Autor |
Wiadomość
|
ToX
|
Wysłany: Pon 20:17, 08 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wiesz, z elementem metalowym nie ma problemu, bo można sobie to zawsze wytoczyć za śmieszne pieniądze, gorzej z elementem gumowym, jednak ja dałem sobie rade i polecam mój sposób.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bitels
|
Wysłany: Pon 22:29, 08 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
ToX napisał: |
Wiesz, z elementem metalowym nie ma problemu, bo można sobie to zawsze wytoczyć za śmieszne pieniądze, gorzej z elementem gumowym, jednak ja dałem sobie rade i polecam mój sposób. |
Widzę ,że nie wiesz jak wygląda tuleja metalowo-gumowa(silentblock) i na jakiej zasadzie ona działa
Nie jest takie proste ich wykonanie tulejki metalowe można wytoczyć , ale jak zawulkanizować gumę?
Do tego wykonuje sie formę w której zalewa sie gumę która wulkanizuje się (przykleja) do tulejek metalowych , tulejki kategorycznie nie mogą się obracać w gumie jeżeli tak sie dzieje połączenie ulega szybkiemu zniszczeniu.
Moment skręcający powinien odbywać się tylko w samej gumie.
Dlatego bardzo ważna czynnością często pomijaną jest ostateczne skręcenie połączenia metalowo gumowego, dopiero kiedy pojazd stoi ż na kołach pod własnym ciężarem, w książce Pancewicza jest nawet podany wymiar od górnego ucha amortyzatora w widelcu i dolnego w wahaczu przy której należy skręcać połączenie .
Jeżeli tego sie nie wykona w tulejach powstaną naprężenia ,które spowodują zerwanie zwulkanizowania gumy z tulejkami ,po czym nastąpi tarcie gumy o metal i zniszczenie tulejki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Pią 16:17, 07 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Co o tym myślicie?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Pią 18:26, 07 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Jak to są takie jak ze skutera z Dębicy to porażka.
Ja zaczynam teraz dorabiać dla siebie z poliuretanu (elementy PUR).
Poczytajcie tu :
[link widoczny dla zalogowanych]
Trzecia zakładka silenblocki czy tuleje
Juz kupiłem poliuretan 80 tylko dotoczyć teraz tulejki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ToX
|
Wysłany: Sob 2:59, 08 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
bitels ja musiałem użyć mojego sposobu aby w ogóle postawić SHL na koła, gdy tylko będzie okazja wsadzę odpowiedniego silentbloka. Wiem również jak on wygląda i do czego służy . Nie musisz mi też tłumaczyć jak wyrabia się takie elementy. A tak poza tym to chyba już wcześniej o tym pisałem... A co do tych tulei z Allegro, ja im nie ufam!
Jakieś dziwne wymiary, dziwne te tuleje stalowe a ta guma jakaś taka plastikowa. Dla mnie to wygląda jakby zaraz się to miało zbić.
PS.A tak przy okazji czy my w ogóle mówimy o tym samym? Mi chodzi o te nieszczęsne silentbloki w główkach amortyzatorów i w ramie a tam raczej poliureutan się nie sprawdzi. Nie mówię o tych tulejach przy wahaczu, mam nadzieję że wiesz o co biega.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Sob 11:01, 08 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
A dlaczeg sie nie sprawdzi???
Ma takie same właściwości jak guma przy większej odporności na zniszczenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 19:34, 16 Lut 2008 PRZENIESIONY Czw 1:18, 21 Lut 2008 Temat postu: wszelkie tuleje metalowo gumowe w SHL M11 |
|
|
|
witam. wiecie może gdzie otrzymam oryginalne tuleje metalowo gumowe do całego motocykla?? czyli tuleje wahaczy, tuleje mocowania amortyzatorów itd itp??????????????
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Nie 14:03, 17 Lut 2008 PRZENIESIONY Czw 1:18, 21 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Nigdzie , łaziłem po firmach aby dorobić do osy ale forma to koszt ponad 400pln.
Ja dorabiam z poliuretanu pisałem już o tym na forum dobrze poszukaj!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Demmli
|
Wysłany: Nie 14:11, 17 Lut 2008 PRZENIESIONY Czw 1:20, 21 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łuków
|
Jakbym miał stary komplet na wzór to mam tokarza co toczy we wszystkim, nie wyłaczając gumy własnie Watawienie w środek tulei to tez nie problem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Nie 16:20, 17 Lut 2008 PRZENIESIONY Czw 1:20, 21 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Demmli napisał: |
Jakbym miał stary komplet na wzór to mam tokarza co toczy we wszystkim, nie wyłaczając gumy własnie Watawienie w środek tulei to tez nie problem. |
Nie na tym to polega !!! Tuleja metalowo gumowa wygląda tak ,że guma jest wulkanizowana w tulejach metalowych co powoduje ściśnięcie gumy i przyklejenie sie jej do części metalowych, tak ,że praca nie następuje poprzez tarcie tylko przez "skręcenie" gumy w elemencie.
Jeżeli guma będzie sie obracać w tulejkach stalowych nastąpi szybie jej zniszczenie. Wytoczenie z gumy nic nie da. Nie wprasujesz jej potem w tulejki bez zniszczenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Demmli
|
Wysłany: Nie 16:58, 17 Lut 2008 PRZENIESIONY Czw 1:21, 21 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łuków
|
co do wprasowania to sie nie zgodzę bo 3 dni temu to robiłem A z tym wulkanizowanie to fakt, tego nie wziąłem pod uwagę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Demmli dnia Nie 16:58, 17 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 1:03, 25 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
|
Bitels mi się wydaje, że tuleje amortyzatorów a shl nie są wulkanizowane. tuleja metalowa jest tylko wtłaczana do gumowej i pracuje nie zależnie
|
|
Powrót do góry |
|
|
ToX
|
Wysłany: Nie 16:42, 02 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
tasiorman, na nasze nieszczęście bitels ma rację, jeśli to wszystko pracowałoby nie zależnie to prawdopodobnie po jakichś 100km (Demmli specjalnie dla Ciebie z małej żebyś nie miał się do czego przyczepić ) po naszych polskich drogach (a jeszcze gorzej na tych co były za komuny, ponad połowa była wtedy nie utwardzona) miałbyś do wymiany te tuleje bo guma nie wytrzymała by takich obciążeń.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Nie 22:50, 02 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Zgadzam sie z tym co napisał Tox... Ja u siebie będe dorabiał tuleje albo z teflonu albo z poliuretanu (tak doradził mi Bitels).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ToX
|
Wysłany: Sob 12:19, 08 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
No i faktycznie chyba tylko takowe nam zostają...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|