Autor |
Wiadomość
|
Sherif
|
Wysłany: Nie 20:30, 10 Kwi 2022 Temat postu: Łożyska kół |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 18 Sty 2021
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Krótka piłka, jakie łożyska brać do kół ?
SKF ?
Widzę, że jest wersja bez osłony plastikowej kulek (jak oem) oraz osłonką - jakie brać ?
Łożysko na przód 6302 C3 jeżeli to ma znaczenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
halcik
|
Wysłany: Pon 17:02, 11 Kwi 2022 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Łożyska do kół? na pewno bez C3 z osłonkami np z tworzywa lub metalowe. Firma, w moim przekonaniu obojętna. Kiedy na nich zrobisz 10 tyś i więcej, żeby miały się zużyć, a druga sprawa, łatwość wymiany powoduje, że możesz to zrobić w wolną sobotę. Ale oczywiście jeśli założysz lepsze to chwała Ci, ale na pewno bez C3 i najlepiej z osłonkami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sherif
|
Wysłany: Pon 17:35, 11 Kwi 2022 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 18 Sty 2021
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
halcik napisał: |
Łożyska do kół? na pewno bez C3 z osłonkami np z tworzywa lub metalowe. Firma, w moim przekonaniu obojętna. Kiedy na nich zrobisz 10 tyś i więcej, żeby miały się zużyć, a druga sprawa, łatwość wymiany powoduje, że możesz to zrobić w wolną sobotę. Ale oczywiście jeśli założysz lepsze to chwała Ci, ale na pewno bez C3 i najlepiej z osłonkami. |
Tak, kół. Wg książki na przód idzie: 6302-C3 PN-55/M86103 szt 2.
Na tył 6304 C3/PN-55 1szt i 6302 C3 1szt
Czyli chyba jednak z C3 ..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JCB
|
Wysłany: Czw 8:29, 21 Kwi 2022 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Centralna
|
C3 to zwiększony luz łożyska, ma on znaczenie dla łożysk wału korbowego , które pracują w podwyższonej temperaturze.
Łożyska kół tego nie potrzebują. Może kiedy produkowano SHL , rekomendowanie C3 było podyktowane kiepską jakością smarów jakie były dostępne i / lub stosowaniem otwartych łożysk do których dostawał się brud.
W dzisiejszych czasach praktycznie wszyscy montują łożyska zamknięte ze standardowym luzem , które świetnie się spisują i nie wymagają okresowego smarowania.
Do paliwa też można lać oleje LUX 10 albo Mixol - tylko po co skoro są lepsze rozwiązania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sherif
|
Wysłany: Czw 13:04, 21 Kwi 2022 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 18 Sty 2021
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
OK kupiłem C3, bo nawet był większy wybór, oczywiście w wersji zamkniętej.
Dzięki za info.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Czw 16:32, 21 Kwi 2022 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Jakoś przegabiłem tego posta, ale w pełni zgadzam się z JCB
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|