Autor |
Wiadomość
|
gabste91
|
Wysłany: Pią 15:09, 31 Paź 2008 Temat postu: [M11W, M11W-L] Opis modeli |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Witam na początku dane z książki:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Cylinder silnika wykonano metodą Alfer. W głowicy mieściła się kulista komora spalania. Nowy wał korbowy był ułożyskowany na dwóch łożyskach kulkowych smarowanych mieszanką paliwową i na jednym mniejszym łożysku kulkowym ( od strony iskrownika) smarowanym olejem ze skrzyni przekładniowej. W celu zwiększenia trwałości silnika w jego obudowy wtopiono stalowe pierścienie stanowiące gniazda dla łożysk wału korbowego. W stopie wału korbowodu wprowadzono trzyrzędowe łożysko rolkowe. W układzie zasilania zastosowano gaźnik typu GM-24 U3 o nieco innych nastawach niż w poprzednim modelu. Nowym zespołem była dwuwałkowa skrzynia przekładniowa o czterech biegach wyposażona w krzywkowy mechanizm zmiany biegów. Zmieniło się także przełożenie głównej przekładni łańcuchowej z 3,36 ( 47/14) na 2,80 ( 42/15). Zastosowanie nowego zespołu napędowego wpłynęło na zwiększenie dynamiki motocykla.
Konstrukcja: mgr inż. Wiesław Wiatrak
Lata produkcji: druga połowa 1967
Ilość egzemplarzy: 26 370
Dane techniczne:
Typ: W2A
Rodzaj obiegu: dwusuw z przepłukiwaniem zwrotnym
Ilość cylindrów: 1
Średnica cylindra: 61mm
Skok tłoka: 59,5mm
Pojemność skokowa: 174 cm3
Stopień sprężania: 7,8
Moc maksymalna/przy: 12KM/ 5400 obr/ min
Gaźnik: typ GM24U3, średnica gardzieli 24mm
Zapłon: iskrownikowy
Odstęp styków przerywacza: 0,3 - 0,4 mm
Wyprzedzenie zapłonu: 3,3 -3,5 mm przed Z.Z
Świeca: Bosch W240T11 lub równorzędna
Odstęp elektrod świecy: 0,4 - 0,6 mm
Smarowanie: mieszanką oleju z paliwem
Chłodzenie: powietrze o biegu niewymuszonym
[link widoczny dla zalogowanych]
cylider
[link widoczny dla zalogowanych]
głowica
[link widoczny dla zalogowanych]
Kapa olejowa
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
lewy karter
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
prawy karter
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
trzeci karter
[link widoczny dla zalogowanych]
obsada wału
[link widoczny dla zalogowanych]
Układ napędowy
Przeniesienie napędu z silnika na sprzęgło: łańcuchem tulejkowym 3/8" X 6
Sprzęgło: o 48 ogniwach, przełożenie 2,33 : 1 ( z=35 : z=15 )
Sprzęgło: 4 -tarczowe, korkowe, mokre
Skrzynia biegów: 4-stopniowa z kołami stale zazębionymi
1 bieg- 2,93
2 bieg- 1,79
3 bieg- 1,35
4 bieg- 1,00
Przeniesienie napędu ze skrzyni biegów na koło tylnie: łańcuchem 1/2 "
X 7,75 o 120 ogniwach . Przełożenie 2,8 : 1 (z=42 : z=15)
Całkowite przełożenie między silnikiem a tylnym kołem:
1 bieg- 19,11
2 bieg- 11,68
3 bieg- 8,80
4 bieg- 6,52
Podwozie
Rama: kołyskowa z rur stalowych o przekroju prostokątnym
Zawieszenie koła przedniego: Na wahaczu średnim pchanym i elementach
resorujących ze sprężynami śrubowymi i amortyzatorami hydraulicznymi.
Zawieszenie koła tylniego: na wahaczu wleczonym i elementach resorujących
z progresywnymi sprężynami śrubowymi i am. hydraulicznymi.
Hamulce: szczękowe, pełno piastowe Ř bębnów 160 mm
Koła: szprychowe z ośkami przetykanymi
Obręcze: 1,85 X 18"
Ogumienie: 3,00 X 18"
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Instalacja elektryczna
Iskrownik- prądnica: moc nominalna 28 W
Akumulator kwasowy: 6 V 10 Ah
Reflektor przedni: Ř 150mm, żarówki: 6 V 25/25 W i 12 V 3 W
Lampka tylnia: z żarówką 6 V 3 W i 6 V 5 W sygnału ,,stop''
Oświetlenie szybkościomierza: żarówka 6 V 1,5 W
Sygnał dźwiękowy: typ SES 6 V zasilany z akumulatora
Prostownik selenowy: SPSs-36-08 umieszczony w reflektorze przednim
iskrownik
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wymiary motocykla
Długość: 2010 mm
Szerokość: 660 mm
Wysokość: 960 mm
Wysokość siodła kierownicy: 760 mm
Rozstawy osi: 1290 mm
Najmniejszy promień skrętu: 1800 mm
Prześwit: 170 mm
Dane eksploatacyjne
Ciężar własny: 112 kG
Nośność: 160 kG
Dopuszczalny ciężar całkowity: 290 kG
Pojemność zbiornika paliwa: 13 l w tym 1 l rezerwy
Pojemność skrzyni biegów: ~ 700 cm3
Pojemność amortyzatora przedniego: 85 cm3
Pojemność amortyzatora tylniego: 75 cm3
Ciśnienie w ogumieniu:
przód: 1,2 at
tył: 1,4 at/
-2 osoby 1,8 at
Prędkość maksymalna: 100 km/h
Prędkość ekonomiczna: 60-70 km/h
Zużycie paliwa przy 60 km/h: 3,2 l / 100 km
C.D.N...............
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez gabste91 dnia Pią 15:20, 31 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
marianek_spox
|
Wysłany: Wto 11:43, 11 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myszków/Kraków-DS14kapitol
|
hehe Spalanie w mojej elce na Pegazie przy średniej prędkości 70 km/h wyniosło 2,8l na 100 Po założeniu Jikowa dopiero podskoczyło powyżej 3 litrów. Ale i też różnica w mocy znaczna. Nie mam zastrzeżeń co do materiału ,z dodaniem że wodziki skrzyni biegów w tym modelu nie są odkuwane ale pochodzą z wytłoczki blaszanej i trybik 4 biegu różni się ilością zębów od pozostałych silników w2 . na pierwszym zdjęciu ciekawy model SHL . Taki jak mój ,ale nie jest to lux. Ma chromowane całe amortyzatory i białe pancerze linek. Moim zdaniem fabryka w tym momencie produkcji wkręcała w ten motocykl części które były pod ręką
PS; co to jest M11W-L ???? model lux ?? Nikt go w życiu na oczy nie widział
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Śro 21:15, 12 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Tak M11 W L jest to M11 WIatr Lux. Ja, Bitels, SM-500 i jeszcze pare osob widziało taki motocykl na zeszłorocznym zlocie w Kielcach Z tego co pamiętam mial nawet angielskojęzyczną tabliczke znamionową ale nie jestem pewny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
picek
|
Wysłany: Pią 17:04, 05 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
No gabste91 jak ci idzie dalsze opracowanie tego tematu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bylin
|
Wysłany: Wto 11:09, 05 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wiem, że dostanę "golden shovel", ale to najodpowiedniejszy temat, przynajmniej tak mi się wydaję.
Pytanie do właścicieli M11W - oddaje GM24U3 do regeneracji, który wyciągnąłem z Junaka i nie wiem jaką przepustnicę wpakować - kąt ścięcia 30, czy 35? Dysza 160?
Chodzi mi o stan fabryczny oczywiście.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bylin dnia Wto 12:35, 05 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawlasty
|
Wysłany: Wto 16:44, 05 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Należałoby się "golden digger"
A tak na serio to była gdzieś fajna stronka dot. Junaka i gaźnika pegaz. Tam były zawarte takie dane jak właśnie kąt ścięcia przepustnicy itp. Jak znajdę to podeśle. Jak nie znajdę to zmierzę kąt u siebie ale to dopiero na weekend. Dysza o ile się nie mylę jest w tabeli w pancewiczu.
Może tu coś znajdziesz.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Pawlasty dnia Wto 16:48, 05 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Wto 21:27, 05 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
[link widoczny dla zalogowanych] zakładka "dane naprawcze i regulacyjne.
Co ciekawe na tej stronie podają że dysza główna to 180 a w Panacewiczu że ma być 160.
Kąt przepustnicy gdzieś kiedyś widziałem jakie mają być, ale nie mogę teraz tego znaleźć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Wto 21:39, 05 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
bitels kiedyś pisał o tych kątach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bylin
|
Wysłany: Śro 14:22, 06 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Dzięki za linki i nakierowanie. Będę szperał.
W katalogu części piszę, że przepustnica to 30, jednak w dwóch wiatrach miałem 35 - w jednej taki wisiał na lince, bo gaźnika w ogóle nie było, a w drugiej taki znalazłem w nieoryginalnym gaźniku od WSK, czyli GM26u3 - może to tylko przypadek.
Myślę, że osoba posiadająca egzemplarz z oryginalnym gaźnikiem po sprawdzeniu co tam w środku siedzi rozwiałaby moje wątpliwości. Czekam na info od Pawła.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bylin dnia Śro 14:22, 06 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hokunin
|
Wysłany: Śro 18:40, 06 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mielec
|
Bylin proszę
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawlasty
|
Wysłany: Śro 20:00, 06 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Ja mu zapodam "biżuterię" jak tylko do domu wrócę i będę pamiętał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawlasty
|
Wysłany: Czw 12:55, 07 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Obiecana dla Bylina
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Czw 13:39, 07 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Nie potrzebnie bo jeszcze coś tym sprzętem wykopie!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bylin
|
Wysłany: Czw 15:28, 07 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bylin
|
Wysłany: Nie 11:08, 10 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Dobra, pewne podsumowanie i uproszczenie tematu.
W dwusuwach tego okresu (do 1968 powiedzmy) montowano oryginalnie przepustnice 30 - i najczęściej mają wybite 30.
Dzisiaj często spotykane przepustnice ze znakiem Fabryki Osprzętu Samochodowego z Łodzi (logo w postaci takiego "płotku", czy "kratki" i podpisane pod logiem FOS)to najczęściej przepustnice od WSK 175, które mają przepustnice o kącie ścięcia 35. Nie posiadają jednak wybite oznaczenie "35".
Te z wybitym "35" pochodzą stricte od Junaka.
Jutro wysyłam gaźniki do Puszczykowa - GM24U1 (M11) oraz GM24U3 (M11W). Poproszę o dorobienie do obu gaźników przepustnic o kącie ścięcia 30 oraz dysz paliwowych "setek" o wydajności 180 ml/min.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bylin dnia Nie 11:16, 10 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|