Autor |
Wiadomość
|
rudyweteran
|
Wysłany: Czw 23:04, 01 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 617
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tomaszów Maz
|
w 1961r kalamitka smarująca napęd licznika w tylnej piaście dłuższy króciec ssący o ok 1cm od następnych roczników inne osłony boczne osłona łańcucha z metalowa zaślepką z blachy 1mm a nie 0,5mm zbiornik bez przetłoczeń, gąbka na kanapie cieńsza niż w następnych rocznikach rocznikach inne szkło lampy przedniej, metalowe śrubki osłon bocznych, inne amortyzatory (te z kulkami na końcach) inna kapa silnikowa, zębatka mała sprzęgłowa ta na wale składająca się z trzech elementów (2 metalowych połówek i 1 gumowy pierścień), licznik z biała tarcza wyskalowaną do 100km/h w metalowej obudowie a nie plastikowej, obudowa reflektora bez osłonki ze stacyjka zasuwaną a z chromowaną śrubą, nieco inny kranik paliwa, przy obudowie na akumulator nie powinno być miejsca na bezpiecznik (był on od września 1966r montowany), ozdobne śruby montujące tylny amortyzator - pochromowane)inne smarowniczki - śruby przedniego wahacza co wiąże się z nieco innym widelcem przednim niż w późniejszych rocznikach, inny "tylny" element mocujący silnik (ten na oście podnóżek) amortyzator skrętu, grubszy element w którym mocuję się linkę do gazu kierownicy (były o nieco masywniejszej - starsze i delikatniejszej - młodsze budowie), koła 19 a nie 18 cali
chyba to tyle
Mój ojciec miał taką z 1961r i pasjonował się zarazem fotografią dlatego mam przyzwoite archiwum fotograficzne tego rocznika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
SM-500
|
Wysłany: Pią 8:49, 02 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
Gratuluję wyczerpującego opisu. Część detali jest do weryfikacji. Można pisać, polemizować i udowadniać że tak nie było, zapraszam. Zobaczymy jak się ten temat rozwinie i może w przyszłości ktoś zbierze wszystko do kupy, podeprze zdjęciami i zrobi opis wczesnego modelu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
picek
|
Wysłany: Pią 9:00, 02 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
Świetny opis. Nareszcie ktoś się wykazał.
Nawet zaskoczyły mnie niektóre sprawy i muszę porównać (obsada linki gazu)
Wiedzę masz sporą, fajnie by było jakbyś zamieścił jakieś zdjęcia z twojego ojca kolekcji.
Zachęcam również pozostałych forumowiczów do uzupełnienia tej listy różnic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ronin
|
Wysłany: Pią 9:12, 02 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice (Jaworzno)
|
Dobry opis!
Warto dopowiedzieć, że oprócz baku bez przetłoczenia był tez inny schemat malowania szparunków na baku.
Fajnie by było zobaczyć fotki z archiwum Twojego ojca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SM-500
|
Wysłany: Pią 9:41, 02 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zagnańsk
|
Dodam jeszcze że dolna półka w roku 1961 mniej "obejmowała przednie widełki"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
picek
|
Wysłany: Pią 13:14, 02 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
SM-500 daj wykazać się innym, jest jeszcze kilka różnic.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez picek dnia Sob 8:30, 03 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
rudyweteran
|
Wysłany: Pią 22:31, 02 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 617
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tomaszów Maz
|
jestem osoba mało czasową,ale jak znajdę odrobinę czasu postaram się jeszcze coś dorzucić w tych tematach tak malowanie zbiornika było nieco inne i widelec też inny niż w późniejszych modelach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arek33h
|
Wysłany: Sob 23:07, 03 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczytno
|
W M11 ogólnie liczniki wyskalowane były do 100, ale chyba charakteryzował się również cienką wskazówką i napisem na niej nie SHL tylko S-H-L ? Światło STOPu bez zapłonu? Jesli się mylę to odrazu usuńcie post
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez arek33h dnia Sob 23:08, 03 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tomash
|
Wysłany: Pią 21:03, 14 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Cześć
Jestem tu nowy i zaczynam przygodę z remontem SHL M11.
Kupiłem ją częściowo rozebraną wraz z duża ilością części do niej.
Shl-ka jest z 1961r. nr. ramy to niecałe 3tyś.
Z tego co piszecie ,to w tym roczniku M11 różniła sie znacznie od następnych.
Chciałbym ją odrestaurować 100% na oryginał i tu od razu mam pytanie,bo widzę ,że o tym nie wspominaliście
-jaki kolor gum na zbiorniku, powinien być w tym roczniku?Bo w częściach znalazłem siwe i czarne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gesior
|
Wysłany: Sob 13:18, 15 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radymno
|
Osłony boczne z przetłoczeniami.
A do kiedy była "zębatka mała sprzęgłowa ta na wale składająca się z trzech elementów (2 metalowych połówek i 1 gumowy pierścień)"?
Ja mam rocznik 1965 i taka własnie zębatkę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tomash
|
Wysłany: Sob 17:11, 15 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
gesior napisał: |
Osłony boczne z przetłoczeniami.
A do kiedy była "zębatka mała sprzęgłowa ta na wale składająca się z trzech elementów (2 metalowych połówek i 1 gumowy pierścień)"?
Ja mam rocznik 1965 i taka własnie zębatkę |
Z przetłoczeniami??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gesior
|
Wysłany: Sob 20:16, 15 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radymno
|
Sorki, mój wielki błąd, przetłoczenia pojawiły się w 1966 roku.
Sorki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tomash
|
Wysłany: Nie 23:22, 16 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Jak ktos wie,to proszę o odpowiedź co do tych gum na zbiornik o które pytałem w poprzednim poście.
Do drapałem się na zbiorniku oryginalnego lakieru i moja shl miała takie malowanie jak na załączonej fotce
[img] [link widoczny dla zalogowanych] [/img]
Nutrują mnie jeszcze dwie sprawy,szukałem w internecie fotek shl m11 z 61r. i prawie każda miała szkło przedniej lampy odwrócone ,czyli ,,uśmiechem'' do góry nogami.Czy tak ma być,czy tak zakładali ludzie omyłkowo?
I jeszcze śrubki osłon,bo mam 2 rodzaje i nie wiem które mają iść w tym roczniku
[img] [link widoczny dla zalogowanych] [/img]
[img] [link widoczny dla zalogowanych] [/img]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
skorpion_mot
|
Wysłany: Pon 9:30, 17 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grodków
|
Witam posiadam taką SHL –kę M11 z 61 r. tylko numer ramy to ponad 5 tyś. Sam przerabiam ten temat . U mnie na osłonach gumowych jest wytłoczony napis SHL m 06 (na odwrocie). Wiele rzeczy zgadza się z opisem poprzedników . Wnioskować można że, to co zostało w magazynie z M06 to wypychali?. Ciekawe czy jest jakąś dokumentacja ( spis ) w jakim miesiącu były wyprodukowane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gazownik
|
Wysłany: Śro 15:24, 02 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Z tym malowaniem to tak powinno wyglądać.
[link widoczny dla zalogowanych]
Już gdzieś to było... Ale jak ktoś by chciał zobaczyć do jakiego nr były malowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|