Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Nie 0:33, 21 Lut 2010 Temat postu: [Sokół SHL M04 M05] - Silnik |
|
|
|
Witam moze ktos podpowie jakie są roznice w tych silnikach jak zmianialy sie pokrywy w tych modelach i kartery ?? do jakiego modelu wychodzily z zebrowanymi karterami pod cylindrem ??
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Doktor
|
Wysłany: Nie 0:48, 21 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
O cholera,nawet nie zwróciłem uwagi,że mam żebra na karterach... Sądzę,że nie wiadomo dokładnie,od jakiego miesiąca produkcji szły zmiany,nie będzie łatwo ustalić na 100%, powiem tylko ,że u mnie jest oryginalny silnik i ma logo ptaszka na kapie i wspomniane żebra,i jest to egzemplarz z 1950 roku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 19:59, 22 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
|
Sokół 125 - charakterystyczna "1" na lewym karterze, oczywiście żeberka, pokrywa PZL z Łabędziem w kółeczku.
SHL M04 - no tutaj zależy, były na samym początku pokrywy z logiem "MOT", a później jeśli mnie pamięć nie myli PZL ale bez kółeczka. Pod koniec produkcji oczywiście logo WFM.
SHL M05 - analogia do SHL M04.
WFM (WSK) M06 - roczniki 1954, 1955 - analogia do SHL M04 i M05. W 1956 był już silnik bez żeberek, jednak ciągle z dwoma wyjściami na instalację!
Najwyższy numer silnika z żeberkami jaki widziałem miał numer 68xxx. Ja mam w WFM M06 z 1956 numer 77xxx i jest już bez żeberek.
|
|
Powrót do góry |
|
|
mcfrag
|
Wysłany: Wto 9:10, 23 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DWL
|
Żebrowane kartery jeżdziły także w pierwszych WFM i WSK. Widziałem silnik, zmontowany z dwóch połówek, z których jedna miała żebra a druga już nie. Numery technologiczne były zgodne, tak to wyszło z fabryki.
Co do logo na lewym deklu - Wszystkie kieleckie Czwórki (Trójki i Dwójki też) miały montowane silniki z Wrocławia, stąd logo PZL. Po przeniesieniu produkcji do Warszawy i wyzerowaniu numeracji (litera W przed numerem), przeniesiono także produkcję silnika do WFM. Wtedy pojawiło się nowe logo WFM 125 na pokrywie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 14:08, 26 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
|
a te numery technologiczne ?? jak sprawdzic czy kartery pasuja do siebie na podstawie tych numerów ??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 15:23, 26 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
|
No jak to jak? :| Na górze w okolicach cylindra lub korka wlewu oleju masz nabite te numery. Jeśli są zgodne to masz kartery od pary.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 21:56, 26 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
wild
|
Wysłany: Pią 22:45, 26 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
mcfrag napisał: |
Co do logo na lewym deklu - Wszystkie kieleckie Czwórki (Trójki i Dwójki też) miały montowane silniki z Wrocławia, stąd logo PZL. |
A uważasz frag że do SHL-ki 02 montowano początkowo silnik bezpośrednio z DKW?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 4:04, 27 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
|
W mojej '51 lewy dekiel jest bez ptaka, raczej zmieniany, bo mam zdjęcia M04 bodaj 500 numerów młodszej i ma z ptakiem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|