator skrętu, kluczyk. Z białego tworzywa wycofywano się sukcesywnie w całym przemyśle motoryzacyjnym w latach 60-tych. Pod koniec tego okresu już go praktycznie nie stosowano, więc w Luxach tak samo jak w reszcie motocykli(również innych marek) były stosowane elementy czarne.
Skompletowanie elementów w tym kolorze i zastosowanie wszystkich w jednym egzemplarzu, da na pewno ciekawy efekt, ale nie jest to dla mnie wyznacznik wersji Lux. Taki zestaw zastosowłbym raczej we wczesnej M11, w okolicach końca produkcji już ich pewnie nie było, albo zdarzały się sporadycznie.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 14:24, 21 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
|
Doli_M11 napisał: |
Apropo tej stpoki bocznej to czytałem o tym w ksiazce Pancewicza o motocyklach SHL tylko jest to tak jakos napisane ze zrozumialem to tak ze Luxy mialy i standardowa podporke i stpke boczna ale byloby to bez sensu... napiszcie prosze jak to jest czy LUXy maja tylko boczna stpke czy nie? |
Nieprawda, że bez sensu, w dawnych czasach stosowano w motocyklach jedno i drugie, np. w mojej Hondzie CBX 550 są obie, w gazeli też. Niestety dzisiaj taki zestaw uświadczysz tylko w drogim sprzęcie z górnej półki, np BMW GS 1100, a szkoda, bo jak nasmarować łańcuch bez centralnej??? Na ostatnie pytanie nie oczekuję odpowiedzi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Wto 15:48, 21 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
krasioo napisał: |
Silnik starego typu, ale z aluminiowym cylindrem, nie rozbierałem go jeszcze, więc trudno mi powiedzieć, czy to fabryka. Jeśli okaże się, że powinien być żeliwny to mam taki praktycznie nowy. |
w Lux cylinder aluminiowy ja mam dwa jeden tuz po 5 szlifie a drugi nie wiem jakim cudem mam prog i 61,25 srednicy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Wto 23:06, 21 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
aha Poll tej SHL z allegro troche do Luxa brakuje... chociazby chromowanych obręczy i alu. cylindra.
A jeszcze ktos wczesniej pisal ze dzwignia hebla byla chromowana? to prawda czy nie?
potrzebuje wszystkich szczegułow czym sie roznil Lux od M11
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Pią 13:59, 22 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
A czy ktoś z szacownego grona SHLowców przestudiował oryginalną instrukcję obsługi do M11? Tam w dziale różnice jeko jeden z elementów wymieniony jest napis na tylnym błotniku LUX. O ile mi wiadomo Pan Pancewicz w żadnej późniejszej publikacji nie potuszył tego tematu. Mało tego na rysunku poglądowym jedna strona SHL ma normalne malowanie a druga jest w malowaniu które tak bardzo mi się podoba. Czy ktoś spotkał się z takim malowaniem lub napisem LUX na błotniku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Pią 18:04, 22 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Ja tylko o tym gdzies slyszalem... a wie ktos jak dokladnie ten napis powinien wygladac? yzn jaka trzcionka etc ... ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|