Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Pon 17:06, 31 Sie 2009 Temat postu: [M11/M11w] Przednie zawieszenie, a hamowanie |
|
|
|
Witam wszystkich SHL-kowiczów. Na wstępie to trzymajcie za mnie jutro kciuki bo mam egzamin na kat A
A teraz do rzeczy:
Pytanie moje brzmi jak sie zachowuje zawieszenie waszych ELEK przy hamowaniu przednim hamulcem?
Bo moja maszynka jakby próbowała latać tzn. przód zamiast osiadać pod dociskiem maszyny to odbija do góry. i właśnie nie wiem czy nie mam przypadkiem czegoś nie tak z geometrią w przodzie. (zastanawiałem się czy nie przyciąć sprężyn) amorki nie ciekną ale jeszcze bede sprawdzał czy wogóle miało co cieknąć
Czy wyżej opisane zjawisko to standard w przy wahaczu z przodu?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Suchy
|
Wysłany: Pon 17:14, 31 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Hhehe u mnie też tak jest, ale jest na to rada. Hamować przodem i tyłem jednocześnie, wtedy moto będzie szło równo podczas hamowania, ni w dół ni w tył
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adik2109
|
Wysłany: Pon 21:01, 31 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 28 Kwi 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów Opolski
|
Nie wiem jak wy ale to właśnie mi się w tym motorku bardzo podoba jak fajnie przód podnosi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 17:26, 02 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
|
aha no to widocznie ten typ tak ma;) da sie przeżyć
Nie wiem czy nie dolać oleju (z resztą zobaczę czy nie wyciekło coś bo jak tak to i uszczelki trza będzie nowe dać) bo momentami to aż stuka przy ostrzejszym hamowaniu;]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Śro 18:07, 02 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 23:27, 02 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
|
Dzięki:) nie miałem zbytnio czasu żeby przysiąść i poszukać
|
|
Powrót do góry |
|
|
marianek_spox
|
Wysłany: Sob 15:05, 03 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myszków/Kraków-DS14kapitol
|
U mnie też podnosi przód... A amortyzatory mam po wymianie uszczelniaczy.... także tak musi być w zużytych amorkach. Myślę że motocykl zachowywałby się inaczej na nowych amortyzatorach . Suchy dobrze radzi ,przodem wyłącznie wspomagać hamulec tylny. A stuki podczas hamowania przodem to skaczące kulki w główce ramy. Nakrętka mocująca półkę luzuje się (a nawet potrafi przepuścić gwint) i pojawiają się stuki w łożyskowaniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 18:12, 03 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
|
W zawieszeniu wahaczowym pchanym przód motocykla będzie zawsze się podnosił do góry.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 20:59, 20 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
|
marianek_spox napisał: |
...przodem wyłącznie wspomagać hamulec tylny... |
We wszystkich pojazdach przednie hamulce to te ważniejsze - obciążenie idzie na przednie koło, one są odpowiedzialne za 70% siły hamowania. To tył jest tylko tym dodatkowym. Hamować należy zawsze obydwoma hamulcami. Jedyny wyjątek to drobne korekty prędkości przed oddaniem skoku na rowerze, wtedy hamujemy tyłem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Śro 6:44, 21 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Oś obrotu wahacza znajduje się za osią koła więc to logiczne ,że podczas hamowania przód motocykla musi pójść w górę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|